جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 25359 18:40 1394/11/04
اخبار کوتاه کسب و کار ۵ بهمن

اخبار کوتاه کسب و کار ۵ بهمن

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۵ بهمن

اخبار کوتاه کسب و کار ۵ بهمن

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

نقشه چینی‌ها برای صنعت خودرو جهان با ادغام  ۱۵۶ کارخانه

چینی ها در نظر دارند با ادغام ۱۵۶ کارخانه خودرو خود ظرف سه سال آینده، نام سه برند بزرگ خود را در کنار فولکس واگن، تویوتا و جنرال موتورز قرار دهند.در حال حاضر این تعداد خودروساز نزدیک به ۲۴ میلیون دستگاه خودرو در سال به تولید می‌رساند که چین را ظرف ۱۵ سال گذشته به بزرگترین خودروساز دنیا تبدیل کرده است. به گزارش اقتصادنیوز، استراتژی چینی‌ها بر این است که ظرف سه سال آینده تعداد این ۱۵۶ خودروساز را به ۱۴ کارخانه برسانند و با فعال کردن بخش خصوصی از مجموع این ۱۴ خودروساز سه برند جهانی را معرفی کرده و آنها را برای رقابت با بزرگان صنعت خودرو دنیا جذب کنند.  

وجود انحصار در بازار مرکبات

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه میوه های باغداران بر روی درخت مانده اما فروش مرکبات خارجی در بازار مشهود است ،گفت: انحصار بازرگانی و توزیع نامناسب مرکبات ایرانی بازار فروش داخلی را تضعیف کرد.به گزارش خانه ملت، ابوذر ندیمی اظهار کرد: منوپول درخرید و فروش محصولات کشاورزی درکشور مشاهده می‌شود که تاجر از تبادلات تجاری خرسند اما کشاورز ناراضی است؛زیرا  به نظر می‌رسد فرهنگی در بازار رواج یافته است که  باید تنها محصولات خارجی را خرید و  تولید داخلی  را بدون مشتری باقی گذاشت.  

سایپا بزودی مذاکرات خود را با برندهای معتبر نهایی می کند

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با بیان اینکه قرارداد با خودروسازان خارجی ظرف دو ماه آتی نهایی می‌شود، گفت: فضای جدید اقتصاد ایران، خودروسازان خارجی را برای همکاری ترغیب کرده است.جمالی با اشاره به تلاش دولت تدبیر و امید در رفع تحریم ها گفت: مذاکرات خوبی با شرکای خارجی خودروساز از مدتها پیش داشته ایم و نتایج مثبتی نیز حاصل شده که به زودی مذاکرات خود را با برندهای معتبر خودروسازی نهایی خواهیم کرد.  

آغاز مذاکرات و همکاری شرکتهای معتبر خارجی با صنعت تایر ایران

مدیرعامل شرکت یزد تایر ازتلاش برخی از شرکتهای خارجی جهت همکاری با صنعت تایر ایران خبر داد و گفت: همزمان با رفع تحریم ها و اجرای برجام ، بسیاری از شرکتهای مطرح درحوزه صنعت تایر تلاش هایی را برای مذاکره و آغاز همکاری با صنعت تایر ایران داشته اند. ستوده در گفتگو با خبرخودرو، با اشاره به تاثیر برجام بر گسترش همکاری با شرکتهای صاحب صنعت در حوزه صنعت تایر و نقش آن بر رشد و توسعه در این صنعت  گفت :  قطعا اجرای برجام و رفع موانع همکاری ها بر توسعه و تغییر تکنولوژی صنعت تایر تاثیر خواهد گذاشت.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |