شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 42634 12:48 1395/07/27
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۷ مهر ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۷ مهر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۷ مهر ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۷ مهر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

اجباری شدن استاندارد برای نان سنتی

رییس سازمان ملی استاندارد از اجباری شدن دریافت استاندارد برای نان سنتی خبر داد و اعلام کرد: ۳۰ هزار پرونده قضایی برای جاعلان و متخلفان نشان استاندارد تشکیل شده است. نیره پیروزبخت با بیان اینکه در سه سال گذشته بیش از یک سوم استانداردهای تاریخ سازمان استاندارد در سه سال اخیر تدوین شده است، اظهار کرد: در طول عمر این سازمان یعنی از سال ۱۳۳۹ تاکنون ۳۰ هزار استاندارد تهیه شده که از این مقدار ۱۱ هزار مورد یعنی حدود یک سوم در سه سال اخیر اتفاق افتاده است. رییس سازمان ملی استاندارد در ادامه با اشاره به اینکه استاندارد ایران توانسته است ارتقای چهار پله‌ای در رده‌بندی جهانی داشته باشد، بیان کرد: سازمان بین‌المللی استانداردسازی یا همان ایزو در سطح جهانی به تدوین استانداردهای مختلف می‌پردازد که در سه سال اخیر ایران توانسته از رتبه ۳۱ در سازمان بین‌المللی استانداردسازی به رتبه ۲۷ برسد.  

مجلس علت افزایش قیمت خودرو را پیگیری می‌کند

حمیدرضا فولادگر گفت: مسئولین خودروسازی و وزارت صنعت باید پاسخگوی افزایش قیمت خودروها باشند و مجلس این موضوع را پیگیری می‌کند.عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به افزایش قیمت برخی خودروها در روزهای اخیر گفت: قرار است مسئولین خودروسازی و نمایندگان وزارت صنعت و معدن و تجارت در مجلس حاضر شوند. وی افزود: افزایش قیمت خودرو براساس روال مشخص و با نظارت سازمان حمایت از حقوق مصرف کننده و فرمول شورای رقابت مشخص می شود و خودروسازان هم موظفند از آن تبعیت کنند ولی آنچه که مشخص است این است که قیمت خودرو مشکل ساختاری دارد و ما همیشه شاهد مناقشاتی بر سر قیمت خودور بوده ایم که مصرف کنندگان از این اتفاق همیشه متضرر شده اند.  

بهبود بازار جهانی سنگ‌آهن

در شرایطی که قیمت سنگ آهن نسبت به سال قبل بهبود نسبی پیدا کرده است، رییس انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان سنگ آهن ایران پیش‌بینی کرد تا پایان سال ۱۵ میلیون تن از این محصول صادر شود.قدیر قیافه در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن برشمردن دلایل رشد صادرات سنگ آهن در سال جاری گفت: همچنان کم و بیش صادرات سنگ آهن از ایران صورت می‌گیرد که نسبت به سال قبل رشد مناسبی داشته که البته دلیل آن این است که بازار جهانی بهبود یافته و تقاضای مناسبی برای این محصول به وجود آمده است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |