شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 48128 18:13 1395/09/16
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۷ آذر ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۷ آذر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۷ آذر ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۷ آذر ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

۱۴هزار محروم صاحب مسکن می‌شوند

تفاهم‌نامه احداث ۱۴ هزار واحد مسکن محرومین در مناطق کمتر توسعه یافته سراسر کشور با اعتباری بالغ بر ۳۵۰ میلیارد تومان به امضای روسای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) رسید که طبق آن در ۱۸ استان کشور تا سال ۱۳۹۷ به مرور ۱۴ هزار مسکن تکمیل و در اختیار واجدین شرایط قرار می‌گیرد. هر یک  از این واحدهای مسکونی حدود ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد که ۱۸.۵ میلیون تومان تسهیلات آن توسط بنیاد مسکن پرداخت می‌شود. حدود ۳.۵ میلیون تومان کمک بلاعوض از سوی ستاد اجرای فرمان امام خمینی (ره) پرداخت می‌شود و مابقی از طریق منابع مالی بنیاد مسکن خواهد بود.  

کاهش سهم فضا از بودجه

دولت به موضوع فناوری فضایی در بودجه سال ۹۶ مبلغی حدود ۲ هزار میلیارد ریال اختصاص داد. این درحالی است که فناوری فضایی در لایحه بودجه سال ۹۵ بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار دریافت کرد. فناوری فضایی در بودجه پیشنهادی سال ۹۶ که از سوی دولت به مجلس ارائه شده حدود ۲ هزار میلیارد ریال ردیف اعتبار دارد که کاهش بودجه را نسبت به سال ۹۵ نشان می دهد. چرا که در سال ۹۵ فناوری فضایی بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار دریافت کرد که این مبلغ علاوه بر هزینه کرد سازمان فضایی و مرکز ملی فضایی، به توسعه کاربردهای فضایی نیز اختصاص یافت.در لایحه بودجه امسال، دولت در چند بخش مربوط به مرکز ملی فضایی، سازمان فضایی ایران، پژوهشگاه فضایی و پژوهشگاه هوافضا، بودجه های مجزا برای حوزه فناوری فضایی پیش بینی کرده است.براین اساس از محل بودجه وزارت ارتباطات به سازمان فضایی ایران مبلغ ۱۴۳ میلیارد ریال و به پژوهشگاه فضایی ایران یکهزار و ۲۵۸ میلیارد و ۵۶۰ میلیون ریال اختصاص می یابد.در همین حال از برآورد اعتبارات ردیفهای متفرقه نیز هزینه فعالیتهای فضایی سازمان فضایی ۱۴۰ میلیارد ریال درنظر گرفته شده است.  

تکذیب رایزنی آخوندی با نمایندگان مجلس

عضو کمیسیون شوراهای مجلس با تاکید بر این‌که محور اصلی استیضاح وزیر راه و شهرسازی رها کردن طرح مسکن مهر است، گفت: وزیر راه و شهرسازی هیچ رایزنی درباره طرح استیضاح با بنده نداشته است.محمد محمودی در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود وزیر راه و شهرسازی در رابطه با موضوع استیضاح با نمایندگان امضا کننده این طرح رایزنی را شروع کرده است، اظهار کرد: خیر چنین چیزی صحت ندارد، وزیر راه و شهرسازی نه سراغ ما آماده است و نه ایشان را دیده‌ام.وی با بیان این‌که موضوع محوری طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی رها کردن طرح مسکن مهر و پروژه‌های عمرانی است،‌تصریح کرد: با تغییر دولت که تعهدات تغییر نمی‌کند، عمده بحث ما این است که چرا طرح مسکن مهر رها شده است. در موضوع برخورد دو قطار مسافری در سمنان نیز مدیران رده اول وزارت راه و شهرسازی مقصرند.  

برنامه افتتاح ۴۷۰۰ واحد مسکن مهر پردیس

برنامه افتتاح بخشی از واحدهای مسکن مهر پردیس اعلام شد که بر اساس آن ۴۷۸۰ واحد طی آذر و بهمن ۹۵ به متقاضیان واگذار می‌شود، این احتمال وجود دارد که این واحدها به متقاضیان خوش‌حساب تحویل شود. به فاصله حدود دو هفته پس از اعلام قیمت نهایی واحدهای مسکن مهر پردیس، برنامه افتتاح بخشی از واحدهای این طرح در فاز ۸ از سوی شرکت عمران این شهر اعلام شد.بر این اساس ۱۶ پروژه مسکن مهر این شهر شامل ۴۷۸۰ واحد طی آذر و بهمن سال جاری افتتاح می‌شوند. مطابق جدول منتشر شده سه پروژه "امیر ساوالان کومه A"، "امیر ساوالان کومه B" و "پردیس سازان نوید" که مجموعا ۱۰۰۰ واحد است آذرماه (ماه جاری) افتتاح می‌شود.۱۳ پروژه دیگر شامل امیرساوالان کومه C، امیرساوالان کومه D، امیرساوالان کومه E، جهاد نصر زنجان C، اسکان سازان پردیس A، نگاران ایلام، راد پی ایلام، عمران ابنیه پاسارگاد، کیا دژ پرشین A، کیا دژ پرشین B، جهاد نصر زنجان A، جهاد نصر زنجان B و طلیعه معماران آرتا شامل ۳۷۸۰ واحد در بهمن ماه امسال افتتاح می‌شود.  

سهم ICT در تولید ناخالص ملی باید به ۴ درصد برسد

معاون وزیر ارتباطات گفت: سهم ICTدر تولید ناخالص ملی کشور ۲.۷ درصد است که البته امیدواریم این سهم در برنامه ششم توسعه به چهار درصد برسد. برات قنبری در چهارمین مراسم هم‌اندیشی توسعه بخش ICT کشور با بیان اینکه سهم شرکت‌های فناوری اطلاعات از بازار ICT کشور کمتر از ۳۰ درصد است، اظهار کرد: هم‌اکنون ارزش بازار ICT کشور چیزی حدود ۳۴ هزار میلیارد تومان است که بیش از ۷۵ درصد آن را بخش ارتباطات شامل می‌شود در حالیکه براساس گزارشات بین‌المللی این عدد تا سه برابر قابل افزایش است.وی با اشاره به توازن میزان سرمایه‌گذاری بخش IT و ارتباطات در دنیا ابراز کرد: در دنیا این سهم ۶۰ به ۴۰ درصد است و بیشتر سرمایه‌گذاری از آن بخش ارتباطات است که البته نسبت به کشورمان سهم کمتری را شامل می‌شود


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |