دیزل ژنراتورها در کجا کاربرد دارند؟

سال هاست که دیزل ژنراتورهای صنعتی جزء اصلی در بسیاری از صنایع بوده اند. دیزل ژنراتورها چه برای برق اضطراری پشتیبان، چه پروژه های خارج از شبکه برق شهری و یا حتی برای استفاده پشتیبان در صنایع دریایی، مانند کشتی های بزرگ و کشتی های باری، انتخاب محبوبی برای چندین دهه بوده اند.

شناسه خبر: 14607
دیزل ژنراتورها در کجا کاربرد دارند؟

دیزل ژنراتورها به با دوام بودن و تطبیق پذیری برای انجام پروژه ها شناخته شده اند. دلیل آن نه تنها در جنس و مدل ساخت خود ژنراتور، بلکه نوع سوختی است که برای تولید برق استفاده میشود تا در شرایط مختلف کار کند.

در حالی که گازوییل به دلیل پایداری بالا، نسبت چگالی به حجم بالا و قیمت پایین، یک سوخت عالی است، جنبه های منفی هم دارد که می تواند شامل محدودیت درذخیره سوخت و قابلیت اشتعال بالا باشد. به همین جهت، سوخت دیزل باید به درستی ذخیره شود و میزان سوخت مورد نیاز برای مدت زمان مشخصی محاسبه شود. برای جبران محدودیت ذخیره سازی گازوییل میتوان مخازن روزانه ، بسته به موقعیت مکانی در نظر گرفت.

برای اطلاع از قیمت انواع دیزل ژنراتور کلیلک کنید.

مزایای دیزل ژنراتورها:

دیزل ژنراتورها به گونه ای طراحی شده اند که سر سخت، بادوام و همچنین کارآمد باشند.از ویژگی های مهم آنها میتوان به:

• ساخت و ساز مستحکم با فلزات قوی ، موتورهای بزرگ تجهیز شده به خنک کننده

• هزینه های نگهداری کمتر به دلیل عدم وجود شمع برای جرقه زنی

• خروجی صدای کمتر وهزینه های نگهداری کمتر در مقایسه با ژنراتورهای گاز طبیعی

• طول عمر زیاد

• کارآمدی در مصرف سوخت

• سرویس دوره ای طولانی تردر مقایسه با ژنراتورهای گاز طبیعی

اشاره کرد.

کاربردها:

دیزل ژنراتورهای صنعتی معمولاً همان برق اضطراری پشتیبان هستند، اما دیزل ژنراتورها به قدری همه کاره هستند که می‌توان آنها را در صنایع مختلف و در سراسر جهان مورد استفاده قرار داد. اگرچه فهرست جامعی نیست، اما برخی از بزرگترین و رایج ترین صنایعی که از ژنراتورهای دیزلی صنعتی استفاده می کنند را در زیر بررسی میکنیم.

نیروگاه ها:

هنگامی که برق از شبکه اصلی قطع می شود، ژنراتورهای دیزلی معمولاً در نیروگاه ها برای تأمین انرژی ضروری مانند پمپ ها، فن ها، واحدهای هیدرولیک، شارژر باتری ها و سایر عملکردهای حیاتی در محل یافت می شوند. بسته به نوع نیروگاه، مانند نیروگاه های برق آبی، می توان از ژنراتورهای دیزلی نیز برای برق رسانی و کنترل دروازه های سرریز استفاده کرد تا از سیل در هنگام قطع برق شبکه اصلی جلوگیری شود. مهمتر از همه، دیزل ژنراتورها به نیروگاه هایی کمک می کنند که ممکن است نیاز به انجام فرآیندی به نام بلک استارت داشته باشند، که فرآیندی است که پس از قطعی کامل شبکه ، برق را به مصرف کنندگان باز می گرداند.

شرکت های تجاری:

ژنراتورهای پشتیبان صنعتی در زمان قطعی برق نه تنها میتوانند روشنایی محل را تامین کنند، بلکه می توانند از توقف سیستم گرمایش /سرمایش هم جلوگیری کنند تا دمای محیط مطلوبی در محل کار برای شما و کارمندان حفظ شود. اگر سیستم‌های حیاتی مانند سرورهای محاسباتی یا سیستم‌های امنیتی یا سایر تجهیزات کلیدی دارید، ژنراتورهای صنعتی می‌توانند به اجرای این سیستم‌ها کمک کنند.

بسته به اندازه ژنراتور صنعتی، این تجهیز ممکن است صرفاً برای روشن نگه داشتن چراغ‌ها و سیستم‌های کامپیوتری نباشد، بلکه می‌تواند به عنوان یک سیاست افزایش سود، شرکت تجاری شما را فعال نگه دارد.

ساختمان های تجاری / ساختمان های صنعتی / مدیریت آپارتمان:

یکی از جنبه های مهم مدیریت ساختمان این است که حتی در صورت قطع برق ازاینکه ساکنین و مشتریان شما همیشه برق مورد نیاز خود را دارند، اطمینان حاصل کنید. صرف نظر از اینکه ملک تجاری، مسکونی، آموزشی، پزشکی یا صنعتی است، ژنراتورهای پشتیبان می توانند نقشی حیاتی در تضمین ایمنی مشتریان و ساکنین ایفا کنند.

به عنوان مثال، در صورت قطع برق، یک ژنراتور پشتیبان می تواند هر پله برقی ، آسانسور ، سیستم های هشدار دهنده ، پمپ های مخزن آب و سیستم های گرمایش/سرمایش را به طور مداوم در حال کار نگه دارد. اگر ساکنین به دستگاه‌های پزشکی یا سایر تجهیزات الکتریکی وابسته هستند، یک ژنراتور پشتیبان می‌تواند برق مورد نیاز آنها را تأمین کند.

صنعت پزشکی

بزرگ‌ترین و حیاتی ترین مکان هایی که درجهان میتوانید تصور کنید برای برق پشتیبان ، از دیزل ژنراتورها استفاده میکنند. مثل بیمارستان‌ها، اتاق‌های عمل و مراکز بستری اورژانس که به طیف گسترده‌ای از ابزارها و تجهیزات پزشکی الکتریکی متکی هستند. دیزل ژنراتورها به این مراکز پزشکی کمک می کنند تا بتوانند بیماران ICU و بیمارانی که با پمپ های اکسیژن تنفس می کنند را زنده نگه دارند.

پروژه های ساختمانی

زمانی که شرکت های ساختمانی روی یک پروژه جدید کار می کنند دیزل ژنراتورها یک قطعه کلیدی از تجهیزات به شمار می آیند. دیزل ژنراتورها که به شرکت های ساختمانی اجازه می دهد روی پروژه هایی کار کنند که خارج از شبکه اصلی برق واقع شده اند ویا هنوز زیرساخت های الکتریکی را برای محل کار خود راه اندازی نکرده اند. دیزل ژنراتورهای صنعتی به جلوگیری از تأخیر یا توقف پروژه ها کمک می کنند، زیرا می توانند برق مستمر را تأمین کنند. دیزل ژنراتورها نه تنها نور را تامین میکنند، بلکه تجهیزاتی را نیز تامین می کنند که می توانند برای انجام وظایف خاص و پیشبرد عملیات ساختمانی ضروری باشند.

معادن

در صنعت معدن بیش از 70 درصد از تمام نیازهای برقی توسط دیزل ژنراتورها تامین می شود. صنعت معدن به تجهیزات سنگین مانند نورافکن ها، تجهیزات حفاری، تسمه نقاله، ماشین های حفاری و جرثقیل ها متکی است. صرف نظر از اینکه چه چیزی استخراج می شود، دیزل ژنراتورهای قابل حمل برای رفع نیاز در شرایط مختلف معدن ایده آل هستند.

پروژه های نفتی و گازی

اکثر عملیات نفت و گاز در نقاط دورافتاده که خارج از شبکه اصلی برق واقع شده اند انجام می شود. این شرایط معمولاً برای جابجایی تجهیزات مناسب نیست، ولی میتوانند از دیزل ژنراتورهای قابل حمل به خوبی استفاده می کند. دیزل ژنراتورها می‌توانند منبع انرژی مداوم برای تمام فعالیت‌های مربوط به نفت و گاز، مانند حفاری، پمپاژ، و بارگیری باشند. دیزل ژنراتورهای قابل حمل می توانند به تجهیزات برقی، مانند ماشین های حفاری و سایر تجهیزات سنگین کمک کنند تا در هر زمان و هر مکان، پروژه به کار خود ادامه دهد.

کارخانه های فراوری و تجهیزات خط تولید

دیزل ژنراتورها ی صنعتی می توانند به حفظ فرایند تولید در صورت قطع برق کمک کنند.. بدون برق پشتیبان، تجهیزات کلیدی کارخانه می توانند غیرقابل استفاده شوند. اگر فرآیندهای تولید شامل کالاهای فاسد شدنی باشد، می تواند منجر به از دست رفتن نه تنها موجودی، بلکه بهره وری شود که در نهایت می تواند منجر به از دست دادن سود شود.

مراکز داده

بسیاری از شرکت ها برای ذخیره، پشتیبان گیری و پردازش اطلاعات مهم به مراکز داده متکی هستند. انتظار می‌رود مراکز داده به‌ دلیل نقش‌ حیاتی در پردازش، ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌های حساس، به طور مداوم ۱۰۰ درصد کار کنند. از دست دادن برق به دلیل قطع برق می تواند بر فرآیند این مراکز، از جمله از دست دادن داده ها، تأثیر منفی بگذارد. دیزل ژنراتورها راه حلی هستند تا اطمینان حاصل شود که تمام داده ها دست نخورده باقی می مانند و تمام عملیات مرکز داده می توانند بدون وقفه در صورت قطع برق ادامه پیدا کنند.

برج های مخابراتی

نه تنها میلیون ها نفر به دکل های مخابراتی برای برقراری تماس تلفنی و ارسال پیامک متکی هستند بلکه دکل‌های مخابراتی همچنین برای تماس های اضطراری مثل، پلیس، اورژانس و بسیاری دیگر از حوادث که با جان انسانها سروکار دارند، حیاتی هستند. تصور کنید برق قطع شود و دکل های مخابراتی از کار بیوفتند؟ ارتباطات در آن منطقه قطع خواهد شد. دیزل ژنراتورها معمولاً برای تأمین برق پشتیبان برج‌های مخابراتی استفاده می‌شوند و اطمینان حاصل می‌کنند که کانال‌های ارتباطی پیوسته می‌توانند در آن لحظات بحرانی فعال باشند.

در حالی که اینها برخی از صنایع بزرگی هستند که معمولاً به ژنراتورهای دیزلی برای تأمین برق پشتیبان و مستمر برای عملیات خود متکی هستند، صنایع دیگری مانند کشاورزی ، انرژی هسته ای ، دامپروری ، صنایع دریایی ، امداد رسانی در بلایای طبیعی و غیره هم به این تجهیز برای ادامه به فعالیت خود نیاز مبرم دارند.

اگر شما هم به دنبال یک دیزل ژنراتورهستید یا به دنبال اطلاعات بیشتربرای فعالیت تجاری، کاربردهای صنعتی یا امکاناتی مانند پزشکی، آموزشی یا مرکز داده هستید، لطفاً با ما در گروه صنعتی نیروژن در تماس باشید.

تلفن:02144030020

یا برای ما ایمیل بفرستید: sales@niroogen.com

علاوه بر این، می توانید فرم تماس با ما را در سایت نیروژن با هر گونه سوال یا پرسش پر کنید .همکاران ما بلافاصله با شما تماس خواهند گرفت.

برای اطلاع از قیمت ها کلیلک کنید.

www.niroogen.com

ما در گروه صنعتی نیروژن کارشناسان فنی و حرفه ای داریم که بر روی تجهیزات مولد برق پشتیبان صنعتی به صورت متمرکز فعالیت می‌کنند، و با دانش خود به شما کمک می‌کنند ژنراتور مناسبی را انتخاب کنید که متناسب با نیازهای شما باشد. ما ژنراتورها را برای بیمارستان ها، ساختمان پزشکان، مراکز آموزش عالی ، املاک تجاری، املاک صنعتی، مراکز داده، مراکز خرید و غیره عرضه می کنیم!

کارشناسان ما آماده اند تا به شما در پاسخ به هر سوالی یاری برسانند:

• توان مورد نیاز شما

• اولویت سوخت (گاز طبیعی یا گازوئیل)

• قابلیت حمل دستگاه وتولید برق ثابت

• الزامات اصلی و آماده به کار ژنراتور

• محدودیت های فضای موجود و اگزوز

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سابقه شرکت نیروژن ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

تلگرام/واتس اپ 09030305555

اینستاگرام: @niroogenmotors

@niroogenmotors2

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار