ترخیص خودرو از فرودگاه امام آزاد شد

گمرک منطقه آزاد شهر فرودگاهی به گمرک تخصصی ترخیص خودروهای سواری و کامیون‌ های کشنده تبدیل شد.

شناسه خبر: 174527
ترخیص خودرو از فرودگاه امام آزاد شد

، مدیرکل دفتر منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی گفت: منطقه آزاد تجاری شهرفرودگاهی نزدیک‌ترین منطقه آزاد به پایتخت و دارای بزرگترین ظرفیت فضای انبار کالا در سطح گمرکات تهران می‌باشد. باعنایت به سرمایه‌گذاری زیربنایی مناسب که با تصمیم هیئت‌مدیره شهر فرودگاهی در راستای بهره‌برداری از ظرفیت‌های این منطقه صورت پذیرفته و همچنین حضور فعال شرکت‌های خصوصی که با جدیت در حال گسترش روزافزون می‌باشد استقبال گسترده‌ای از سوی تجار جهت ترانزیت انواع کالاهای تجاری به گمرک منطقه آزاد شهر فرودگاهی صورت گرفته است. از طرفی با درنظر گرفتن قرار‌گیری منطقه آزاد شهر فرودگاهی در پایتخت و نزدیکی آن به مراکز و دفاتر تجاری می‌توان به موقعیت استراتژیک این منطقه و پتانسیل‌های اقتصادی و لجستیک آن پی برد.

زینالی افزود: به منظور گسترش بیشتر فعالیت‌های شهر فرودگاهی و استفاده از حداکثر استعداد و ظرفیت‌های بالفعل و بالقوه‌ای که در این منطقه وجود دارد و همچنین کاهش محموله‌های حجیم وارداتی شامل خودروهای سواری و کامیون‌های کشنده به گمرکات داخل شهر تهران؛ پیشنهاد شد که گمرک منطقه آزاد شهر فرودگاهی به گمرک تخصصی ترخیص خودروهای سواری و کامیون‌های کشنده تبدیل شود.

️وی همچنین اظهار داشت که: در راستای توسعه منطقه آزاد شهر فرودگاهی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای توسعه پایدار و اهدافی که در آینده برای شهر فرودگاهی پیش‌بینی شده است باید گمرگ منطقه آزاد را بیشتر توسعه دهیم به همین دلیل بعد از موضوع راه‌اندازی اتاق فلزات گران‌بها که بعد از 12 سال در کشور اتفاق افتاد موضوع ترخیص خودرو نیز با خواست شهر فرودگاهی و پیگیری مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی و ضمن مکاتباتی که سعیدچلندری، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شهر فرودگاهی با ریاست گمرک جمهوری اسلامی ایران انجام داد تایید گردید.

️با توجه به زیرساخت‌های موجود، گمرک ایران، منطقه آزاد شهرفرودگاهی را گمرک تخصصی خودرو معرفی نمود که می‌توان پیش‌بینی کرد در آینده خودروهایی با پلاک منطقه آزاد جهت تردد در داخل محدوده منطقه آزاد و مخصوصاً خودروهای خدماتی و فرودگاهی برای باند فرودگاه خواهیم داشت.

مدیرکل دفتر منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی گفت: مراحل و شرایط ترخیص هیچ تفاوتی با دیگر گمرکات ندارد و چون این کالا وارد سرزمین اصلی می‌شود براساس ماده 2 قانون گمرک جمهوری اسلامی ایران مصوبه سال 1390، گمرک مرزبان اقتصادی کشور می‌باشد و ورود هر کالایی به کشور از طریق شهر فرودگاهی نیز باید از همین مجرا انجام شود.

️گفتنی است در حال حاضر محوطه 5 هکتاری گمرک منطقه آزاد به صورت موقت برای این موضوع اختصاص داده شده و فعال می‌باشد. شایان ذکر است دو محل دو هکتاری و سه ونیم هکتاری نیز به منظور انبار اختصاصی خودرو در نظر گرفته شده است که بعد از تأیید مدیرعامل و هیئت مدیره به صورت دائم به این مهم اختصاص خواهد یافت.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار