جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 75026 18:59 1396/10/02
اخبار کوتاه کسب و کار ۳ دی ۹۶

اخبار کوتاه کسب و کار ۳ دی ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۳ دی ۹۶

اخبار کوتاه کسب و کار ۳ دی ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

هیچ دولتی تعرفه‌ها را به‌صورت سلیقه‌ای بالا و پایین نمی‌برد

ابوالفضل روغنی‌گلپایگانی، رئیس کمیسیون صنایع اتاق ایران معتقد است: بارها برای کمک به تولید و صنایع کوچک و متوسط اقدام شده است؛ اخیراً پرداخت ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای بنگاه‌های کوچک و متوسط در قالب طرح رونق و پرداخت ۳۰ هزار میلیارد تومان از این نوع تسهیلات در سال جاری به این منظور انجام‌شده است.وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری اتاق ایران می‌گوید: این بخشی از سیاست‌هایی است که دولت یازدهم و دوازدهم برای رونق تولید در پیش دارد. دولت می‌خواهد از سوی دیگر باسیاست تعرفه‌ای از تولید داخلی حمایت کند؛ اما همه این سیاست‌ها درنهایت ناقص است و به هدف موردنظر نمی‌رسد. روغنی گلپایگانی معتقد است: در همه جای دنیا دولت‌ها می‌خواهند از تولید داخلی خود حمایت کنند اما هیچ دولتی تعرفه‌ها را به‌صورت سلیقه‌ای بالا و پایین نمی‌برد. یا برای تغییر تعرفه حتماً مطالعه جامعی را انجام داده‌اند. اما ما با ابزار تعرفه در کشور رانت ایجاد می‌کنیم و نتیجه رانت حمایت از تولید نیست، بلکه گسترش اقتصاد زیرزمینی است. تعرفه تنها ابزار حمایت از تولید نیست؛ ما باید به وجوه متعدد از تولید حمایت کنیم.  

دود انحصار و وضع فشل صنایع خودروسازی به چشم ملت می‌رود

سخنگوی فراکسیون حقوق شهروندی با بیان اینکه این فراکسیون پیگیر اجرای فصل سوم قانون اساسی و اصول معطل مانده آن است، موضوع آلودگی هوا و فسادهای اقتصادی را از مصادیق نقض حقوق ملت عنوان کرد.بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: اگر اصول مربوط به فصل سوم قانون اساسی مربوط به حقوق ملت به درستی اجرایی شود می‌توانیم بگوییم منشور حقوق شهروندی هم محقق شده است. متاسفانه اصول زمین مانده زیادی در قانون اساسی است که اجرایی نشده البته اجرای آن به عهده دولت است و ما امیدواریم با پیگیری منشور حقوق شهروندی شاهد اجرای این اصول باشیم.نماینده مردم شیراز در مجلس با اشاره به تعطیلی مکرر مدارس کلان‌شهرها به خاطر آلودگی هوا، گفت: مسائل متعددی وجود دارد که حقوق شهروندی در آن تضییع می‌شود و این بحث صرفا مختص مسائل سیاسی نیست. با توجه به اینکه ۸۰ درصد آلودگی هوای کلان‌شهرها مربوط به صنعت خودرو است، دولت باید تکلیف خود و وزارت صنعت را با وضعیت فشل صنایع خودروسازی داخلی و انحصار و فضای بدون رقابت آن که دودش به چشم ملت می‌رود مشخص کند.  

شناسایی واحدهای صنعتی آسیب دیده در زلزله کرمانشاه

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از شناسایی واحدهای صنعتی آسیب دیده در حادثه اخیر زلزله کرمانشاه خبر داد.به گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، صادق نجفی در نشست با روسای بانک های صنعت و معدن، پارسیان و سپه اظهار داشت: مقرر شد تسهیلات مناسبی با هدف راه اندازی مجدد و ایجاد اشتغال در اختیار واحدهای صنعتی آسیب دیده قرار گیرد تا در مدت زمان کوتاهی به چرخه تولید بازگردند.معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و با اشاره به بازدید وزیر صنعت معدن و تجارت از این مناطق خاطرنشان کرد: درسفرهایی که رییس جمهوری، معاون اول رییس جمهوری و هیات دولت به کرمانشاه داشتند موارد خوبی مصوب شد که پیگیر اجرای آنها هستیم. وی با بیان اینکه شهرک صنعتی سرپل ذهاب در حادثه اخیر آسیب دیده است و صنعتگران مستقر در این شهرک ها نیازمند حمایت مالی هستند، از رئیسان بانک ها خواست که تسهیلاتی با نرخ سود مناسب در اختیار طرح ها و واحدهای صنعتی که خسارت دیده اند قرار دهند.  

تحویل سی و دو هزارمین محصول اچ سی کراس ایران خودرو

مدیرعامل شرکت خدمات پس از فروش ایران خودرو، ایساکو از ارائه خدمات تخصصی به خودروی اچ سی کراس در بیش از۹۰ نمایندگی منتخب این شرکت همراه با طرح‌های ویژه خدماتی خبر داد.به گزارش روابط عمومی ایران خودرو سید رضا حسینی، با بیان این مطلب و با اشاره به تحویل سی و دو هزارمین محصول اچ سی کراس اظهار داشت: با توجه به استقبال گسترده هموطنان گرامی از این خودرو، شرکت ایساکو به عنوان متولی خدمات پس از فروش شرکت ایران‌خودرو در راستای افزایش رضایت مشتریان همزمان با ارائه خدمات به سایر خودروهای این شرکت، تدابیر ابتکاری و خاصی در ارائه خدمات به خودرویh30  اندیشیده است.  

افزایش توانمندی «سایپا» با ارائه شیوه های جدید فروش

مدیر عامل سایپا در بازدید از معاونت بازاریابی و فروش سایپا گفت: واحدبازاریابی و فروش سایپا با بهره گیری از نیروهای متخصص و جوان خود، از توانمندی بالایی برخوردار است و می توان با ارائه شیوه های جدید فروش، آینده خوبی را برای سایپا ترسیم کرد.به گزارش سایپانیوز، محسن جهرودی ضمن بازدید از معاونت بازاریابی و فروش گروه سایپا، سید علی رضا محمودی را به عنوان قائم مقام بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا معرفی کرد.در مراسم معارفه قائم مقام مدیرعامل در حوزه بازاریابی و فروش گروه سایپا، مهندس جهرودی کار در مرکز فروش سایپا را بسیار سخت و حساس دانست و گفت: یکی از مشکل ترین کارهای دنیا فروختن محصول به مشتریان است و در این حوزه سختی هایی وجود دارد که کار کردن را طاقت فرسا می کند.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |