جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 68800 18:56 1396/06/21
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۲ شهریور ۹۶

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۲ شهریور ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۲ شهریور ۹۶

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۲ شهریور ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ایران با شکست آمریکا به رتبه نخست تولید پسته جهان برگشت

مدیرکل دفتر امور میوه‌های سردسیری و خشک وزارت جهادبابیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال۳۱۰ هزارتن پسته در کشور تولید شود،گفت:ایران با شکست آمریکا بار دیگر به رتبه نخست تولیدپسته جهان برمی‌گردد.شکرالله حاجی وند در گفتگو با مهر با بیان اینکه میزان تولید پسته در سال جاری ۳۱۰ هزار تن پیش بینی شده است، اظهارداشت: با توجه به تولید ۳۰۴ هزار تن پسته در سال ۱۳۹۵؛ امسال  در مقایسه با سال قبل میزان افزایش تولید حدود ۲درصد افزایش پیش بینی می شود.وی درباره اینکه گفته می‌شود ایران امسال توانسته با شکست آمریکا رتبه اول تولید پسته را پس بگیرد و به مقام نخست جهان در تولید این محصول دست یابد؟ گفت: براساس بررسی های انجام شده میزان تولید پسته در آمریکا ۲۷۰ هزار تن (در سال ۲۰۱۷) تخمین زده می‌شود و ایران با پیش بینی تولید ۳۱۰ هزار تن در رتبه اول تولید جهانی قرار می گیرد.  

محاسبه بهره‌وری در بخش کشاورزی هنوز نداریم

محاسبه در بخش‌های تخصصی مثل وزارت اقتصاد یا وزارت جهاد کشاورزی به‌دلیل وسعت و تعدد زیرمجموعه‌ها که تک‌تک آنها باید بررسی شود، هنوز انجام نشده است.رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران در پاسخ به ایانا اعلام کرد: محاسبه دقیق و مشخصی در مورد بهره‌وری منابع و در بخش کشاورزی انجام نشده است. درباره محاسبه بهره‌وری در بخش کشاورزی و زیر مجموعه‌های آن به‌ویژه در بخش آب کارهایی انجام شده که محدود است.رؤیا طباطبایی‌یزدی افزود: موضوع بهره‌وری در آب و خاک با توجه به اینکه این حوزه فعالیت به شدن بر جغرافیا و منطقه مورد نظر استوار است بسیار جوان و تازه است. در ایران هم سابقه طولانی ندارد و تحقیقات زیادی در این باره نشده است.    

تولید خودروهای تجاری سرعت می‌گیرد

طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تولید خودروهای تجاری به مرور افزایش یافته و در سال ۱۴۰۴ به سالانه ۱۲۰ هزار دستگاه می‌رسد.به گزارش ایسنا، اگرچه تیراژ تولید خودروهای سواری در خودروسازان داخلی به سالانه بیش از یک میلیون دستگاه افزایش یافته اما هنوز تولید خودروهای تجاری تیراژ قابل توجهی ندارد.در این زمینه در حالی در سال ۱۳۹۴ تولید خودروهای تجاری به ۱۱ هزار دستگاه رسید که برنامه‌ریزی شده تا پایان سال جاری تولید این محصولات به ۴۰ هزار دستگاه افزایش یابد. البته رشد تولید خودروهای تجاری دنباله‌دار بوده و برای سالهای آینده نیز پیش‌بینی شده است.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |