یکشنبه 18 شهریور، 1403

کدخبر: 17992 18:00 1403/05/04

شروط سنی بازنشستگی کارمندان دولت در یک نگاه ، کارمند رسمی چگونه با 20 سال سابقه بازنشسته می‌شود؟

دسته‌بندی: جامعه

شروط سنی بازنشستگی کارمندان دولت در یک نگاه ، کارمند رسمی چگونه با 20 سال سابقه بازنشسته می‌شود؟

دسته‌بندی: جامعه

در گزارش «بررسی تبعیض در نظام بازنشستگی ایران» که به‌تازگی از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر شده است به شروط بازنشستگی مشمولان قانون استخدام کشوری و هیات علمی در صندوق بازنشستگی کشوری پرداخته شده است.

شرایط بازنشستگی در تعدادی از صندوق‌های بیمه‌ای به‌ویژه سازمان تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری دارای تنوع زیادی است و فقط در همین دو نهاد بازنشستگی 28 شکل مختلف دارد. البته بازنشستگی با 30 سال سابقه یا 60 سال سن بیشتر دیده می‌شود.

 

شروط بازنشستگی مشمولان قانون استخدام کشوری و هیات علمی

در بخش مشمولان قانون استخدام کشوری، اگر مرد و زن 60 و 65 سال سن داشته باشند، به ترتیب با درخواست مستخدم و اجبار دستگاه می‌توانند بازنشسته شوند. اجبار دستگاه شامل حال مرد و زنی نیز می‌شود که 30 سال سابقه کار داشته باشند. بر اساس گزارش اقتصادنیوز، جدول منتشر شده در گزارش مرکز پژوهش های مجلس نشان می دهد که اگر مردی 50 ساله و دارای سابقه کاری 25 سال باشد، با درخواست مستخدم و موافقت دستگاه می‌تواند بازنشسته شود. زنی هم که 20 سال کار کرده باشد، با همین شرط می‌تواند دست از کار بکشد و دوران بازنشستگی را آغاز کند.

 

اعضای هیات علمی صندوق بازنشستگی کشوری هم در صورتی که مرد یا زن 65 سال سن داشته باشند و 30 سال خدمت کرده باشند، اگر مربی و استادیارند، می‌توانند تدریس را کنار گذاشته و بازنشستگی خود را شروع کنند. مرد و زن 67 و 70 ساله هم به ترتیب اگر دانشیار و استاد باشند، می‌توانند بازنشسته شوند.

برچسب: صندوق بازنشستگی کشوری ، شروط بازنشستگی ، شروط سنی بازنشستگی کارمندان دولت



https://jahaneghtesad.com/index.php/direct/17992


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |