تعیین تکلیف وضعیت خانه های خالی به جد در دستور کار دولت است

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: بر اساس بررسی‌ انجام شده، بیشترِ خانه‌های خالی استان در اختیار دستگاه‌های اجرایی است که باید تکلیف آنها طبق ضوابط قانونی مشخص شود.

شناسه خبر: 6450
تعیین تکلیف وضعیت خانه های خالی به جد در دستور کار دولت است

به گزارش خبرنگار جهان اقتصاد؛ علیرضا قاری‌ قرآن در جمع خبرنگاران در سالن اداره کل راه و شهرسازی بدون اشاره به تعداد خانه‌های خالی موجود در استان افزود: بیشترِ خانه‌های خالی این استان در مجموعه "شهید کشوری"، "ولی عصر" و "گُل نرگس" شهر اصفهان قرار دارد.

وی با بیان‌اینکه اقداماتی خوبی در ۲ سال گذشته در باره خانه‌های خالی انجام شده است، تصریح کرد: تعیین تکلیف وضعیت خانه‌های خالی به جد در دستور کار دولت قرار دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی اصفهان با بیان اینکه ۱۲۰ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن در استان تأیید نهایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: سهم اصفهان در برنامه نهضت ملی مسکن ۱۸۳ هزار و ۸۶۶ واحد در سراسر استان بوده که به بخش‌های مختلف از جمله مسکن شهری و روستایی، خودمالکی، داخل بافت فرسوده و تاریخی تقسیم شده است.

وی با بیان اینکه نهضت ملی مسکن جزو اولویت‌های کاری اداره کل راه و شهرسازی استان است، تصریح کرد: در مجموع ۴۴۰ هزار نفر در طرح نهضت ملی مسکن استان ثبت نام کردند که از این تعداد ۱۴۸ هزار نفر حائز شرایط و ۱۲۰ هزار نفر تأیید نهایی شدند و برای تکمیل مدارک، افتتاح حساب، تأمین زمین و آغاز پروژه اقدام کردند.

قاری قرآن با بیان اینکه ۶۵ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن استان در شهرهای جدید همچون فولادشهر و مجلسی و ۸۳ هزار نفر در شهرهای دارای جمعیت بالای یکصد هزار نفر هستند، اضافه کرد: از جمع ۸۳ هزار متقاضی ۳۵ هزار نفر در شهرهای با جمعیت بالای یکصد هزار نفر شامل اصفهان، کاشان، نجف‌آباد و ۴۷ هزار نفر در ۹۰ شهر واجد جمعیت کمتر از یکصد هزار نفر ساکن هستند که به همین روال نیز در بخش تأمین زمین و نوع آن اقدام می‌شود.

وی، اعتبار پروژه‌های راه‌سازی در حال احداث این اداره کل را ۷۳۵ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: ۲ هزار کیلومتر راه در حوزه‌های مختلف استان در دست مطالعه یا احداث است که با توجه به بودجه سالانه، تعریف، اجرا و تحویل و بهره برداری می شود.

قاری قرآن افزود: وضعیت جاده‌های استان بسیار بد شده که این مسأله یکی از نتایج ادغام و ترکیب اداره‌های راه و مسکن است.

وی بیان کرد: اداره کل راه و شهرسازی در حوزه راه وقت چندانی ندارد و مُتولی راه‌های استان اعم از راهداری، اداره کل راه و شهرسازی و شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌ها معلوم نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی صفهان گفت: امروز وضعیت راه‌ها نه تنها در این استان بلکه در کل کشور نیاز به یک مُتولی و نگاه جدی دارد.

وی خاطرنشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی مُتولی ساخت جاده‌های ۲ بانده است و ساخت بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها توسط شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌ها انجام می شود و نگهداری راه‌ها نیز بر عهده سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

وی با بیان اینکه فرونشست زمین در شهر اصفهان و اطراف آن پدیده‌ای فنی و غیرقابل انکار است، اظهار داشت: فرونشست بدلیل برداشت آب و تخلیه منابع سُفره‌های زیرزمینی اصفهان رُخ داده است.

قاری قرآن افزود: شهرداری طرح مطالعات پهنه فرونشست اصفهان را توسط مشاور وزارت راه و شهرسازی دنبال کرد و مرکز تحقیقات این وزارتخانه طبق قرارداد مطالعات پهنه شهر اصفهان و دشت اصفهان- برخوار، شرق و جنوب شرق آن و پایین دست رودخانه را انجام داده و راهکارهای کنترل فرونشست مشخص شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار