شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 54770 17:51 1395/12/01
اخبار کوتاه کسب و کار ۲ اسفند ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۲ اسفند ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۲ اسفند ۹۵

اخبار کوتاه کسب و کار ۲ اسفند ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

جلال‌پور: رکودتولیدپسته دردهه۹۰می‌شکند

رئیس انجمن پسته با بیان اینکه براساس شواهد موجود، رکورد تولید پسته در دهه ۹۰ خواهد شکست،گفت: نباید به بارندگی‌های امسال دل خوش کنیم و دوباره در دام مصرف بی رویه منابع آبی بیفتیم. محسن جلال‌پور، رئیس انجمن پسته کشور طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:حجم بارش‌های امسال کشور به نسبت سال گذشته، چهار درصد افزایش یافته و در این مدت بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب به ذخایر آبی کشور اضافه شده است. بارندگی‌های اخیر اگرچه خساراتی هم به بار آورد و برخی هموطنان را دچار مشکل کرد اما اتفاق خوبی بود که آثار آن در ماه‌های آینده پدیدار خواهد شد.تجربه ۳۰ سال کسب وکار در بازار پسته این حس را به من می‌دهد که سال ۱۳۹۶ با در نظر گرفتن چند شرط، می‌تواند سالی متفاوت برای بازار این محصول باشد؛ به نظر می‌رسد بعد از چند سال که تقریباً در همه نقاط پسته خیز کشور با کاهش تولید مواجه بودیم، محصول سال آینده قابل توجه باشد.  

مدیرعامل سایپا:نباید فقط مونتاژ کننده خودرهای خارجی باشیم

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: با توجه به استراتژی صنعت خودرو برای تولید ۳ میلیون دستگاه تا سال ۱۴۰۴، سایپا پرس یکی از شرکت های استراتژیک در کل صنعت خودروسازی کشور خواهد بود.به گزارش پرشین خودرو، مهدی جمالی افزود: پرس کاری، نخستین مرحله و بنیان خودروسازی است و با توجه به سیاست های دولت در خصوص عدم ادامه روند تولید به صورت CKD در صنعت خودرو داخلی این اهمیت بیشتر از قبل نمود دارد.وی اضافه کرد:دولت در مقوله داخلی سازی پافشاری دارد و این اصرار و پافشاری دولت با توجه به وجود نیروی جوان در کشور ضروری است و با این همه نیروی جوان نباید صرفا مونتاژ کننده خودروهای خارجی باشیم و این سیاست دولت شایسته تقدیر است.  

اخذ حق انتفاع از معادن خلاف نص قانون است

عضو کمیته قانون خانه معدن گفت: براساس قانون معادن آنچه باید از بهره برداران معدنی وصول شود، حقوق دولتی معدن است و مطلبی به عنوان حق انتفاع در این قانون وجود ندارد و در واقع موضوع حق انتفاع از معادن خلاف نص قانون صورت می گیرد. طاهر احمدی نژاد درگفت وگو با ایرنا افزود: دولت معتقد است معدن هایی که پروانه بهره بهره برداری آنها به نام دولت (سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران- ایمیدرو) است باید سالیانه ۲۵ درصد میزان فروش خود را به خزانه دولت واریز کنند که مجلس شورای اسلامی این رقم را برای امسال به ۲۰ درصد کاهش داد.    


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |