مدیرعامل شرکت جهان‌ فولاد سیرجان در گفت‌وگو با شبکه یک سیما

شرکتهای منطقه گل گهر پیشران صنعت کشور

مدیرعامل شرکت جهان‌فولاد سیرجان در گفت‌وگو با برنامه صبح بخیر ایران ضمن اشاره به تاریخچه تاسیس این شرکت، گفت: پس از انقلاب، اتفاقات خوبی در کشور و به خصوص تولیدات فولادی رخ داد. در حقیقت، گل‌گهر، جهان‌فولاد و بسیاری از شرکت‌های فولادی متولد انقلاب هستند و بحمدالله با طرح‌های اجرا شده، چشم‌انداز ظرفیت تولید ۵۵ میلیون تن فولاد برای سال ۱۴۰۴، تقریبا امسال محقق میشود و در نتیجه نه تنها از واردات و خام‌فروشی بی‌نیاز شدیم که به حوزه صادرات نیز وارد شده‌ایم.

شناسه خبر: 174494
شرکتهای منطقه گل گهر پیشران صنعت کشور

علی پورمعصومی با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳توسط مقام معظم رهبری به نام سال "جهش تولید با مشارکت مردم" گفت: با تصمیمات هیات مدیره و برنامه ریزی انجام شده در این راستا مجموع تولیدات شرکت در ۶ ماهه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۸ درصد جهش داشته که شامل ۵۲ درصد افزایش تولید آهن اسفنجی، ۴۹ درصد میلگرد و ۱۳ درصد شمش است. موفقیتی که به لطف خداوند و با تلاش همه کارکنان به دست آمده است. 

پورمعصومی در ادامه با اشاره به نقش مهندس عتیقی؛ مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر افزود: با حضور ایشان اتفاقات خوبی در منطقه رخ داد که از آن جمله، تعریف ۱۳ پروژه ملی پیشران بود که بیشترین پیشرفت را بین شرکتهای معدنی ، فولادی و نفتی داشته اند و ۲ پروژه آن شامل کارخانه احیای شماره ۲ و ۳ برعهده جهان‌فولاد است.

 

پورمعصومی در تشریح این پروژه‌ها گفت: کارخانه احیای شماره ۲ با ثبت رکورد ۳۲ ماهه، در خردادماه امسال با ظرفیت یک میلیون و پنجاه هزار تن وارد فاز بهره‌برداری شد و کارخانه شماره ۳ با ظرفیت تولیدی یک میلیون و ۷۶۰ هزار تن تاکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و اواخر آبان‌ماه به مرحله تست گرم و پس از آن تولید آزمایشی وارد می‌شود.

وی با با اشاره به اهمیت تعریف طرح‌های توسعه‌ای، گفت: تولید یک و نیم میلیون تن ورق آلیاژی و ۵۰۰ هزار تن کلاف آلیاژی از جمله برنامه‌های توسعه‌ای شرکت جهان‌فولاد هستند که به یک میلیارد یورو سرمایه‌گذاری نیاز دارد و در این راستا مذاکرات اولیه با سرمایه‌گذاران انجام شده است.

پورمعصومی همچنین با تاکید

اهمیت پژوهش‌های دانش‌بنیان و تاسیس صندوق سرمایه‌گذاری ریسک‌پذیر با مشارکت شرکتهای منطقه گل گهرجهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان افزود: جهان‌فولاد با بیش از ۲۰ دانشگاه و شرکت دانش‌بنیان در حوزه های مختلف قرارداد دارد و درحوزه هوش مصنوعی که تاثیر بسیاری بر بهبود فرآیند و کمیت و کیفیت تولید دارد، توجه ویژه داریم و اخیرا با کمک یک شرکت دانش‌بنیان بومی توانستیم برای اولین بار بحث فرآوری سرباره را بومی‌سازی کنیم. 

وی در ادامه با اشاره به اهمیت انجام مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها در قبال تبعات ایجادشده در شهرستان، از مشارکت شرکت‌های منطقه گل‌گهر از جمله جهان‌فولاد در پروژه‌هایی نظیر آسفالت معابر سیرجان، تامین اکسیژن رایگان بیمارستانها، تهیه جهیزیه نوعروسان نیازمند، احداث مجموعه گردشگردی گهرپارک به ابتکار مدیرعامل شرکت گل‌گهر سخن گفت.  

مدیرعامل شرکت جهان‌فولاد در پایان خطاب به جامعه ۴۸۰۰ نفری کارکنان این شرکت گفت: به طور ویژه از شما که زحمت اصلی را بر عهده دارید، تشکر می‌کنم. روند رو به رشد جهان‌فولاد حاصل لطف خداوند و تلاش‌های شبانه‌روزی شماست و برای‌تان سلامتی و موفقیت را آرزو دارم.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار