صدور و پرداخت خسارت تمامی بیمه‌ها برخط می‌شود

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت اقتصاد گفت: تا پایان شهریور ماه صدور و پرداخت خسارت تمامی بیمه نامه‌ها آنلاین خواهد بود.

شناسه خبر: 17361
صدور و پرداخت خسارت تمامی بیمه‌ها برخط می‌شود

آیین رونمایی از معماری یکپارچه فناوری اطلاعات. و مرکز عملیات امنیت با حضور وزیر اقتصاد و دارایی برگزار شد.

در این مراسم تقوایی نجیب رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت اقتصاد و دارایی. با بیان اینکه شاخص ترین پروژه در حوزه فناوری اطلاعات استقرار سامانه پایانه های فروشگاهی بود. گفت: در ابتدای دولت سیزدهم این سامانه نیازمند طراحی مجدد بود. اما در حال حاضر روزانه ۲۲ میلیون نسخه صورت حساب در پایانه های فروشگاهی ثبت می شود.

وی ادامه داد: ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون نسخه صورت حساب از طریق شاپرک و تراکنش های بانکی ثبت می شود. که همزمان با بهره‌برداری از سامانه پایانه های فروشگاهی این تعداد دور از انتظار نیست‌.

سامانه جامع گمرکی را ایجاد کردیم

رئیس مرکز فناوری اطلاعات وزارت اقتصاد و دارایی اظهار کرد. سامانه جامع امور گمرکی که با تکنولوژی قدیم اداره می‌شد. را به روز رسانی کرده و سامانه جامع گمرکی را ایجاد کردیم. که آماده بهره برداری سراسری است و از این طریق اطلاعات بین دستگاه ها در نظام تجارت بهینه می شود.

تقوایی اظهار کرد: سند برنامه های تکمیلی در حوزه بیمه را داشته ایم به طوری که‌ ۶۰ عنوان پروژه طراحی شد که یکی از آنها کروکی آنلاین و برخط بوده و همچنین در حوزه کشف تخلف اقدامات خوبی صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: کشف تخلف و صدور آنلاین خسارت ها از طریق این سامانه جامع بیمه انجام شد و امیدواریم تا شهریور انواع بیمه نامه ها هم در مرحله صدور و هم خسارت برخط شود.

او بیان کرد: سامانه اموال تملیکی به بهره برداری رسید که یک اقدام ارزشمند بود همچنین سفته الکترونیکی را اجرایی کرده ایم و تا به امروز ۴میلیون و ۴۶۰ سفته الکترونیکی صادر شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار