جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 61701 19:05 1396/03/17
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۸ خرداد ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۸ خرداد ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۸ خرداد ۹۶

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۸ خرداد ۹۶

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

بلندمرتبه‌سازی‌های تهران بر خلاف طرح جامع است

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر ساخت بلندمرتبه‌ها بدون توجه به مصوبات طرح جامع، گفت: شورای‌عالی شهرسازی و معماری باید نظارت بر شهرداری‌ها جهت اجرای مفاد طرح جامع را تقویت کند.به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا رضایی‌کوچی گفت: شهرداری‌ها قسمت عمده درآمد خود را از ساخت و ساز، کاربری‌ها و فروش تراکم تامین می‌کنند، حال این نهاد با توجه به وضعیت رکود در حوزه مسکن، برای تامین درآمد خود در بسیاری از شهرها به تراکم‌فروشی روی آورند که بر اساس طرح جامع‌ شهری خلاف قانون است.وی تصریح کرد: تراکم‌های اضافی عموما با مجوزهای کمیسیون ماده ۱۰۰ ساخته شده یا از ابتدا با تخلفی که شهرداری‌ها نسبت به فروش‌تراکم مرتکب شده‌اند.    

حمایت از کارآفرینان فضای مجازی بازار مسکن

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر این‌که از کارآفرینان فضای مجازی دفاع می‌کنیم، گفت:‌ فعالیت های شرکت های دانش بنیان در حوزه تولید محتوای مسکن در فضای مجازی قابل تقدیر است. به گزارش تسنیم، امیر خوراکیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه "تهران،‌ شهر فردا" با بیان اینکه فعالیت های شرکت های دانش بینان در حوزه تولید محتوای مسکن در فضای مجازی قابل تقدیر است، اظهار کرد: این مرکز می تواند حمایت های لازم را از این مجموعه از جوانان نخبه ایرانی  برای ارتقای بیشتر محتوا و خدمات به شهروندان، انجام دهد. وی تصریح کرد: این نمایشگاه با طراحی مناسب توانسته، محیطی مناسب برای فعالان حوزه فضای مجازی قرار دهد و فرصت لازم را برای ارتباط با مخاطب فراهم سازد.    

آمادگی بنادر ایران برای پذیرش کشتی‌های قطری

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: پذیرش کشتی های قطری در بنادر ایران می تواند به توسعه و رونق بیشتر صنعت ترانشیپ کشور کمک کند.جلیل اسلامی در گفت وگو با مهر اظهار کرد: با توجه به اینکه تنها چند روز از بسته شدن مرزهای آبی کشورهایی چون عربستان، امارات و بحرین از همسایگان قطر به روی شناورهای حامل پرچم این کشور می گذرد، نمی توان تأثیرگذاری آن را برآورد کرد. به خصوص که صنعت دریانوردی و بندری یک صنعت زمان بر بوده و اثرگذاری تغییرات در آن، مستلزم گذشت زمان است.وی با تأکید بر اینکه هنوز زود است تا از نحوه تعاملات بندری و دریایی قطر با همسایگان خود صحبت کرد، گفت: باید منتظر گذر زمان بمانیم تا از تغییر مسیر حرکت شناورهای قطری مطلع شویم.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |