از صادرات تا خنثی‌سازی تحریم‌ها؛

فولاد اکسین خوزستان صادرکننده‌ نمونه کشوری در تراز بین المللی

در شرایط فعلی اقتصادی ایران،شرکت‌های فولادی نقش بسیار پررنگی را در تولید،خلق ثروت و ارزآوری برای کشور ایفا می‌کنند؛نقش و جایگاهی که با اعمال تحریم‌های دشمنان به ویژه در حوزه صنعت نفت،پررنگ‌تر از همیشه در اقتصاد داخلی به چشم می‌آید و از این رو عملکرد شرکت‌های فولادی در حوزه تولید و صادرات بسیار حائز اهمیت است.

شناسه خبر: 175386
فولاد اکسین خوزستان صادرکننده‌ نمونه کشوری در تراز بین المللی

به گزارش جهان اقتصاد به نقل از روابط عمومی فولاد اکسین  براساس آمارهای ارائه شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران عملکرد فولادی‌ها در یک سال گذشته نشان می‌دهد که تولید فولاد،بالاترین میزان تولید در تاریخ فولاد کشور است و این مساله گواه نقش و جایگاه بسیار مهم شرکت‌های فولادی کشور در اقتصاد داخلی است. 

براساس بررسی‌های انجام شده در میان شرکت‌های فولادساز،شرکت‌هایی مثل شرکت فولاد اکسین خوزستان با عملکرد درخشان و جهش تولیدی که داشته‌اند توانسته‌اند نقشی بسیار تاثیر گذار در زنجیره فولاد کشور داشته باشند؛نقشی که با تولید محصولات با کیفیت و در تراز جهانی زمینه ساز رشد صادرات، افزایش ارزآوری و توسعه صنعت و تعامل و حضور بیشتر در بازارهای جهانی شده است. 

شرکت فولاد اکسین خوزستان به عنوان پیشتاز رشد تولید در میان شرکت های فولادی کشور نقشی بسیار تاثیرگذار را در زمینه تحقق اهداف مورد نظر برای توسعه صادرات و ارزآوری برای کشور داشته است و عملکرد بسیار چشمگیری آن باعث شده تا به عنوان صادرکننده نمونه کشوری شناخته شود؛ عملکردی خیره کننده که گواه مدیریت جهادی و حرفه‌ای این شرکت است که با غلبه بر چالش‌ها در مسیر رونق تولید، خلق ثروت و ارزآوری در حال حرکت است.

این شرکت با تلاش مجموعه مدیریتی،کارگران و کارشناسان نخبه خود توانست افزایش تولید را سر لوحه اقدامات خود قرار دهد، به گونه ای که علیرغم محدودیت‌های انرژی در حوزه گاز و برق، موفق به ثبت دومین رکورد تولیدی تاریخ خود شد و توانست ۷۲۰ هزار تن انواع محصولات فولادی را در یکساله ۱۴۰۲ تولید کند که سهم بیشتر این تولیدات به محصولات API و با ارزش افزوده بالا اختصاص داشت. 

شرکت فولاد اکسین به عنوان نخستین تولیدکننده محصولات با استاندارد APIدر خاورمیانه،توانسته در زنجیره فولاد کشور نقشی بسیار تاثیرگذار و پررنگی داشته باشد و عملکرد تولیدی و جهشی که در تولیدات این شرکت رخ داد باعث شد تا شرکت فولاد اکسین خوزستان را به عنوان صادرکننده نمونه کشوری معرفی کند؛ مجموعه ای که با اقداماتش توانسته در بی اثر کردن تحریم‌ها نیز گام‌های اساسی بردارد.

فولاد مردان اکسینی با تلاش و همتی که طی یک ساله اخیر داشته اند توانسته است با تولیداتشان همپا با شرکت های خارجی دربازارهای جهانی حاضر شوند و حتی به گسترش مرزهای صادراتی 

بیاندیشند؛ عملکردی بی نظیر از یک مجموعه جهادی که پای کار ایران و انقلاب است و کارگران و مجموعه مدیریتی آن تا پای جان پای تولید هستند و هیچ مشکلی نتوانسته تولید را در این مجموعه متوقف کند. 

حضور نخبگان و افراد توانمند و برگزیدگان علمی در مجموعه فولاد اکسین در کنار همکاری با دانش‌بنیان‌ها و حمایت و همکاری با مجموعه‌های علمی و دانشگاهی از دیگر مواردی است که باعث شده فولاد اکسین خوزستان چنین عملکردی شایسته ای در بحث صادرات و جهش تولید داشته باشد و خود را به عنوان صادرکننده نمونه کشوری معرف کند؛ جایگاهی که به شایستگی ازآن فولادمردان اکسینی شده است. 

این مسیر رو به رشد و جهش تولید در شرکت فولاد اکسین خوزستان در سال ۱۴۰۳ که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید» نامگذاری شده نیز همچنان ادامه داشته و متوقف نشده است. این شرکت با تلاش و همت کارگران و مدیران خود در تلاش است تا با افزایش صادرات خود و همچنین گسترش مرزهای صادراتی،زمینه را برای تثبیت جایگاه حساس و استراتژیک خود در اقتصاد کشور فراهم کند.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار