جمعه 07 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 22318 19:21 1394/10/04
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۵ دی

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۵ دی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
اخبار کوتاه امور زیربنایی ۵ دی

اخبار کوتاه امور زیربنایی ۵ دی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

وصول مطالبات راه حل مشکلات صنعت برق

معاون هماهنگی توزیع توانیر بر ضرورت کاهش تلفات صنعت برق و پیگیری جدی این طرح در کشور تاکید کرد و گفت: با وصول هزاران میلیارد تومان هزینه مصرف برق، می‌توانیم بسیاری از مشکلات صنعت برق، از جمله پرداخت طلب پیمانکاران را حل کنیم.به گزارش ایسنا، محمودرضا حقی‌فام افزود: ورود فناوری‌های نوین در بخش توزیع برق که دارای نرخ بالاتری از نفوذ نسبت به بخش‌های دیگر صنعت برق است، در عین یک فرصت یک تهدید نیز به شمار می‌آید که لازم است با مدیریت مناسب آینده صنعت برق را همتراز با استانداردهای جهانی ترسیم کنیم.  

عمر مسکن در ایران ۱۵ سال است

هیات مدیره انجمن مهندسان راه و ساختمان ایران با بیان این‌که عمر متوسط استمرار استفاده از مسکن در ایران ۱۲ تا ۱۵ سال است، آسیب‌های زیست محیطی و هدررفت منابع کشور را از ضررهای تخریب زودهنگام ساختمان‌ها عنوان کرد.عباس اکبرپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مصالح و تکنولوژی در فرآیند ساخت تاثیرگذار است. در این خصوص باید گفت ما از نظر مقدار مصالح و تنوع از وضعیت خوبی در کشور برخورداریم اما به دلیل این‌که مسکن در کشور ما به عنوان سرمایه ملی محسوب نمی‌شود بسیاری از مصالح فرآیندهای استاندارد را طی نمی‌کنند.  

اتصال ۶۰ درصد خانوارها به شبکه ملی اطلاعات تا پایان برنامه پنجم

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران گفت: اتصال ۶۰ درصد خانوارها به شبکه ملی اطلاعات با احتساب اتصال فناوریهایی همچون وایمکس، ADSL و نسل سوم موبایل تا پایان برنامه پنجم محقق می شود.علی اصغر انصاری در گفتگو با مهر اظهار داشت: در همین حال تمام مراکز داده (دیتاسنتر) پیرو تکلیف قانون برنامه پنجم که باید توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد و بهره برداری می شد هم اکنون ساخته شده و یا مراحل نهایی خود را طی می کند.  

اتصال برقی ایران و سه کشور دیگر تا چهار سال آینده

شبکه‌های برق ۴ کشور ایران، روسیه، گرجستان و ارمنستان تا سال ۲۰۱۹ به همدیگر متصل می‌شود.به‌گزارش ایسنا، حمید چیت‌چیان، وزیر نیرو در دومین روز از سفر خود به ارمنستان در نشست چهارجانبه حضور یافت و مهم‌ترین نتیجه این نشست تصمیم اعضا برای سنکرون کردن شبکه برق این کشورها به همدیگر تا اوایل سال ۲۰۱۹ است. مهم‌ترین پیش‌نیاز انجام این طرح، احداث شبکه برق ایران و ارمنستان است که مقرر شد برنامه‌ریزی لازم برای این کار بین مقام‌های دو کشور صورت گیرد.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |