ارتقا زیرساخت‌های ایمنی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: نیروی انسانی باتجربه ای در حوزه‌ی آتش نشانی و ایمنی داریم و این وعده را می دهیم که برای تقویت امکانات فعلی نیز بودجه قابل توجهی را اختصاص دهیم.

شناسه خبر: 174654
ارتقا زیرساخت‌های ایمنی منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

به گزارش روابط عمومی منطقه ویژه خلیج فارس، مراسم روز ایمنی و آتش نشانی با حضور مدیران ارشد، آتش نشانان و سایر کارکنان واحد HSE در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس برگزار شد.

«محمدرضا پیرحسینلو» ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن این روز، بیان داشت: هفتم مهر به عنوان روز آتش‌نشان و آغاز هفته ایمنی و آتش‌نشانی در نظر گرفته شده و این روز فرصتی است برای پاس‌داشت فداکاری، شجاعت و از خودگذشتگی آتش نشانان در راه دفاع از جان و مال شهروندان و حراست از زیرساخت‌های صنعتی کشور.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس افزود: از دیگر حنبه های این روز ضرورت ایجاد زمینه های مناسب برای آموزش همگانی مردم در جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حراست از سرمایه های انسانی است که اگر این مسأله در بالاترین سطح خود در مناطق صنعتی اجرایی شود سبب حفاظت از سرمایه های ملی نیز خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه ایمنی در حقیقت معیاری برای دور بودن از خطر یا رهایی از ریسک غیر قابل قبول یک خطر است، افزود: در حالت کلی کاهش تلفات مالی و جانی در واحدهای صنعتی ارتباط مستقیم با افزایش سوددهی و جذب سرمایه گذار بیشتر، کاهش هزینه ها، صرفه جویی در زمان اختصاص یافته و جلوگیری افت روحیه کارگران دارد و در شرایطی که نیروی انسانی باتجربه و ماهری در حوزه ایمنی و آتش نشانی داریم، این وعده را می دهیم که برای تقویت امکانات فعلی نیز بودجه قابل توجهی را اختصاص دهیم.

پیرحسینلو اضافه کرد: ایمنی در طراحی و توسعه، کنترل مستندات ایمنی، ارزیابی تأسیس کنندگان و پیمانکاری، کنترل تجهیزات پیمانکاران، شناسایی و ردیابی خطرات ایمنی در عملیات و انجام اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه باید در دستور کار باشد تا بتوانیم همچون گذشته به عنوان واحد نمونه‌ی کشوری در حوزه‌ی تولید و اشتغال پیشتاز باشیم.

گفتنی در پایان این مراسم، «ساسان بنی اسدی» مدیر HSE منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج ضمن تقدیر از نگاه ویژه‌ی مدیرعامل این منطقه عظیم صنعتی به مقولات حوزه‌ی ایمنی از طرح ابتدایی راه اندازی واحد جدید آتش نشانی در سایت توسعه خبر داد و گفت: این مرکز جدید می تواند ضریب ایمنی منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس را بالا ببرد و به عنوان پشتیبانی قوی برای صنایع مستقر عمل خواهیم کرد.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار