هشدار شبکه دامپزشکی بافت در خصوص بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

رئیس شبکه دامپزشکی بافت، ضمن هشدار درخصوص شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، رعایت نکات بهداشتی را برای پیشگیری از این بیماری لازم دانست.

شناسه خبر: 7995
هشدار شبکه دامپزشکی بافت در خصوص بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان

سمیه صادقی گفت: آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، معروف به آنفلوآنزای مرغی یک بیماری ویروسی همه گیر بین پرندگان است که قابلیت سرایت بالایی دارد و در صورت شیوع، نه تنها خسارت فراوانی به صنعت مرغداری وارد می‌کند؛ بلکه قابل انتقال به انسان است.

او افزود: در نوع خفیف آنفلوآنزای مرغی، ابتلا به بیماری با ریزش پر‌های پرندگان، کاهش تولید تخم، سیاه شدن تاج و ساق پا پرندگان و لرزش سر و گردن مشخص می‌شود و در نوع حاد، بیماری به سرعت در میان پرندگان شایع و باعث اتلاف شمار زیادی از آن‌ها می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی بافت تاکید کرد: با توجه به سرد شدن هوا، مرغداران، اقدامات بهداشتی لازم برای جلوگیری از بروز و انتشار بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان انجام دهند و با واکسیناسیون به موقع از شیوع این بیماری در مزارع پرورش مرغ مادر گوشتی و گله‌های تخمگذار جلوگیری کنند.

او به همشهریان توصیه کرد: فراورده‌های غذایی و خام دامی مورد نیاز خود را از مراکز معتبر و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند و از خرید مرغ و پرندگان زنده پرهیز داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار