وعده سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای جبران معوقات مستمری‌بگیران

رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد که هیچ یارانه و مستمری‌ای قطع نشده و افراد واجد شرایط که از فروردین تا شهریور ۱۴۰۳ مستمری دریافت نکرده‌اند، به زودی مبلغ‌های معوقه خود را دریافت خواهند کرد.

شناسه خبر: 174371
وعده سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها برای جبران معوقات مستمری‌بگیران

محمود ملکوتی‌خواه، رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، تاکید کرد که یارانه و مستمری افراد مستمری‌بگیر قطع نشده و هرگونه عدم پرداخت به دلیل مشکلات بودجه‌ای بوده است. وی همچنین وعده داد که افرادی که مستمری آن‌ها در سال ۱۴۰۳ پرداخت نشده است، مبالغ معوقه خود را دریافت خواهند کرد. او توضیح داد که اعتبارات به‌طور تدریجی بر اساس مصوبات مجلس و منابع وصولی به سازمان بهزیستی پرداخت می‌شود و تمامی افراد در لیست سال ۱۴۰۳ مشمول دریافت مستمری خواهند شد.

یارانه و مستمری مستمری‌بگیران قطع نشده است

 محمود ملکوتی‌خواه، رئیس سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، اعلام کرد که هیچ‌گونه قطعی در پرداخت یارانه و مستمری مستمری‌بگیران بهزیستی صورت نگرفته است. او تصریح کرد که هرگونه عدم پرداخت به دلیل مشکلات تحقق منابع بوده است و از فروردین تا شهریور ۱۴۰۳ افراد واجد شرایطی که مستمری دریافت نکرده‌اند، به زودی مبلغ‌های معوقه خود را دریافت خواهند کرد.

مشکلات تحقق منابع هدفمندی

ملکوتی‌خواه در خصوص سوالات مطرح شده درباره قطع برخی از پرداخت‌های مربوط به مطالبات معلولان مستمری‌بگیر گفت که تمامی اعتبارات بر اساس مصوبات مجلس و منابع وصولی به‌تدریج پرداخت می‌شود. او افزود: “ما به پرداخت مستمری مددجویان بهزیستی ملزم هستیم و تا شهریورماه بخشی از این اعتبارات پرداخت شده است. در این بین، تغییرات لیست افراد واجد شرایط به دلیل توانمندسازی و ورود افراد جدید باعث شد که برخی افراد مستمری دریافت نکنند، اما این مسئله به معنای قطع مستمری نیست.”

قول پرداخت معوقات تا پایان سال ۱۴۰۳

وی همچنین خاطرنشان کرد که ۱۰۷ درصد پرداختی انجام شده است و از ۵۴ درصد منابع سازمان هدفمندسازی محقق شده است، با این حال به دلیل اهمیت مستمری مددجویان، تلاش بر این است که مشکلات بودجه‌ای آن‌ها برطرف شود. ملکوتی‌خواه اعلام کرد که تا پایان شهریورماه ۱۴۰۳ بخش بزرگی از افراد جا مانده به لیست پرداخت اضافه شده و تمامی افراد واجد شرایط در ماه‌های آتی معوقات خود را دریافت خواهند کرد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار