یکشنبه 30 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 13656 15:36 1402/12/21

هومن مقراضی سرمایه گذار برتر ایرانی کیست؟

دسته‌بندی: اقتصاد توسعه

هومن مقراضی سرمایه گذار برتر ایرانی کیست؟

دسته‌بندی: اقتصاد توسعه

هومن مقراضی از سرمایه گذاران معروف ایرانیِ ساکن لندن و مالک شرکت Compound Investment Group است که عمده ثروت خود را از طریق سرمایه گذاری در بازارهای مالی، سهام و ملک بدست آورده است. علاوه بر این، مقراضی بنیانگذار یک موسسه آموزشی در انگلستان در زمینه سرمایه گذاری و معامله‌گری نیز هست که با هدف بالا بردن سطح سواد اقتصادی مردم ایجاد شده است. در ادامه نگاهی داریم به مسیر زندگی و فعالیت‌های حرفه‌ای این سرمایه گذار برتر ایرانی.

هومن مقراضی و اولین قدم‌های ورود به دنیای کسب ثروت

هومن مقراضی در اوایل جوانی برای ادامه تحصیل به لندن رفت و بدون اینکه از قبل سرمایه خاصی داشته باشد با تلاش بسیار و کار در رستوران‌ها برای گذران زندگی، تحصیلات خود را به اتمام رساند و توانست با کسب تخصص در حوزه بازارهای مالی در یکی از ۱۰۰ شرکت برتر دنیا کار خود را به عنوان تحلیلگر مالی آغاز کند. او که با ذهنیت پیشرفت به دنیای بازارهای مالی وارد شده بود، به مطالعه خود در این زمینه ادامه داد و معتبرترین مدارک در حوزه بازارهای مالی و تحلیلگری را کسب کرد. از آن جمله به مدرک های CIMA و CFTe می توان اشاره کرد. وی با انگیزه و پشتکاری که داشت توانست با کسب تخصص بیشتر، وارد تیم فاینانس یکی از 10 برند بزرگ دنیا یعنی شرکت کوکاکولا شود و آنجا در سِمت تحلیلگر ارشد مالی مشغول به کار شد. در آن سال بعد از اپل ، گوگل و مایکروسافت، شرکت کوکاکولا چهارمین برند بزرگ دنیا بود. با این وجود فعالیت های هومن مقراضی به همین جا ختم نشد.

هومن مقراضی و تاسیس شرکت مشاوره مالی

هومن مقراضی پس از کسب تجربه در همکاری با بزرگ ترین شرکت های دنیا، و فعالیت در سمت مشاور ارشد مالی تصمیم گرفت شرکت مشاوره مالی خود را در لندن تاسیس کند. بدین طریق او توانست از طریق به کارگیری دانش و تخصص بالایش در بازارهای مالی، تبدیل به یک مشاور موفق شود و شرکت او دستمزد های بالایی از شرکت های انگلیسی بابت حق مشاوره دریافت می کرد.

هومن مقراضی و اولین یک میلیون دلار هایش

مقراضی تا اینجا توانسته بود از کارگری در رستوران، تبدیل شود به یک مشاور مالی مطمئن و موفق در لندن. درآمد خوب و سطح زندگی خوبی برای خود فراهم کرده بود اما وی از سالها قبل معتقد بود که کسب درآمد ثابت از یک شغل (حتی اگر مبلغش زیاد باشد) به تنهایی نمی‌تواند منجر به ثروتمند شدن افراد شود و اگر کسی می خواهد زندگی خیلی خوب و راحتی برای خودش بسازد باید سرمایه گذاری کردن را به خوبی بلد باشد. به همین دلیل وی از سالها پیش بخش عمده درآمدش را در بازارهای مالی مخصوصا بازار سهام و بورس جهانی سرمایه گذاری می کرد و توانست اولین یک میلیون دلارهای خود را بدست آورد و اسمش وارد لیست میلیونرهای انگلیس شود.

هومن مقراضی و شرکت سرمایه گذاری بین المللی Compound Investment Group

در سال 2020 و دقیقا در دوران قرنطینه کرونا بود که مقراضی تصمیم گرفت شرکت مدیریت سرمایه گذاری خودش را افتتاح کند. او که توانمندی خوبی در تحلیل و پیدا کردن فرصت های خوب سرمایه گذاری داشت، شروع کرد به دعوت از بیزینس هایی که قبلا در شرکت مشاوره مالی اش با آنها کار کرده بود و به کیفیت و تخصص کار وی اعتماد داشتند. آنهایی که قبلا از مقراضی مشاوره گرفته بودند حالا می توانستند سرمایه های راکد خود را به شرکت مدیریت دارایی وی بدهند تا او برای آنها سرمایه گذاری کند. این تصمیم هوشمندانه به سرعت سرمایه زیادی را در اختیار وی قرار داد تا با سرمایه گذاری های درست بتواند سود سرشاری ازین کار کسب کند. مقراضی در این سود با آن مشتریان شریک بود و این طور بود که وی توانست میلیون ها دلار به ثروتش اضافه کند. هومن مقراضی هم اکنون در حال گسترش فعالیت‌‌های این شرکت است و قصد دارد آن را به یکی از موفق‌ترین شرکت‌‌های سرمایه گذاری دنیا تبدیل کند.

هومن مقراضی و مجموعه آموزش بورس

هومن مقراضی بعد از آنکه توانست زندگی مالی موفقی برای خود بسازد تصمیم گرفت که بخشی از زمان خود را صرف آموزش دادن به دیگران بکند و به نوعی آنچه که آموخته بود را با دیگران در میان بگذارد. در یک مصاحبه ای وقتی از او پرسیدند دلیل این کارت چیست، وی گفت از آنجا که من با دست خالی شروع کردم و با سختی های فراوان به این موفقیت ها رسیدم، دوست دارم برای آدم هایی که می خواهند در این مسیر قدم بگذارند کمک کنم تا به اندازه من سختی نکشند و مسیر ساده تری را در پیش داشته باشند.

به همین دلیل در سال 2016 در انگلستان مجموعه آموزشی را راه اندازی کرد تا از طریق آن دانش ِمردم را در خصوص سرمایه گذاری در بازارهای مالی بیشتر کند. این موسسه آموزشی 2 وب سایت به زبان های فارسی و انگلیسی دارد که سایت فارسی آن برای ایرانیان با نام مجموعه آموزش ساده بورس فعالیت می کند.

در این موسسه، هومن مقراضی دانش خود را در قالب دوره های متنوعی در زمینه های آموزش اقتصاد کلان، آموزش بنیادی سهام، آموزش تحلیل تکنیکال، آموزش بورس نیویورک، آموزش بورس تهران و آموزش فارکس ارایه می کند.

نکته جالب اینجاست که مقراضی همیشه سعی کرده هوای هموطنان خود را داشته باشد و با یک مقایسه ساده در 2 وب سایت ایشان می توانید ببینید که شهریه هایی که آموزشگاه ایشان از ایرانی ها میگیرد تقریبا نصف شهریه دانشجویان خارجی ایشان است. این حس خیرخواهی و کمک به همنوع یکی از دلایل محبوبیت او نزد مردم هست.

هومن مقراضی و استراتژی CIS

حدود یک سال پیش وقتی در مصاحبه ای از وی پرسیدند که آیا مایل هست استراتژی سرمایه گذاری اش را که توانسته با آن به موفقیت برسد برای جوان تر ها شرح دهد وی این چنین توضیح داد:

استراتژی من مبتنی بر اصول اقتصاد و مدیریت مالی بنا نهاده شده و دارای ریسک نامتقارن هست، به این معنی که برای کسب سود بیشتر لزوما نیازی به افزایش ریسک نیست. این فاکتور باعث شده ما در شرکت سرمایه گذاری Compound Investment Group به سودهای بزرگی دست پیدا کنیم بدون آنکه مجبور باشیم سرمایه زیادی را تحت ریسک قرار دهیم.

برای درک این استراتژی نیاز هست که شما اقتصاد کلان را به خوبی بلد باشید، تحلیل بنیادی شرکت ها را بدانید، به روش های ارزش گذاری دارایی ها مسلط باشید، از تحلیل تکنیکال و تحلیل سنتیمنت بازار آگاه باشید، اصول مدیریت ریسک را بشناسید و در نهایت به عنوان یک سرمایه گذار به مباحث روانشناسی آگاه باشید و تصمیمات احساساتی را از خود دور کنید.

هومن مقراضی و مدارک تحصیلی

همانطور که تا اینجا متوجه شدید هومن مقراضی اعجوبه ای در دنیای سرمایه گذاری و یکی از موفق ترین ایرانی ها در دل بازارهای مالی غرب هست ولی شاید راز این موفقیت در دوره هایی که وی دیده و آموزش هایی که گذرانده، باشد. وی نه تنها در یکی از برترین دانشگاه های انگستان، MBA خوانده و شناخت خوبی از تحلیل کسب و کارها دارد، بلکه مدرک بسیار معتبر و دشوار CIMA را کسب کرده که یکی از معتبرترین مدارک برای کار در حوزه مالی در انگلستان هست و دوره آن حداقل 3 سال به طول می انجامد. همچنین در حوزه تحلیل تکنیکال مدرک CFTe را از فدراسیون جهانی تحلیل تکنیکال کسب کرده. وی در حال حاضر عضو انجمن تحلیلگران بورس انگلستان (STA) نیز هست و به شکل مداوم در حال مطالعه و افزایش تخصص خود در زمینه کسب ثروت از بازارهای مالی است و به همین دلیل به مرجعی جهت دسترسی به اطلاعات دقیق از بازارهای مالی تبدیل شده است.

هومن مقراضی و زندگی شخصی

کسانی که مقراضی را از نزدیک می شناسند و با وی کار کرده اند ایشان را فردی به شدت سختکوش و در عین حال کمالگرا می دانند که علیرغم تمام ثروتی که دارد همچنان روزی بین 8 تا 10 ساعت کار می کند و سعی براین دارد که شرکت هایش در کار خود بهترین باشند. در سال 2017 موسسه آموزشی وی در انگلستان توانست نشان استانداردCPD را کسب کند که خود گویای کمالگرایی این فرد است.

هومن مقراضی از جمله ایرانیانی است که اگرچه سالهاست در دل اروپا زندگی مرفهی دارد اما هیچوقت فراموش نکرده از کجا به کجا رسیده و همیشه سعی کرده در کنار مدیریت شرکت سرمایه گذاری اش، قدمی نیز در راه کمک به هم وطنانش بردارد و دانش خود را با سایر افراد به اشتراک گذارد و از این طریق به رشد و پیشرفت سایر علاقه‌مندان به سرمایه گذاری نیز کمک کند. وی طی این سالها ازین طریق محبوبیت زیادی برای خود ساخته و دنبال کنندگان زیادی نیز در شبکه های اجتماعی دارد.

 

برچسب: سرمایه گذاری ، انگلستان ، مدیریت مالی



https://jahaneghtesad.com/index.php/direct/13656


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |