پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 188 15:27 1401/11/08
آمریکا به دنبال گزینه جایگزین است

کاخ سفید: به پیشرفت برجام امیدوار نیستیم!

آمریکا به دنبال گزینه جایگزین است

کاخ سفید: به پیشرفت برجام امیدوار نیستیم!

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید گفته پیشرفتی در خصوص برجام صورت نگرفته و انتظار پیشرفت آن را در آینده نزدیک نداریم.

جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه روز جمعه گفت نباید انتظار پیشرفت در مذاکرات برجام در آینده نزدیک در دولت بایدن را داشت.

 

جان کربی که روز جمعه در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد گفته که مذاکره در خصوص احیای برجام در حال حاضر «اصلاً در دستور کار نیست.» او اضافه کرد: «پیشرفتی در خصوص برجام صورت نگرفته و ما انتظار پیشرفت در خصوص آن در آینده نزدیک نداریم.»

بر اساس آنچه در نشریه نیوز ویک آمده دولت بایدن حال آماده شدن برای توسل به گزینه‌های جایگزین است.

وی بار دیگر ضمن تکرار ادعای تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای گفت که «ما برای جلوگیری از دستیابی ایران به توانمندی سلاح هسته‌ای کاملاً جدی هستیم».

 

وی گفت: «رئیس‌جمهور همواره گفته که روش دیپلماتیک و مسالمت‌آمیز برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را ترجیح می‌دهد. لازم است ما اطمینان حاصل کنیم که در صورتی که شرایط ایجاب کند منابع، توانمندی‌ها و آمادگی لازم برای رسیدن به این هدف را از طریق روش‌های دیگر داریم.»

 

کربی پیشتر نیز بدون اشاره به عهدشکنی آمریکا در اجرای برنامه جامع اقدام مشترک موسوم به برجام و نیز خروج یکجانبه این کشور از این توافق گفته بود: ما بر روی مذاکرات احیای توافق هسته‌ای ایران تمرکز نداریم، زیرا مقامات تهران تصمیم گرفته اند که مذاکرات را جدی نگیرند.

منبع: نیوزویک

برچسب: جهان اقتصاد ، آمریکا ، برجام ، کاخ سفید ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/188


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |