چگونه برای کنکور درس بخوانیم؟

چگونه برای کنکور درس بخوانیم؟ این یکی از مهم ترین و پرتکرارترین سوالات داوطلبان کنکور می باشد. روش درس خواندن به سبک کنکوری با روش درس خواندن امتحانات دیگر متفاوت است. داوطلبان باید از این تفاوت ها و روش های درس خواندن به صورت کنکوری اطلاع کامل داشته باشند تا بتوانند بازدهی بالایی داشته و رتبه تراز خوبی کسب نمایند. در غیر این صورت حتی با صرف زمان زیاد نیز یادگیری به صورت کامل انجام نمی شود. در این مطلب به بررسی روش های درس خواندن کنکوری می پردازیم. برای کسب اطلاع بیشتر می توانید با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل کو با ۹۱۰۰۵۰۶۶-۰۲۱ تماس بگیرید.

شناسه خبر: 13943
چگونه برای کنکور درس بخوانیم؟

چگونه برای کنکور درس بخوانیم؟

کنکور یکی از مهم ترین مراحل در زندگی دانش آموزان است که با موفقیت در این مرحله می توانند وارد مرحله بعدی یعنی دانشگاه شوند. درس خواندن برای کنکور مانند درس خواندن برای امتحانات معمولی نیست و دانش آموزان باید از روش ها و تکنیک های کنکوری درس خواندن اطلاع کامل داشته باشند.

در صورت عدم اطلاع از پاسخ سوال چگونه برای کنکور درس بخوانیم در این مسیر با مشکل مواجه می شوید و ممکن است با صرف وقت و انرژی زیاد، نتوانید بازدهی کافی را داشته باشید. در ادامه به بررسی روش های درس خواندن کنکوری می پردازیم.

حتما بخوانید: ثبت نام کنکور

برنامه ریزی

در پاسخ به سوال چگونه برای کنکور درس بخوانیم، اولین پاسخ این است که داوطلبان باید به برنامه ریزی صحیح و اصولی بپردازند. در برنامه ریزی حتما به این نکته توجه کنید که ابتدا دروس سخت تر را در اولویت قرار دهید. منظور از دروس سخت آن هایی است که برای خود شما سخت می باشد و می تواند دروس عمومی یا اختصاصی باشد.

برنامه ریزی باید به نحوی باشد که در ساعت اولیه روز که انرژی بیشتری دارید، بتوانید دروسی که برای تان سخت است را مطالعه کنید و در ساعات انتهایی روز به مطالعه دروس راحت تر بپردازید. با توجه به اهمیت برنامه ریزی در مطالعه کنکور، توصیه می شود که با مشاوران مجموعه دانتل کو مشورت کنید تا در این زمینه یاری تان کنند.

جهت عضویت در کانال اطلاع رسانی و آخرین اخبار در تلگرام در قسمت سرچ تلگرام عبارت " مشاوره تحصیلی دانتل کو " جست و جو کرده و عضو شوید.

چگونه برای کنکور درس بخوانیم | یادگیری مباحث به روش های مختلف

طبق تحقیقات، زمانی که از روش های مختلف استفاده می کنید، بخش های مختلف مغز فعال می شوند و اینگونه یادگیری بهتر صورت گرفته و بازدهی افزایش می یابد. به همین دلیل توصیه می شود که برای یادگیری بهتر هر مبحث، از روش های مختلف کمک بگیرید. برای مثال هم کتاب درسی را بخوانید، هم یادداشت های خود در سر کلاس درس و هم به آموزش مبحث به فرد دیگری بپردازید.

البته یادگیری به روش های مختلف به این معنا نیست که در یک روز همه این کارها را انجام دهید بلکه می توانید در دوره های بعدی مطالعه از روش دیگری استفاده کنید. برای برنامه ریزی بهتر در کنکور می توانید از کمک مشاوران تحصیلی دانتل کو بهره مند شوید.

تمرکز بر روی دروس مختلف در روز

چگونه برای کنکور درس بخوانیم تا بازدهی بیشتری داشته باشیم؟ یکی دیگر از روش های موثر این است که در روز به مطالعه چندین درس مختلف بپردازید و تمرکز خود را بر روی یک درس قرار ندهید. شاید فکر کنید که با مطالعه یک درس در روز سرعت عمل بیشتری دارید اما در واقع بعد از مدت زمان مشخصی ذهن خسته می شود و دیگر بازدهی خوبی نخواهید داشت.

در حالی که اگر به مطالعه چند درس در روز بپردازید، ذهن با اطلاعات مختلف درگیر می شود و دچار سردرگمی در اطلاعات مشابه نخواهید شد. با توجه به اینکه برنامه ریزی درسی و تنظیم ساعات مطالعه و استراحت در افزایش بازدهی تاثیر بسیار زیادی دارد، توصیه می شود که برای برنامه ریزی و مطالعه بهتر با مشاوران تحصیلی دانتل کو مشورت نمایید.

حتما بخوانید: انتخاب رشته کنکور

مطالعه به صورت کنکوری

چگونه برای کنکور درس بخوانیم که یادگیری بهتر انجام شود؟ روش درس خواندن برای کنکور کاملا متفاوت از درس خواندن برای سایر امتحانات است. در امتحانات معمولی سوالات به صورت تشریحی مطرح می شوند و با مطالعه مفهومی می توان نمرات بسیار خوبی کسب کرد. اما در کنکور سوالات تستی و بسیار جزئی هستند در نتیجه باید مباحث را کاملا ریزبینانه مطالعه کنید.

برای مطالعه کنکور تکنیک های مختلفی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده نمایید. تست زدن یکی از مهم ترین اصول در مطالعه کنکور است که بدون تقویت این مهارت شانس زیادی در کنکور نخواهید داشت. با کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی دانتل کو می توانید از تکنیک های مطالعاتی، روش های تست زدن و مدیریت زمان به طور کامل آگاه شوید.

چگونه برای کنکور درس بخوانیم و کمک گرفتن از مشاوران تحصیلی دانتل کو

داوطلبان کنکور سراسری معمولا اولین تجربه کنکور خود را پشت سر می گذارند و به همین دلیل اطلاع کافی از تکنیک ها و روش های موثر برای موفقیت در کنکور را ندارند. در کنکور سراسری نیز زمانی برای کوشش و خطا وجود ندارد.

به همین دلیل توصیه می شود که از افراد متخصص، آگاه و باتجربه در این زمینه کمک بگیرید تا تمامی اطلاعات مورد نیاز را در اختیارتان قرار دهند و در این مسیر یاری تان کنند. متخصصان مرکز مشاوره دانتل کو در خدمت شما هستند تا به تمامی سوالات تان پاسخ دهند.

مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو

در مرکز مشاوره دانتل کو مشاوران و متخصصانی مجرب و با تجربه گردهم اماده اند و آماده کمک به شما داوطلبان گرامی می باشند. در این مجموعه تمامی خدمات مشاوره ای به صورت تلفنی انجام می شود و شما می توانید بهترین مشاوره را با صرف زمان و هزینه کمتر دریافت نمایید.

چنانچه هرگونه سوال و یا ابهامی در سوال چگونه برای کنکور درس بخوانیم برای تان وجود دارد، می توانید با مشاوران تحصیلی مرکز مشاوره تحصیلی تلفنی دانتل کو صحبت کرده و پاسخ تمامی سوالات و ابهامات خود را دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قبولی در مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان با مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی دانتل با شماره 02191005066 تماس بگیرید.

سوالات متداول

چگونه برای کنکور درس بخوانیم؟

در این مطلب به بررسی این سوال پرداخته شده است.

آیا درس خواندن برای کنکور با درس خواندن برای امتحانات دیگر فرقب می کند؟

بله در کنکوری خواندن باید بسیار ریزبینانه مطالعه کنید و به جزییات توجه زیادی داشته باشید.

مطالعه سوالات کنکور سال های گذشته برای کنکور کافیست؟

خیر باید ابتدا درسنامه تشریحی را مطالعه کرده و سپس به حل تست بپردازید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار