اجرای بدون توقف طرح های توسعه ای در فولاد هرمزگان

جهان اقتصاد: بررسی عملکرد شرکت فولاد هرمزگان نشان می دهد، این فولاد ساز توانسته علی رغم تمامی مشکلات ناشی از کمبود انرژی افزایش تولید و آغاز اجرای طرح‌های توسعه‌ای را به صورت متوازن پیش ببرد . موضوعی که مدیرعامل این شرکت آن را دوبال اعتلای این مجموعه عنوان می کند . البته اقدامات فولاد هرمزگان تنها در حوزه تولید نبوده و در انجام مسئولیت های اجتماعی نیز عملکرد موفقی را در کارنامه کاری خود ثبت کرده است.

شناسه خبر: 7855
اجرای بدون توقف طرح های  توسعه ای در فولاد هرمزگان

بررسي عملکرد فولاد هرمزگان نشان مي دهد طرح هاي توسعه اي اين شرکت با سرعت در حال اجرا بوده به گونه ايکه جلوتر بودن برخي از برنامه نمودي کامل از تمرکز اين مجموعه در اولويت بخشي به طرح هاي توسعه اي محسوب مي شود. از سوي ديگر علي رغم تمامي مشکلاتي که در زمينه کمبود انرژي وجود داشته توانسته تا پايان مرداد ماه به رشد 7.5 درصدي در توليد تختال فولادي و 29 درصدي در توليد آهن اسفنجي دست يابد و شعار امسال مبني بر رشد توليد را محقق کند.

در واقع توليد و توسعه در اولويت برنامه هاي اين شرکت قرار داشته و به صورت متوازن پيش مي رود از سوي ديگر با توجه به استراتژي ‌ هاي کلان کشور توسعه صنعت فولاد به ويژه در استان هرمزگان از سوي اين فولاد ساز پيگيري شده به گونه ايکه به زودي عنوان بزرگترين فولاد ساز کشور را به خود اختصاص خواهد داد. در اين راستا آغاز طرح ‌ هاي توسعه ‌ اي مهمي همچون افزايش ظرفيت از 1.5 ميليون تن به 3.2 ميليون تن و طرح نورد گرم را مي توان از جمله اقدامات اين فولاد ساز براي تحقق اين اهداف برشمرد.

اگرچه که بايد رويکرد شرکت فولاد هرمزگان را در بومي سازي و استفاده از ظرفيت هاي داخلي را نيز به عنوان نمونه بارزي از برنامه هاي اين شرکت در تحقق اهداف دانست تا جاييکه بخش قابل ملاحظه اي از قطعات و نيازهاي اين فولاد ساز از طريق بومي سازي و استفاده از ظرفيت شرکت هاي داخلي تامين مي شود . البته يکي از چالش هاي پيش روي صنايع فولاد سازي براي اجراي طرح هاي توسعه را بايد در تزريق نقدينگي جستجو کرد . موضوعي که عدم تحقق آن با توجه به روند تورمي موجود در کشور و طولاني شدن زمان اجرا مي تواند زمينه تحميل هزينه هاي مازاد را فراهم آورد.

اهتمام به مسئوليت هاي اجتماعي

البته همگام با رشد توليد و رکورد شکني هاي پي در پي عملکرد فولاد هرمزگان در حوزه مسئوليت هاي اجتماعي نيز حائز اهميت است به گونه ايکه فولاد هرمزگان از نظر عمل به مسئوليت ‌ هاي اجتماعي در ميان بنگاه ‌ هاي اقتصادي پيشرو بوده و در سطح استان اقدام به انجام خدمات مختلفي همچون حمايت از خيريه ‌ ها، اماکن فرهنگي و ديني، تحت پوشش قرار دادن 20 هزار يتيم هرمزگاني، کمک به زيرساخت ‌ هاي استان، کمک به مناطق محروم، توسعه ورزش استان هم در سطح قهرماني و هم در سطح کارگري و... کرده است. همچنين در سطح شرکت نيز علاوه بر حقوق و مزايا خدمات متنوعي ارائه کرده که ازجمله آن ‌ ها مي ‌ توان به تحت پوشش بيمه تکميلي قرار دادن همه کارکنان اعم از اماني و پيمانکاري، توزيع ارزاق براي همه کارکنان و نيز معرفي پرسنل به بانک ‌ هاي همکار براي دريافت تسهيلات بانکي اشاره کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار