جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 76669 17:32 1396/10/29
اخبار کوتاه کسب و کار ۳۰ دی ۹۶

اخبار کوتاه کسب و کار ۳۰ دی ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۳۰ دی ۹۶

اخبار کوتاه کسب و کار ۳۰ دی ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

دستیابی به ظرفیت بیش از ۳۲ میلیونی فولاد با اجرای طرح های توسعه

رئیس عامل ایمیدرو در حاشیه بازدید از شرکت فولاد مبارکه گفت: با اجرای طرح های توسعه فولاد امسال به ظرفیت بالای ۳۲ میلیون تن خواهیم رسید.مهدی کرباسیان، در آیین ربع قرن تلاش و سرآمدی شرکت فولاد مبارکه، طی سخنانی با تبریک بیست و پنجمین سالروز افتتاح فولاد مبارکه و تقدیر از فولاد مردان و دست اندرکاران چرخه اقتصادی کشور گفت:خوشبختانه در دولت یازدهم و دوازدهم با سیاست گذاری اصولی موفق به افزایش چشمگیر سهم اکتشاف و بهره برداری صنایع معدنی به ویژه در بخش تولید فولاد شدیم.وی افزود: طبق برنامه چشم انداز توسعه ۲۰ ساله، هدف گذاری تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در شمار برنامه های کلان حوزه معدن و صنایع معدنی قرار دارد.  

اسپانیا، آلمان و ایتالیا؛ مثلث سرمایه‌گذاران پسابرجام

در بخش صنعت، معدن و تجارت پس از برجام ۱۳۹ پروژه با حجم سرمایه‌گذاری ۸.۲ میلیارد دلار در هیأت سرمایه‌گذاری خارجی به تصویب رسیده است.به گزارش ایسنا، سرمایه گذاری خارجی در شرایط پیش و پس از برجام تفاوت معناداری دارد؛ به طوری که کشور در سال ۲۰۱۵ در تمامی بخش‌ها فقط دو میلیارد و ۵۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی توانست جذب کند.۵۰ طرح از ۱۳۹ پروژه مصوب با سرمایه گذار خارجی پس از برجام به بهره‌برداری رسیده است و ۸۹ پروژه آن نیز در مراحل اجراست. بر اساس اطلاعاتی که از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت در اختیار خبرنگار ایسنا قرار گرفته است، اسپانیا، آلمان و ایتالیا کشورهای عمده سرمایه‌گذار در ایران پسابرجام هستند.  

واردات جوجه یک‌روزه نوشدارو پس از مرگ سهراب است

مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان تهران گفت: واردکردن جوجه اصلا اقتصادی نیست. جوجه باید با هواپیما وارد کشور شود و قیمت تمام شده آن هم بالا است. می‌توانند تخم مرغ نطفه دار وارد کنند و در کشور تبدیل به جوجه یکروزه شود که این کار هم بسیار زمان می‌برد. به دست آمدن جوجه دوماه زمان می‌برد و ما تا دوماه دیگر مشکل جوجه یکروزه داخلی نخواهیم داشت و جوجه ارزان می‌شود.محمد یوسفی مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان تهران در گفت‌و‌گو با ایلنا، در خصوص گران فروشی جوجه یکروزه و تصمیم دولت برای واردات آن اظهار کرد: واردات جوجه در این برهه حکم نوشدارو بعد از مرگ سهراب را دارد. وارد کردن جوجه یکروزه دیر شده است. مگر اینکه از کشورهای نزدیک و بلافاصله جوجه یکروزه را وارد کنند و در‌‌ همان استان‌های نزدیک مانند آذربایجان شرقی و غربی و اردبیل این جوجه‌ها را پرورش داده و پروار کنند.وی افزود: واردکردن جوجه اصلا اقتصادی نیست. جوجه باید با هواپیما وارد کشور شود و قیمت تمام شده آن هم بالا است. می‌توانند تخم مرغ نطفه دار وارد کنند و در کشور تبدیل به جوجه یکروزه شود که این کار هم بسیار زمان می‌برد. به دست آمدن جوجه دوماه زمان می‌برد و ما تا دوماه دیگر مشکل جوجه یکروزه داخلی نخواهیم داشت و جوجه ارزان می‌شود.  

«راش» هم روبه نابودی است

رئیس انجمن جنگلبانی ایران از در خطر انقراض قرار گرفتن گونه"راش" به عنوان یکی از مهمترین گونه های درخت جنگل های شمال ایران خبر داد و گفت: در اهمیت این گونه همین بس که بیش از ۳۰ درصد جنگل های شمال را گونه راش تشکیل می دهد که خطر انقراض آن را تهدید می کند.به گزارش ایسنا، هادی کیا دلیری در همایش آینده طبیعت ایران که با محوریت بررسی تخریب قله شاهوار به واسطه فعالیت های معدنی برگزار شد، اظهار کرد: علاوه بر این، شرایط نامطلوب زیستی در ایران، گونه‌های شمشاد، ممرز و انجیری و ... را نیز رو به نابودی برده است.وی خطر نابودی جنگل ها در برخی نقاط کشور را جدی برشمرد و افزود: آمار رسمی نشان می دهد که حدود ۴۲ درصد جنگل‌های شمال رو به نابودی و اضمحلال هستند.رئیس انجمن جنگلبانی ایران با انتقاد از برداشت بی رویه و بهره برداری های غیراصولی از جنگل های کشور، از فقر به عنوان مهمترین عامل موثر در افزایش این بهره برداری ها دانست و افزود: فقر در مناطق روستایی و خصوصا روستاهای حاشیه جنگل سبب می شود که سودجویان با بهره کشی از این افراد به برداشت بی رویه و غیراصولی از جنگل ها و قاچاق چوب بپردازند.  

«سایپایدک» مدیرعامل جدید خود را شناخت

طی حکمی از سوی مهندس محسن جهرودی مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ، اردشیر امینی به عنوان عضو هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت بازرگانی سایپا یدک منصوب شد. مدیر عامل جدید شرکت سایپا یدک دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت MBA بوده و سوابقی چون مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر (زیرمجموعه بنیاد شهید) ، مدیرعامل در شرکت های تابعه شستا ، مشاور اقتصادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ، مشاور استاندار کرمانشاه ، معاون فرماندار در فرمانداری های ری ،شمیرانات و دماوند را در کارنامه خود دارد .شایان ذکر است پیش از این رضا تقی زاده سرپرستی این شرکت را بر عهده داشت .


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |