جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 58783 18:59 1396/02/08
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۹ اردیبهشت ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۹ اردیبهشت ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۹ اردیبهشت ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۹ اردیبهشت ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

کاهش ۴٫۳ درصدی بهای مسکن پایتخت در فروردین ماه

متوسط قیمت خرید و فروش یک مترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در فروردین‌ماه امسال در بنگاه های معاملات ملکی شهر تهران، ۴۳ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال بود که نسبت به اسفند ۹۵ کاهش ۴٫۳ درصدی را نشان می‌دهد.به گزارش ایرنا، تارنمای بانک مرکزی گزارش تحولات بازار مسکن شهر تهران در فروردین‌ماه سال ۱۳۹۶را منتشر کرد.براساس این گزارش، یک متر مربع زیر بنای واحد مسکونی معامله شده در فروردین ۹۶ نسبت به ماه مشابه پارسال ۳٫۶ درصد رشد را ثبت کرد.شمار معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در فروردین ماه امسال به پنج هزار و ۳۸۴ دستگاه رسید که نسبت به ماه مشابه پارسال ۸٫۵ درصد کاهش داشت.واحدهای تا پنج سال ساخت بیشترین سهم از واحدهای معامله شده را به میزان ۴۵٫۷ درصد از آن خود کردند.  

۷۰ طرح بزرگ خارج از کشور در حال اجرا داریم

قائم مقام وزیرنیرو در امور بین الملل گفت: ۵۰ تا ۹۰ درصد صادرات خدمات فنی مهندسی کل کشور در وزارت نیرو اتفاق افتاده است.به گزارش مهر، علیرضا دائمی با اشاره به اینکه از نظر ریالی از این میزان صادرات رضایت نداریم افزود: چون موقعیت جغرافیایی کشور و نیروی متخصص و امکانات فنی مهندسی که در کشور وجود دارد این میزان می تواند به چند برابر میزان فعلی افزایش یابد.وی گفت: در ۴ تا ۵ سال اخیر میزان صادرات خدمات فنی مهندسی وزارت نیرو حدود یک میلیارد دلار بوده است.دائمی با اشاره به اینکه بازارهای هدف ما کشورهای آسیایی آفریقایی است افزود: بیش از ۷۰ طرح در زمینه صنعت آب و برق بطور همزمان در حال اجرا داریم. دائمی گفت: در حال حاضر شرکتهای ایرانی موقعیت خوبی در سطح بین المللی دارند که می تواند موجب گسترش بازارهای هدف شود و در این بازارها بتوانند باقی بمانند.  

پخش زنده اینستاگرام مسدود شد

قابلیت پخش زنده اینستاگرام مسدود و به دستور مقامات قضایی از دسترس کاربران خارج شده است.به گزارش خبرنگار فناوری ایلنا، قابلیت پخش زنده شبکه اجتماعی اینستاگرام مسدود و از دسترس کاربران ایرانی خارج شده است. طبق گفته برخی منابع آگاه این مسدودیت به دلیل دستور مقامات قضایی بوده است. یک کارشناس تجارت الکترونیک در گفت‌وگو با خبرنگار فناوری ایلنا در توضیح دلیل مسدودیت قابلیت پخش زنده تلگرام گفت: به احتمال زیاد مقامات قضایی این قابلیت را در جهت ایجاد محدودیت‌هایی برای نامزدهای انتخاباتی مسدود و از دسترس خارج کرده‌اند.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |