عامل برداشت میلیاردی از کیف پول دیجیتال شهروند اصفهانی دستگیر شد

از مرکز اطلاع‌رسانی پلیس اصفهان سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی افزود: در پی شکایت یک شهروند مبنی بر برداشت غیرمجاز رمز ارزهای وی از کیف پول دیجیتالی خود، این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

شناسه خبر: 11166
عامل برداشت میلیاردی از کیف پول دیجیتال شهروند اصفهانی دستگیر شد

وی اظهار داشت: شاکی چندی پیش متوجه شد که دسترسی‌ غیرمجاز به حساب رمز ارز او صورت گرفته و از کیف پول دیجیتالش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال رمز ارز بصورت غیرمجاز در چندین مرحله برداشت شده است .


رئیس پلیس فتا اصفهان ادامه داد: کارشناسان پلیس پس از شنیدن اظهارات شاکی با اقدامات تخصصی، متهم را که مربی و آموزش‌دهنده معامله‌گری در حوزه رمز ارز بود، شناسایی و او را دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند .


سرهنگ مرتضوی افزود: متهم پس از مواجهه با مستندات و ادله دیجیتالی به برداشت غیرمجاز پول از حساب کارآموز خود اعتراف کرد .


این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: شهروندان بهتر است برای پیشگیری از هرگونه دغدغه خاطر نسبت به خرید رمزارز و نگهداری آن در کیف‌ الکترونیکی خود، ابتدا دانش خود را بالا ببرند و از ذخیره رمزهای عبور و نام کاربری ۱۲ کلمه‌ای روی گوشی‌هایشان خودداری کنند و در تراکنش‌های انتقال از صرافی‌ها هم از رمزهای یک بار مصرف ایمیلی استفاده کنند تا دچار اینگونه مشکلات نشوند .



دستگیری کلاهبرداران اسکیمری با ترفند فروش شال و روسری
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان اصفهان همچنین از دستگیری کلاهبرداران اسکیمری که با جانمایی اسکیمر در کارتخوان دستفروشی شال و روسری در یکی از محله‌های پُرتردد اصفهان از شهروندان کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد .
« اسکیمر» به دستگاه کپی غیرقانونی داده‌های نوار مغناطیسی کارت بانکی روی یک کارت دیگر گفته می‌شود .


سرهنگ مرتضوی افزود: با مراجعه تعدادی از شهروندان و ارائه مرجوعه قضائی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب آنها، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت .


وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد که برداشت‌های غیرمجاز از حساب مال باختگان صرف خرید طلا و سکه در شهرستان‌های متعدد شده است .


رئیس پلیس فتا اصفهان با اشاره به شناسایی و دستگیری سه متهم تصریح کرد: ارزش کلاهبرداری متهمان تاکنون ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است و ۱۲ شاکی نیز شناسایی شده‌اند .


سرهنگ مرتضوی افرود: شهروندان هنگام استفاده از دستگاه کارتخوان نسبت به دستکاری نشدن یا تغییرات ظاهری در دستگاه بخصوص کارتخوان فروشندگان سیار که فاقد محل مشخص و ثابت کسب و کار هستند دقت کنند و رمز کارت‌های عابر بانک خود را بصورت شخصی وارد و از اعلام آن به فروشنده خودداری کنند .


این مقام انتظامی تصریح کرد: مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ بصورت شبانه‌روز آماده پاسخگویی به سووالات شهروندان بوده و چنانچه آنها در دام مُجرمان سایبری گرفتار شوند می‌توانند با این شماره تماس و از مشاوره کارشناسان پلیس فتا بهره‌مند شوند .

ارسال نظر