طرح ساماندهی نیروهای شرکتی این هفته در مجلس

براساس بررسی های ما گویا قرار است در این هفته ساماندهی کارکنان دولت در مجلس بررسی شود، موضوعی که چند وقت پیش یکی از مسئولین مطرح کرد و خبر آن یک امیدی را در وجود کارکنان دولت زنده کرد و آنها تاکنون در انتظار به نتیجه رسیدن این طرح به سر می برند، طرحی که می تواند زحمات و حق نیروهای شرکتی را برایشان ثابت کند و نگران آینده شغلی خود نباشند، امیدواریم که هر چه زودتر این طرح به تصویب برسد و مشکلات استخدام این عزیزان حل و فصل شود. در ادامه جدیدترین و آخرین خبر از جزئیات ساماندهی نیروهای شرکتی را بخوانید:

شناسه خبر: 4515

ساماندهی نیروهای شرکتی از مهم‌ترین وظایف مدیران و مسئولان شرکت‌ها به شمار می‌رود. این کار شامل برنامه‌ریزی، استخدام، آموزش، ارزیابی، پاداش‌دهی و بهبود عملکرد نیروهای شرکتی می‌شود.

یکی از ابزارهای مهم در ساماندهی نیروهای شرکتی، برنامه‌ریزی منابع انسانی است. در این برنامه‌ریزی، باید نیازهای شرکت به نیروی انسانی، مهارت‌های لازم برای هر شغل، شرایط پذیرش و استخدام نیروی انسانی، پاداش‌دهی و سیاست‌های کاری مشخص شوند.

همچنین، برای بهبود عملکرد نیروهای شرکتی، می‌توان از آموزش‌های مداوم و پیگیری عملکرد استفاده کرد. برای ارزیابی عملکرد نیروها، می‌توان از سیستم‌های ارزیابی عملکرد استفاده کرد و بر اساس آن‌ها، تصمیماتی مثل پاداش‌دهی، ارتقاء و یا اخراج افراد را اتخاذ کرد.

در کل، ساماندهی نیروهای شرکتی یک فرآیند چندگانه است که می‌تواند بهبود عملکرد و رشد شرکت را تضمین کند.

طرح ساماندهی کارکنان دولت به مجلس می رود

براساس گزارشات در نشست نهایی بیست و نهم خرداد، ابهامات طرح ساماندهی تا حدودی رفع شده است و در هفته‌های گذشته، نشست‌های متعددی با حضور کارشناسان سازمان امور استخدامی و اعضای شورای نگهبان در کمیسیون اجتماعی برگزار شده است. به گفته نمایندگان مجلس، طرح ساماندهی در هفته‌ی آینده در نوبت صحن علنی قرار خواهد گرفت و بعد از آن، برای بار دوم به شورای نگهبان ارسال خواهد شد. در جلسات کمیسیون اجتماعی مجلس، ابهامات و ایرادات طرح بررسی شده و برخی از آن‌ها رفع شده است. طرح ساماندهی مشمولان که جامعه‌ی میلیون نفری را در بر می‌گیرد، بیش از دو سال است که در انتظار تصویب نهایی قرار دارد و این خبر نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد قطار طرح ساماندهی به ایستگاه نهایی خود تا حدودی نزدیک شده است و اگر در نوبت صحن علنی تصویب شود، به زودی قابل اجرا خواهد بود.

منبع: صفحه اقتصاد

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار