طرح توسعه نیروگاه ۶۴۰ مگاواتی گتوند با ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار آغاز شد

نماینده شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی از آغاز اجرای طرح توسعه نیروگاه ۶۴۰ مگاواتی گتوند با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار در سال جاری خبر داد.

شناسه خبر: 174897
 طرح توسعه نیروگاه ۶۴۰ مگاواتی گتوند با ۲۰۰ میلیون دلار اعتبار آغاز شد

به گزارش جهان اقتصاد ، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این پروژه که نقش مهمی در تامین برق کشور و شهرستان‌های شوشتر و گتوند ایفا می‌کند، موجب افزایش ظرفیت تولید برق نیروگاه گتوند به ۱۶۴۰ مگاوات خواهد شد.

وی با بیان اینکه با آغاز این پروژه، ۵۰۰ نفر به مدت سه سال و نیم، به صورت مستقیم مشغول به کار خواهند شد ادامه داد: مسئولان نیز تعهد داده‌اند که تمامی نیروی کار مورد نیاز از نیروهای بومی منطقه انتخاب شود.

نماینده مردم شوشتر و گتوند افزود: براساس بررسی‌های کارشناسی، تامین، نصب و راه‌اندازی نیروگاه و فعالیت‌های جانبی آن در حدود ۲۰۰ میلیون دلار هزینه برآورد شده است.

وی ادامه داد: با پیگیری‌های صورت گرفته، سازمان برنامه و بودجه و شورای اقتصاد موافقت کردند که منابع مالی این طرح از محل صندوق توسعه ملی تامین مالی شود.

به گفته سادات ابراهیمین، مقرر شد از خط فاینانس یکی از کشورهای خارجی در تامین منابع این طرح نیز استفاده شود.

نماینده مردم شوشتر و گتوند خاطرنشان کرد: قرار است با حضور وزیر نیرو علاوه بر افتتاح سه طرح عمرانی، عملیات اجرایی این طرح به صورت رسمی آغاز شود.

 

ارسال نظر