پتروشیمی اروند به پیشتازی در تولید گریدهای PVC و SPVC ادامه می‌دهد

رونمایی از گریدهای جدید پتروشیمی اروند در نمایشگاه ایران پلاست + ویدئو

مدیرعامل پتروشیمی اروند از تولید هشت گرید S-PVC و پنج گرید PVC خبر داد و به معرفی دو محصول جدید این شرکت در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست پرداخت. او همچنین چالش‌های صادرات و مشکلات تولید در صنایع پایین‌دستی را تشریح کرد.

شناسه خبر: 174098
رونمایی از گریدهای جدید پتروشیمی اروند در نمایشگاه ایران پلاست + ویدئو

در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، دکتر محمدرضا کریمی، مدیرعامل پتروشیمی اروند، از گام‌های مهم این شرکت در تولید محصولات جدید و گریدهای متنوع S-PVC و PVC خبر داد. او در جمع خبرنگاران، به دستاوردهای اخیر پتروشیمی اروند در تولید هشت گرید مختلف از S-PVC و پنج گرید PVC پرداخت و گفت: «این شرکت پیش از این تنها دو گرید تولید می‌کرد، اما در سال جاری با توجه به نیاز بازار و تأکید هلدینگ خلیج فارس، تولید گریدهای جدید را آغاز کرده است.»

کریمی افزود: «از ابتدای سال جاری، سه گرید جدید با نام‌های ۶۶، ۶۸ و ۷۲ را در واحد S-PVC تولید کردیم و برنامه داریم از مهرماه گرید ۷۵ را نیز که محصولی تخصصی است به تولید برسانیم. علاوه بر این، تولید همزمان دو گرید در واحد S-PVC و گرید ۶۵، که نیاز عمومی کشور را تأمین می‌کند، در دستور کار است.» او همچنین اشاره کرد که گریدهای جدید، علاوه بر رفع نیاز صنایع داخلی، به تأمین نیازهای بازارهای خارجی نیز کمک خواهد کرد.

دکتر کریمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به چالش‌های صادرات اشاره کرد و گفت: «یکی از مشکلات عمده ما، موانع صادراتی و قطعی مکرر برق است که تولید را در صنایع پایین‌دستی مختل کرده است. با وجود ظرفیت تولیدی بالا، صادرات با محدودیت مواجه شده و اگر این شرایط ادامه پیدا کند، ممکن است به واردات کاستیک نیاز پیدا کنیم؛ محصولی که در حال حاضر صادرکننده آن هستیم.»

او در پایان هشدار داد که کاهش تولید ممکن است به کاهش ذخایر انبارها منجر شود و در صورتی که تولید بهبود نیابد، این امر مشکلات جدی‌تری برای صنایع پایین‌دستی و بازار داخلی ایجاد خواهد کرد.

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار