جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 60083 17:55 1396/02/24
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۵ اردیبهشت ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۵ اردیبهشت ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۵ اردیبهشت ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۲۵ اردیبهشت ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

افتتاح هزار مسکن دومعلولیتی در سال جاری

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد: ان‌شاءالله امسال بتوانیم بیش از هزار واحد مسکونی خانواده های دارای دو فرد معلول را به بهره برداری برسانیم.علیرضا تابش در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طرح تامین مسکن برای خانواده های دارای دو فرد معلول و بیشتر که با همکاری بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی و  بنیاد مستضعفان انجام می شود پیشرفت خوبی داشته است. در آینده نزدیک هم قرار است با بهزیستی در این خصوص جلسه ای برگزار کنیم. مسکن دومعلولیتی ها حدود ۸ هزار واحد در سراسر کشور است که سهم روستایی و شهری را این طرح را مشخص کرده ایم.وی همچنین درباره زمان آغاز به کار مسکن اجتماعی گفت: دولت مصوبه ای در سال گذشته برای مسکن اجتماعی تصویب کرد که سال شروع طرح را ۱۳۹۶ گذاشته است. یعنی امسال باید این کار انجام شود.  

ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت ایران درمسیر اوج

ضریب نفوذ مشترکان اینترنت پرسرعت سیار در حالی اکنون به ۴۲درصد رسیده است که این ضریب در سال ۱۳۹۲ و ابتدای کار دولت یازدهم تنها ۰٫۸درصد بود.به گزارش ایرنا، اکنون تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت سیار ۳۳ میلیون نفر است، این میزان در ابتدای کاردولت یازدهم تنها ۶۰۰ هزار نفر بود.پس از فراهم شدن زیرساخت ها در دولت یازدهم روند بهره مندی جمعیت کشور از جدید ترین فناوری های اطلاعات و ارتباطات، شدت کم سابقه ای گرفت به گونه ای که اکنون تعداد مشترکان اینترنت پرسرعت ثابت و سیار با رشدی هشت برابری از پنج میلیون نفردر سال ۱۳۹۲ به ۴۳ میلیون مشترک تاپایان سال ۱۳۹۵ رسیده است.  

کریدور زاگرس به کریدور بین‌المللی تراسیکا پیوست

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی از تصویب و پیوستن کریدور زاگرس معروف به کریدور شماره ۱۰ به کریدور بین‌المللی تراسیکا خبر داد و گفت: باید بخش نرم‌افزاری این کریدور شامل امور گمرکی، ترخیص و واردات کالا مورد بازنگری قرار گیرد.به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی امیر امینی درباره بررسی مطلوبیت معرفی کریدور شماره ۱۰ (بندر امام خمینی-مرز بازرگان) و راه‌های تجاری‌سازی آن اظهار داشت:این کریدور به طول ۱۴۱۰ کیلومتر اساساً خروجی طرح جامع حمل‌ونقل ما است تا بتوانیم مجدد جایگاه ترانزیتی و حمل‌ونقلی کشور در عرصه بین‌المللی تجارت از مسیر شرق به غرب و از شمال به جنوب را در دست بگیریم و مسیر عبور کشورهای هدف شویم.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |