با حضور دبیر ستاد امر به معروف استان اصفهان:

جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اصفهان برگزار شد

شناسه خبر: 4221
جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اصفهان برگزار شد

اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با حضور دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر این استان با هدف همفکری و قوام بخشی به امور این شورا، گرد هم آمدند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در این نشست گفت: دانشگاه آزاد واحد اصفهان نمونه کوچک و خلاصه شده‌ای از شهر اصفهان با همه خصوصیات و تنوع اقوام و مهاجرین آن است که با تمرکز کار فرهنگی روی آن می‌تواند الگوی اجرایی مناسبی در سطحی وسیع‌تر و سنجیده‌تر برای تمام استان باشد.

پیام نجفی افزود: در این واحد دانشگاهی با نگاه به رسالت اجتماعی دانشگاه مساله محور و جامعه‌مدار، در کنار اجرای امور فرهنگی و عقیدتی، بر بسط و توسعه معروفاتی از جمله رشد هرم هیات علمی و ارتقاء مدرسین از حق‌التدریس به وابسته، پیوسته و در نهایت هیات علمی پیوسته، پایه‌ریزی و تقویت طرح ملی اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان و بسیاری از موارد و مسائل اجتماعی علم‌محور سودمند دیگر تاکید شده است.

وی بیان کرد: در پروسه تبدیل مدرسین از مرتبه حق‌التدریس به استاد وابسته و پیوسته، حقیقتا هزینه‌ای بسیار سنگین از جهات مختلف بر دانشگاه تحمیل می‌شود اما با افق پیش‌روی روشن و آثار مثبتی که در این اقدام قابل مشاهده است، این هزینه را تقبل کرده و با قوت برای عملی شدن این امر به پیش می‌رویم.

رییس شورای امر به معروف دانشگاه آزاد استان اصفهان تاکید کرد: در اجرای اموری حساس مثل امر به معروف و نهی از منکر، آنچه که قابل تامل است، نگاه نوع‌دوستانه توام با در نظر داشتن تفاوت‌ها و اختلاف سلایق است و اگر با دیدی پدرانه و برادرانه در مسیر امر به معروف و نهی از منکر قدم گذاشته شود، قطعا نتایج به مراتب راضی‌کننده‌تری بدست خواهیم آورد.

نجفی تصریح کرد: راه حل اساسی در حوزه فرهنگی از دید دانشگاه این است که بپذیریم و بدانیم همه ما اعم از مخالف و موافق اعضای یک پیکره هستیم و نباید مستقیماٌ به سمت و سوی اقدامات سلبی برویم است تا هویت و شاکله فرهنگی ما آسیب نبیند.

حجت‌الاسلام محسن مظاهری دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان نیز گفت: در شورای امر به معروف و نهی از منکر سیاست اصولی ما ارتقای معروفات بالاخص معروفاتی که کمتر مورد توجه واقع شده‌اند است و وضعیت موجود کنونی با عنایت به همه زحماتی که کشیده شده است، همچنان جای کار بسیاری برای رسیدن به حد دلخواه و مطلوب دارد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار از مجموعه دانشگاهی مثل دانشگاه آزاد اصفهان با وجود ظرفیت‌های قابل توجه علمی و پژوهشی این است که مصادیق معروفات و منکراتی که دانشگاه می‌تواند بر روی آن‌ها کار کند احصاء کرده و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، این موارد مثلاً در حوزه‌های علمی، آموزشی، معنویات، آسیب‌های اجتماعی، امید و آینده سازی، اشتغال و... مورد بررسی واقع شده و راهکارهای علمی مناسب ارائه و تصویب شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر اصفهان اشاره کرد: یکی از مواردی که ستاد استان تاکید ویژ‌ه‌ای برای اجرای آن دارد، طرح «دانشجوی مسئول» است که در این طرح به دنبال تربیت آحاد دانشجویان برای ایجاد حس تعهد و مسئولیت در این افراد راستای اجرای معروفات و نهی از منکرات از مسائل زیست محیطی گرفته تا مباحث معنوی است.

وی اضافه کرد: دو اصل آموزش مطالبه‌گری به دانشجو و پذیرش وی با گرایشات و علایق مختلف و اعمال تساهل در پذیرش افراد با ظاهر و پوشش مختلف باید از سیاست‌های اصلی در جذب افراد و اعطای مسئولیت اجتماعی به آنها در مسیر تربیت نیروی متعهد و مسئول در دانشگاه قرار گیرد.

در ادامه حجت‌الاسلام حسن عارض مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: یکی از اصلی‌ترین مواردی که دانشگاه آزاد اصفهان دنبال می‌کند، مبحث تلاش در حوزه اشتغال دانشجویان است که این خود می‌تواند از بهترین مصادیق امر به معروف قلمداد گردد.

وی افزود: بسیار مهم است با اقدامات درست و جریان سازی با نیروی انسانی آموزش دیده و توانمند، سراغ مباحثی مهم مثل امر به معروف و نهی از منکر برویم، زیرا امر به معروف واژه ای مقدس است و گاهی عملکرد غلط ما ممکن است آن را خدشه‌دار کند.

حجت‌الاسلام عارضی با اشاره به رویارویی دانشگاه با مسائل اجتماعی و اغتشاشات سال گذشته عنوان کرد: ما ناگزیر از حضور در یک جنگ ترکیبی تحمیلی با ماهیت غلبه امور فرهنگی هستیم و در سال گذشته، روز‌های بسیار سختی را سپری کردیم اما خانواده دانشگاه آزاد، تمام تلاش خود را کرد تا با اقدامات ترکیبی بتواند بر مشکلات فائق آید و تأکیدمان نیز بر گفت‌وگو و کار اقناعی فرهنگی بود و یکی از کار‌‌هایی که در این راستا انجام شد، گفت‌وگو با خانواده‌ها بود که از این فرآیند بازخورد خوبی گرفتیم .

شایان ذکر است در پایان این جلسه ضمن اعطای احکام آقایان پیام نجفی به عنوان رییس شورای امر به معروف دانشگاه آزاد استان و محسن شریعتی سرپرست حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی به عنوان دبیر شورا توسط دبیر ستاد احیای امر به معروف استان، از تلاش‌های خانم‌ها فاطمه ولی، اشرف دموری، اعظم صالحی، زهرا کرمی، عزت حیدری و فاطمه غلام الدین در حوزه امر به معروف و نهی از منکر تقدیر به عمل آمد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار