آرش آریانژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان:

افتتاح سد چراغ ویس سقز بعد از گذشت ۱۳ سال

همزمان با دومین روز سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان؛ سد چراغ ویس سقز صبح امروز با حضور مسئولان کشوری و استانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

شناسه خبر: 9092
افتتاح سد چراغ ویس سقز بعد از گذشت ۱۳ سال

آرش آریانژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان اظهار داشت: طرح آبرسانی به شهر سقز از سال ۱۳۸۹ شروع شده و اکنون بعد از گذشت ۱۳ سال رسماً مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

آریانژاد ارزش این پروژه را ۲ هزار و ۶۴۵ میلیون ریال ذکر کرد و گفت: خط انتقال ۳۲ کیلومتری با ظرفیت تصفیه خانه ۴۰۰ لیتر بر ثانیه در سال ۱۴۰۰ افتتاح و اکنون مدول دوم تصفیه خانه نیز به ظرفیت ۲۰۰ لیتر بر ثانیه مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی افزود: حجم کل مخزن سد چراغ ویس در تراز نرمان ۵۸.۸۲ میلیون متر مکعب است که افزون بر تأمین آب شرب، آب مورد نیاز حوزه صنعت و کشاورزی شهرستان را نیز تأمین می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان بیان کرد: با بهره‌برداری این سد، پنج هزار هکتار از اراضی پایاب سد به آبی تبدیل و برای هزار و ۲۵۰ نفر شغل ایجاد شده است.

آریانژاد اعلام کرد: سد عباس آباد و ایستگاه پمپاژ دائم بوئین بانه، بهره برداری از ۲۷۰۰ هکتار شبکه آبیاری و زهکشی گاران مریوان و آبگیری سد امیرآباد از پروژه‌های دیگر است که امروز با حضور آیت الله رئیسی افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

سد چراغ ویس با هسته رسی در فاصله ۱۷ کیلومتری جنوب غربی شهرستان سقز در استان کردستان واقع شده است.

این سد در دهستان میرده قرار داشته و منبع آب آن از رود زرینه‌رود و شاخه اصلی آن رودخانه سقز با نام محلی چم سقز تامین می‌شود.

بازار

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار