شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 41819 18:19 1395/07/16
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۷ مهر ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۷ مهر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۷ مهر ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۷ مهر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

رایزنی با وزارت خارجه برای راه‌اندازی خط کشتیرانی به آمریکای مرکزی

مدیرعامل کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از رایزنی با وزارت امور خارجه برای راه‌اندازی خط کشتیرانی مستقیم به آمریکای مرکزی خبر داد.محمد سعیدی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به این‌که محدودیت‌های کشتیرانی در بنادر اروپایی پس از برجام به‌طور کامل برداشته شده است، اظهار کرد:‌ با توجه به تغییر شرایط باید خطوط کشتیرانی را احیا می‌کردیم که در این راستا خط کشتیرانی به بنادر اروپایی کاملا احیا شده است. وی با اشاره به احیای خط کشتیرانی به بنادر آمریکایی جنوبی از جمله اروگوئه، برزیل و آرژانتین از راه‌اندازی خط کشتیرانی خلیج‌فارس به بندر بوسان کره‌جنوبی خبر داد و افزود:‌ علاوه بر این خطوط کشتیرانی ژاپن، سنگاپور نیز فعال شده است.  

تمدید دوساله طرح حمایتی «واگذاری زمین به محرومان کشور»

رئیس بنیاد مستضعفان از تمدید طرح محرومیت زدایی بنیاد مبنی بر برنامه واگذاری  زمین‌های مسکونی، کشاورزی و تجاری به محرومان خبر داد و گفت:‌ در راستای  حمایت  از ایجاد اشتغال ، بنیاد مستضعفان تا سقف  ۲ میلیارد تومان وام با سود ۸ درصدی به متقاضیان پرداخت می‌کند. درآیین واگذاری یک هزار فقره سند به محرومان و واجدان شرایط استان مازندران محمد سعیدی کیا ریاست بنیاد مستضعفان گفت: پیش از این با اجرای طرح محرومیت زدایی بنیاد  در ۲ مرحله  اسناد  واگذاری یکهزار و ۳۵۰ فقره اراضی  به مردم  واگذار شده بود و در این مرحله نیز با همکاری خوب مردم برای تکمیل پرونده و همچنین روحیه جهادی  کارکنان بنیاد در منطقه تعداد  ۱۰۰۰ فقره سند واگذاری  زمین مسکونی بالغ بر ۱۵۴ هزار متر مربع  و با برآورد تقریبی ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان  آماده واگذاری به مردم است. وی با بیان این‌که آئین‌نامه واگذاری رایگان املاک بنیاد به محرومان بر اساس موافقت هیات امنای بنیاد مستضعفان تا دو سال دیگر تمدید شد، ابراز امیدواری کرد تا پایان سال جاری  ۳۰۰۰ سند دیگر در این استان تقدیم مردم شود.  

تعرفه برق در کشور متنوع می‌شود

هوشمندسازی شبکه برق می تواند تاثیرات مثبتی را برای این صنعت به همراه داشته باشد که می‌توان به تنوع بخشی تعرفه ها و ایجاد مشوق هایی برای مشترکان پر مصرف اشاره کرد.هادی مدقق، معاون سیستم‌های اندازه‌گیری و شبکه هوشمند سازمان بهره‌وری انرژی ایران (سابا) در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آیین‌نامه‌های اجرایی در سراسر دنیا در خصوص این مساله، اظهار کرد: در حال حاضر سه تعرفه میان‌باری، کم‌باری و پرباری در صنعت برق وجود دارد  و با توجه به این‌که با هوشمند کردن کنتور ها ساعت به ساعت میزان مصرف مانیتور می‌شود و امکان پایش بار مشترکان وجود دارد، لذا می توان مانند سایر کشور ها تعرفه‌های متعددی همچون بخش مخابرات تبیین کرد.  

قرارداد ساخت ۱۲۰ لکوموتیو با تکنولوژی آلمانی

مدیرعامل شرکت راه آهن با اشاره به جزییات قرارداد با زیمنس برای ساخت۱۲۰لکوموتیو دیزلی وبرقی،گفت:۱۰۰در صد لکوموتیوها درشرکت مپنا و با بهره گیری از تکنولوژی شرکت زیمنس آلمان تولید می‌شود. محسن پورسید آقایی درگفت و گو با مهر، افزود: ۵۰ دستگاه لکوموتیو دیزلی برای سرویس‌دهی به کل خطوط مسافری راه آهن تولید می‌شود و با گشایش اعتبارمالی، فرآیند ساخت آنها آغاز می‌شود.وی ادامه داد: پس ازعقد قرارداد با زیمنس برای تولید ۵۰ دستگاه لکوموتیو دیزلی باید فاینانس بین بانک‌های ایران و آلمان انجام و سپس ساخت لکوموتیوها شروع شود ضمن اینکه انتظار می‌رود فرآیند تولید ۵۰ دستگاه لکوموتیو دیزلی حداکثر دوسال بعد از تأمین اعتبار مالی تمام شود.  

رعایت نشدن منشور اخلاقی نظام مهندسی جرم محسوب می‌شود

مدیر کل دفتر سازمان‌های نظام مهندسی و تشکل‌های حرفه‌ای وزارت راه و شهرسازی گفت: خلاء منشور اخلاقی در نظام مهندسی احساس می‌شد؛ در آئین‌نامه اجرایی قانون، رعایت نشدن نظام‌نامه به عنوان تخلف انتظامی محسوب خواهد شد و پیگیرد قانونی دارد. منوچهر شیبانی اصل در سمینار اخلاق مهندسی حرفه‌ای در هتل پردیسان مشهد اظهار کرد: وزیر راه و شهرسازی به فکر توسعه اخلاق حرفه‌ای در تمامی بخش‌هاست. بحث اخلاق حرفه‌ای از مهم‌ترین مباحثی است که در این سال‌ها با جدیت بسیاری دنبال می‌شود.  

امضای قرارداد۸۲۰ میلیون دلاری نیروگاه‌سازی ایران-کره جنوبی

ایران و کره جنوبی قرارداد احداث دو نیروگاه برق خورشیدی و بادی به ارزش ۸۲۰ میلیون دلار امضا کردند. بر اساس قراردادی که بین ستاد توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری ایران و کره جنوبی امضا شد، دو نیروگاه بادی و خورشیدی در منطقه «میل نادر» زابل و «فسا» در استان فارس احداث می‌شود.در نخستین قرارداد، کره‌ جنوبی با صرف مبلغ ۲۲۰ میلیون دلار یک نیروگاه ۱۰۰ مگاوات برق بادی در منطقه میل نادر زابل در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار و در مدت زمان ۱۵ ماه احداث می‌کند.در دومین قرارداد هم کره جنوبی با سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون دلار یک نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ مگاواتی در فسا در استان فارس می‌سازد. با انعقاد این دو قرارداد قرار است زمینه انتقال فناوری این دو نیروگاه به داخل کشور فراهم خواهد شد.    


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |