جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 76480 17:43 1396/10/25
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۶ دی ۹۶

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۶ دی ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه کسب و کار ۲۶ دی ۹۶

اخبار کوتاه کسب و کار ۲۶ دی ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

حضور اقتصاددانان خارجی در همایش صنعت خودرو ایران

دبیر علمی پنجمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران از حضور اقتصاددانان خارجی از کشورهایی همچون فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، کره و چین در این همایش خبر داد.به گزارش ایسنا، امیرحسن کاکایی، با بیان این مطلب اظهار کرد: در همایش امسال برای اولین بار علاوه بر خودروسازان و قطعه‌سازان مطرح بین‌المللی از اقتصاددانان برجسته جهان نیز برای حضور در این همایش دعوت کرده‌ایم.به گفته وی، مسوولان ارشد خودروسازان مطرح بین‌المللی از جمله مرسدس بنز، فولکس‌واگن، پژو، رنو و سیتروئن نیز در این همایش حضور خواهند داشت.  

دپودزدی هم به قاچاق سنگ‌های قیمتی اضافه شد!

معاون اکتشافات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات کشور گفت: درحالیکه ایران باید حداقل یک درصد در تجارت جهانی ۱۰۰۰ میلیارد دلاری سنگ‌های قیمتی سهم داشته باشد، این بخش متصدی ندارد و دپودزدی هم به برداشت قاچاق سنگ‌های قیمتی اضافه شده است.بهروز برنا در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که سنگ‌های قیمتی ریشه‌های تاریخی در کشور دارد، اظهار کرد: بسیاری از سنگ‌ها در طول تاریخ تبدیل به بخشی از فرهنگ کشورها شده است؛ به طوری که اکنون بسیاری از کشورها را به نام سنگ‌های خودشان می‌شناسند که در مورد ایران، ما را با فیروزه می‌شناسند.معاون اکتشافات سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات کشور ادامه داد: در حال حاضر تجارت جهانی سنگ‌های قیمتی ارزشی حدود ۱۰۰۰ میلیارد دلار دارد که انتظار می‌رود حداقل ایران با وجود این‌که یک درصد خاک جهان را در اختیار دارد یک درصد از تجارت جهانی سنگ‌های قیمتی را نیز به خود اختصاص دهد.برنا در ادامه با اشاره به آمار سنگ‌های قیمتی گفته است: ۳۰ هزار تن انواع سنگ‌های قیمتی و نیمه‌قیمتی وجود دارد. این سنگ‌ها به طور مینیاتوری باید تحت فرآیند قرار گیرد تا ارزش پیدا کند.  

 فروش اینترنتی کوییک آغاز می شود

قائم مقام مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در حوزه بازاریابی و فروش گفت: فروش اینترنتی خودروی کوییک جدیدترین محصول سایپا از روز سه شنبه ۲۶ دی ماه سال جاری آغاز می شود. سید علیرضا محمودی با بیان مطلب فوق اظهار کرد: گروه خودروسازی سایپا در راستای توسعه محصول و پاسخ به نیاز بازار، فروش اینترنتی خودروی اتوماتیک کوییک را با شرایط متنوع و ظرفیت محدود از ۲۶دی ماه سال جاری آغاز می کند. وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت محدود، بدیهی است پس از تکمیل ظرفیت فرآیند فروش اینترنتی کوییک متوقف خواهد شد.        


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |