بلیط هواپیما را گران نخرید!

اگر دوست دارید تا با هواپیما سفر کنید اما قیمت بلیط متناسب با بودجه شما نیست و یا دوست دارید تا همیشه تخفیف زیادی روی بلیط خود بگیرید و به سفر بروید این مطلب مخصوص شما است.

شناسه خبر: 13918
بلیط هواپیما را گران نخرید!

اگر دوست دارید تا با هواپیما سفر کنید اما قیمت بلیط متناسب با بودجه شما نیست و یا دوست دارید تا همیشه تخفیف زیادی روی بلیط خود بگیرید و به سفر بروید این مطلب مخصوص شما است. خرید بلیط هواپیما خود یک مهارت است که با تجربه بیشتر و دانستن چند نکته مهم می توانید سفر به مراتب ارزان تری را تجربه کنید. در این مطلب قصد داریم تا با به اشتراک گذاشتن تجربیات خود کمک کنیم تا بلیط هواپیما را گران نخرید.

خرید بلیط ارزان هواپیما

بلیط ارزان قیمت چیست؟

هر بلیطی که ارزان تر از نرخ مصوب سازمان هواپیمایی کشور باشد را بلیط ارزان می گوییم. اینکه چگونه ممکن است بلیطی پایین تر از قیمت به فروش برسد به عوامل مختلفی بستگی دارد. برای گرفتن بلیط ارزان اما همواره باید گوش به زنگ بود چرا که بسیاری مانند شما منتظر فرصتی برای خرید بلیط های ارزان تر از قیمت مصوب اند. معمولا وبسایت های معتبری مانند پته در روز بلیط های ارزان را برای خرید به اشتراک می گذارند.

روش های خرید بلیط ارزان

حال چطور بلیط را گران نخریم، هزینه مصوبه دولت برای هر بلیط را از کجا پیدا کنیم؟ همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد در زمان خرید بلیط باید به برخی نکات توجه کافی داشته باشید تا بتوانید ارزان ترین بلیط را پیدا و خریداری کنید. راه و روش های خرید بلیط ارزان:

خرید بلیط اکونومی

خرید بلیط اکونومی یکی از راه های کاهش قیمت بلیط پرواز است. در کلاس اکونومی به علت وجود صندلی بیشتر همواره بلیط های بیشتری برای فروش وجود دارد و احتمال اینکه بلیط این هواپیما ها را پیدا کنید بیشتر است. اگر همیشه آماده سفر هستید و زمان برایتان مهم نیست به دنبال بلیط های چارتر و لحظه اخری اکونومی باشید که در اغلب اوقات از قیمت خود بلیط قیمت پایین تری دارند.

بلیط اکونومی هواپیما

خرید بلیط لحظه آخری

قیمت بلیط هواپیما معمولا به فاصله چند روز مانده تا پرواز قیمت بالایی دارند. اما با نزدیک شدن به ساعت پرواز و پر نشدن هواپیما قیمت این بلیط ها با تخفیف های ویژه همراه خواهد بود. پس اگر همیشه آماده سفر هستید و برای سفر برنامه مشخصی ندارید تا چند ساعت مانده به پرواز صبر کنید. دقت کنید که این روند برای روزهای تعطیل اتفاق نمی افتد و در روزهای تعطیل هرچه به ساعت پرواز نزدیک تر می شویم قیمت پرواز بالاتر می رود.

خرید بلیط هواپیما ارزان چارتری

معمولا در روزهای عادی شرکت های چارتر کننده در ساعت پایانی حاضر به فروش بلیط خود با قیمت ناچیز هستند. آنها برای اینکه کمتر متضرر بشوند حاضر به فروش بلیط خود تا ۹۰٪ زیر قیمت اصلی هستند. و به طور معمول قیمت بلیط چارتری از قیمت بلیط سیستمی در لحظات پایانی بسیار کمتر است. در نظر داشته باشید این روند مانند ژاراگراف قبلی فقط برای روزهای عادی صدق می کند و در ایام تعطیل اتفاق نمی افتد. پس اگر قرار است در روزهای تعطیل به سفر بروید با برنامه ریزی پیش روید و از هفته ها قبل اقدام به خرید کرده باشید چرا که ممکن است در آن تاریخ حتی بلیط برای پرواز پیدا کنید.

خرید بلیط ارزان در وسط هفته

قیمت بلیط با مبدا و مقصد مشخص در وسط هفته نسبت به آخر هفته ارزان تر است. معمولا گرانترین بلیط هواپیما مربوط به تعطیلات و آخر هفته هاست. با توجه به استقبال مردم برای سفر در روزهای تعطیل و آخر هفته اگر می خواهید بلیط ارزان تری را خریداری کنید سعی کنید زمان سفر خود را به وسط هفته موکول کنید. بهتر است به دنبال بلیط در روزهای دوشنبه و سه شنبه باشید. گاها ممکن است که هزینه بلیط حتی در ساعات ابتدایی و انتهایی روز نسبت به اواسط روز ارزان تر باشد پس تا جایی که ممکن است در ساعات ابتدایی روز سفر کنید. سفر در ساعات ابتدایی روز این امکان را به شما می دهد تا در صورت کنسلی هواپیما از دیگر هواپیماهای هم مسیر در ادامه روز استفاده کنید و از برنامه خود عقب نمانید.

ارزانترین بلیط هواپیما

جریمه کنسلی بیشتر، قیمت پایین تر

برخی ایرلاین ها برای کاهش هزینه های سفر جریمه کنسلی بیشتری را لحاظ می کنند. در این صورت بلیط ارزان تهیه می کنید اما امکان تغییر و یا کنسل کردن آن را نخواهید داشت. در همین پروازها ایرلاین ها با حذف خدمات و امکانات خود اقدام به ارائه بلیط با قیمت حداقلی هستند.

خرید بلیط چند مقصده

در مقصد هایی با مسافت طولانی معمولا قیمت بلیط هواپیماهای مستقیم از غیر مستقیم بالاتر است. پس اگر با جا به جایی در فرودگاه و ترانزیت بین راهی مشکلی ندارید برای کاهش هزینه خود می توانید بلیط غیر مستقیم به مقصد را تهیه کنید. دقت کنید که خرید دو بلیط مجزا ارزان قیمت به سمت مقصد گرفتید با هرگونه کنسلی بلیط اول از سمت ایرلاین هواپیما دوم به مسیر خود ادامه می دهد و عواقب آن گریبان گیر خودتان می شود و سعی کنید تا بلیط های غیر مستقیم را از یک ایرلاین تهیه کنید تا به مشکل نخورید.

خرید آنلاین بلیط

با خرید اینترنتی بلیط، شما می توانید قیمت بلیط های مختلف را بررسی و مقایسه کنید و ارزان ترین بلیط را پیدا کنید. این در صورتی است که با مراجعه به آژانس های مسافرتی و خرید حضوری بلیط، زمان و انرژی خود را هدر می دهید و نمی توانید هزینه بلیط های مختلف را مقایسه کنید.

خرید از سایت های ارزان قیمت

در زمان خرید آنلاین بلیط، سایتی را انتخاب کنید که در میان دیگر سایت ها ارزان ترین بلیط ها را ارائه می دهد. به عنوان مثال وبسایت پته ارزان ترین بلیط های داخلی و خارجی را به مسافران ارائه می دهد. علاوه براین برای آن دسته از مقاصد خارجی که نیازمند ویزا هستند، ویزا را به صورت آنلاین برای مسافران تهیه می کند.

نحوه خرید از پته

برای خرید بلیط از پته و استفاده از دیگر خدمات پته، باید وارد آدرس اینترنتی https://www.pateh.com/ شوید، در قسمت بلیط داخلی، مبدا و مقصد و تعداد مسافران خود را انتخاب کنید، بهترین ساعت را برای سفر خود انتخاب کنید، در نهایت ارزانترین بلیط را خریداری کنید. به همین صورت در پروازهای خارجی هم می توانید بلیط خود را تهیه کنید.

خرید ارزانترین بلیط هواپیما از پته

اگر کشور مقصد شما نیازمند دریافت ویزا است، در بخش ویزا، کشور موردنظر را انتخاب کنید، اطلاعات لازم اعم از مدت زمان ویزا، هزینه ویزا و شرایط دریافت آن را مطالعه کنید، در صورتی که موارد گفته شده مورد تاییدتان بود، درخواست ویزا خود را برای کارشناسان پته ارسال کنید. بعد از بررسی توسط تیم پته، اطلاعات تکمیلی برای شما، در واتسپ یا ایمیل ارسال خواهد شد. توجه داشته باشید که ممکن است پروسه اخذ ویزا طول بکشد، حتما حداقل یک ماه (بسته به مقصد موردنظر) برای دریافت ویزا اقدام کنید.

چطور ارزان ترین بلیط را در پته پیدا کنیم؟

سیستم تعیین قیمت بلیط پته، با در نظرگرفتن نرخ قیمت ها و شرایط اجتماعی و اقتصادی آن روز به شما توصیه می کند که بلیط مورد نظر را بخرید یا فعلا دست نگهدارید. این سیستم به شما کمک می کند تا در زمان و هزینه خود صرفه جویی کرده و بهترین بلیط را برای خود و همراهانتان خریداری کنید. برای پیدا کردن ارزانترین بلیط در پته، پس از انتخاب زمان رفت و برگشت و مبدا و مقصد در سایدبار سایت، به شما پیشنهاد شده که بلیط را بخرید یا خیر. در این صورت شما می توانید ارزان ترین بلیط را پیدا کنید.

خلاصه

گرانی بلیط های هواپیمایی و فروش بالاتر از مصوبه دولت توسط عده ای از آژانس های مسافرتی باعث شده که مسافران زیادی نتوانند بلیط هواپیما برای مقاصد و سفرهای خود تهیه کنند. لازم است بهترین زمان را برای خرید بلیط هواپیما انتخاب کنید. در این مطلب راهکارهایی برای نخریدن بلیط گران برای شما عنوان کردیم و بهترین سایت عرضه کننده بلیط ارزان هواپیما را برایتان معرفی کردیم. به نظر شما برای خرید ارزان بلیط چه مورد دیگری را باید در نظر گرفت؟ نظرات و تجربیات خود را برای ما بنویسید.

ارسال نظر