چهارشنبه 19 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 50540 16:02 1395/10/14
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۵ دی ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۵ دی ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۵ دی ۹۵

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۵ دی ۹۵

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

بزرگراه آزادگان درصدر فرونشست‎ها

مدیربخش زلزله شناسی مرکز تحقیقات راه،مسکن و شهرسازی بااشاره به وقوع فرونشست درنقاط مختلف تهران،گفت:بزرگراه آزادگان باعمق فرونشست۳۶سانتی متری درصدر لیست مناطق نشست کرده،قرار دارد. علی بیت اللهی درگفتگو با مهر افزود: زمین های اطراف این بزرگراه، هر روز حدود یک میلی‌متر نشست می‌کند که این فرونشست به خطوط ریلی، دکل های فشار قوی برق و... آسیب وارد می‌کند.بیت اللهی، اظهار داشت: بررسی های اولیه کارشناسان مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی نشان می‌دهد که در دولت گذشته، مجوز بهره برداری از چاه‌های بسیاری صادر شد و استفاده بی رویه از چندین هزار حلقه چاه در استان تهران، حجم آب‌های زیر سطحی را کاهش داد و کمبود بارندگی‌ها در سال‌های اخیر هم مزید بر علت شد.  

از خصوصی‌سازی معادن پشیمان شده‌اند!

در حالیکه بخش عمده‌ای از مخاطب ابلاغیه ارزی معاون اول رئیس‌جمهور تولیدکنندگان و صادرکنندگان محصولات معدنی هستند، رئیس انجمن صادرکنندگان مواد معدنی این ابلاغیه را بازگشت به پیمان‌سپاری ارزی دهه‌های ۶۰ و ۷۰ دانسته و تصریح کرد: در این ابلاغیه از واحدهای معدنی نام برده شده که به این معناست که دولت از خصوصی‌سازی این واحدها پشیمان است. کامران وکیل در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ابلاغیه اخیر جهانگیری درخصوص ساماندهی بازار ارز در زمینه صادرات و واردات  گفت: بیان اینکه صادرکنندگان مالک ارز خود باشند، چندان منطقی نیست و ابلاغیه‌ای که از جانب معاون اول رئیس‌جمهور در خصوص ساماندهی ارز صادراتی مطرح می‌شود، نه‌تنها همخوانی با قانون برنامه پنجم ندارد بلکه با قوانین مربوط به معادن و قانون حمایت از تولید نیز تعارض دارد.  

۱٫۵ میلیون سیم‌کارت بی‌هویت یک طرفه شد

محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به مصوبه شورای عالی فضای مجازی در حدود یک ماه قبل پیرامون ثبت اطلاعات مالکان سیم کارت های بدون هویت اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به گزارشات پلیس فتا از تخلفاتی که در این حوزه انجام می شد و مزاحمت هایی که برای مردم بوجود می آمد، در شورای عالی فضای مجازی تصمیم گرفته شد تا همانند تلفن ثابت و کسانی که از آی پی مشخص در اینترنت استفاده می کنند، تمام استفاده کنندکان تلفن همراه هویت معلوم داشته باشند. واعظی با اشاره به اینکه از نهم دیماه حدود ۱٫۵ میلیون سیمکارت بدون هویت یک طرفه شده است، گفت: به هیچ وجه بنا نداریم که مالکیت کسانیکه این سیم کارت ها را دارند را تغییر کند و مزاحمت ایجاد شود بلکه به دنبال این هستیم که بعد از یک ماه و ۳۰ میلیون پیامکی که فرستادیم، مالکیت هر سیمکارت مشخص باشد.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |