شنبه 06 مرداد، 1403

کدخبر: 13119 14:00 1402/12/07

پیش بینی روند بازار فارکس چگونه امکان پذیر است

دسته‌بندی: فناوری

پیش بینی روند بازار فارکس چگونه امکان پذیر است

دسته‌بندی: فناوری

روند دوست شماست. شما اغلب آن را می شنوید که توسط معامله گران گفته می شود. در اینجا، نگاهی به نحوه عملکرد روندها در تحلیل تکنیکال، نحوه شناسایی آنها و موارد دیگر می اندازیم. پیش بینی روند بازار فارکس یکی از چالش برانگیز ترین کارهایی است که البته شما پس از گذراندن دوره آموزش صفر تا صد پرایس اکشن به راحتی در این زمینه مهارت پیدا می کنید.

روند چیست؟

روند اصطلاحی است برای زمانی که یک بازار معین به طور کلی در یک جهت حرکت می کند. سه جهت وجود دارد که یک بازار می تواند در آن حرکت کند: به سمت بالا (یک حرکت صعودی)، به سمت پایین (یک حرکت نزولی) و یک طرف بازه رنج).سبک انتخابی شما هر چه باشد، یادگیری نحوه شناسایی و طبقه بندی روندها همانطور که شکل می گیرند می تواند راه درازی را برای معاملات موفقیت آمیز انجام دهد.

روندها در سه نوع اصلی وجود دارند:

روندهای اصلی (اولیه).

یک روند اصلی (یا اولیه) جهت غالب حرکت بازار را در یک دوره طولانی، از چند ماه تا چند سال توصیف می کند.

روندهای میان مدت (ثانویه).

روندهای میان مدت (یا ثانویه) در روند های اصلی زمانی رخ می دهند که یک بازار در یک جهت معین در مدت زمان کوتاه تری حرکت کند.

روندهای جزئی

یک روند جزئی در یک دوره بسیار کوتاه - اغلب کمتر از یک روز - ظاهر می شود

به عنوان مثال، بازاری که در 18 ماه گذشته رشد قابل توجهی داشته است در یک روند صعودی عمده قرار دارد. با این حال، در این روند صعودی، بازار ممکن است برای چند هفته یا چند ماه قبل از از سرگیری رالی صعودی رنج بزند. این یک روند میانی ایجاد می کند.

نحوه معامله با روندها

نوع روندی که به دنبال معامله هستید به استراتژی انتخابی شما بستگی دارد.

سرمایه گذاران بلند مدت، مانند معامله گرانی که از پوزیشن تریدینگ استفاده می کنند، به دنبال روندهای اولیه هستند. به این ترتیب، آنها می توانند حرکت های بزرگتری را برای کسب سودهای بزرگ مورد نیاز برنامه خود ثبت کنند. معامله‌گران میان‌مدت، مانند معامله‌گران سوئینگ، ممکن است به دنبال جذب روندهای ثانویه از روز تا هفته باشند. از طرف دیگر معامله گران روز و اسکالپرها فقط به روندهای جزئی توجه می کنند.

داشتن دیدگاه مخالف

شما همیشه مجبور نیستید با یک روند غالب معامله کنید - در واقع، بسیاری از سرمایه گذاران دقیقا برعکس عمل می کنند. این مخالفان به جای اینکه با جهت گیری کلی بازار حرکت کنند، دیدگاهی مخالف دارند و امیدوارند از یک برگشت قریب الوقوع سود ببرند.

ابزارهایی برای پیش بینی روند بازار فارکس

خطوط روند

خطوط روند یکی از ساده ترین روش ها برای تشخیص روند صعودی و نزولی است. شما آنها را در نمودارها اعمال می کنید و از آنها برای شناسایی قدرت و جهت روندها استفاده می کنید.

خطوط روند به هموار کردن نوسانات در عملکرد قیمت بازار کمک می کنند و شما را قادر می سازند مسیر ناهموار هر حرکت را ترسیم کنید. آنها سر و صدا را قطع می کنند تا نشان دهند که آیا یک گاو نر یا خرس دویده است.

زمانی که با گذشت زمان قله ها و دره های بالاتری وجود دارد، می‌توانید یک روند صعودی را مشاهده کنید.

برای اعمال یک خط روند روی نموداری که فکر می‌کنید در روند صعودی است، کافی است یک خط بین سه یا چند نقطه پایین بازار ترسیم کنید – زمانی که به نزولی و معکوس شده است. اگر خط به سمت بالا باشد، شما روند صعودی را تأیید کرده اید. هرچه شیب خط تندتر باشد، حرکت قوی تر است.

در همین حال، روندهای نزولی با قله ها و دره سطح مشخص می شوند. برای یافتن یک روند نزولی، بین سه نقطه اوج خطی می کشید. اگر به سمت پایین باشد، بازار در وضعیت نزولی قرار دارد.در حالی که می توانید یک روند را با دو نقطه ترسیم کنید، تا زمانی که سه نقطه وجود نداشته باشد، تایید نمی شود.این نکته را در نظر داشته باشید که اگر خطوط افقی باشند، بازار در حال رنج زدن است.

هنگامی که یک بازار به خط روند خود پایبند است، می توانید از آنها به عنوان مناطقی برای باز کردن پوزیشن های جدید استفاده کنید و سود خود را در یک روند به حداکثر برسانید. بسیاری از معامله گران حرفه ای از لوریج در فارکس استفاده می کنند روی روند سوار می شوند به سودهای کلان دست پیدا می کنند.

کانال ها

همچنین می توانید از کانال ها برای پیش بینی روند بازار فارکس استفاده کنید. کانال ها از دو خط موازی تشکیل شده اند که قیمت بازار بین آنها بالا می رود. برای پیدا کردن یک کانال، دو خط روند بکشید - یکی بین دو نقطه بالا در نمودار و دیگری بین دو نقطه پایین.اگر قیمت بازار بین این دو خط باقی بماند، می‌توانید کانال را با فروش در قله و خرید در کف معامله کنید.

الگوها

بسیاری از معامله گران نیز از الگوهای نموداری برای پیش بینی روند بازار فارکس استفاده می کنند.

هنگامی که یک بازار در یک روند است، نمودار آن معمولاً یک الگوی پلکانی صعودی یا نزولی را نشان می دهد. این زمانی است که هر بالا یا پایین از آخرین آن پیشی می گیرد.

با این حال، الگوهای زیادی نیز وجود دارد که معامله‌گران فنی معتقدند می‌توانند پیش‌بینی کنند که آیا روند در شرف شکل‌گیری یا معکوس است. اینها می توانند مثلث، پرچم و گوه باشند. ما آنها را با جزئیات بیشتری در درس الگوهای شمعدانی و نمودار خود پوشش می دهیم.

یکی از ابزارهای مفید هنگام جستجوی روندها حجم است. حجم به شما می‌گوید که یک دارایی در هر بازه معاملاتی معین چقدر معامله شده است و می‌تواند بینشی در مورد قدرت یک حرکت ارائه دهد. اگر بازاری در حال افزایش است، اما به ندرت کسی آن را می‌خرد، ممکن است این حرکت برای مدت طولانی‌تری شتاب کافی نداشته باشد.

شما با توجه به ابزارهای نامبرده می توانید روند را شناسایی کرده و در جهت آن معامله کنید.

چه شاخص های اقتصادی برای تحلیل روند فارکس ضروری است؟

تولید ناخالص داخلی، نرخ بهره، تورم، داده های اشتغال و تراز تجاری تمرکز کنید. این شاخص ها نشان دهنده سلامت اقتصادی است و بر قدرت ارز تأثیر می گذارد. بعد از انتخاب بروکر و معامله در بازار فارکس، باید برای توجه به این شاخص ها اهمیت ویژه ای قائل شوید.

ابزارهای تکنیکتا کلیدی برای تشخیص روند فارکس چیست؟

از میانگین های متحرک، RSI، MACD، خطوط روند و اصلاحی فیبوناچی برای شناسایی جهت روند و معکوس های بالقوه استفاده کنید.

سنتیمنت بازار در معاملات فارکس چگونه تحلیل می شود؟

به گزارش COT برای موقعیت های معاملاتی، نوسانات برای قدرت روند، نظرسنجی های اقتصادی و اخبار برای چشم انداز، و رسانه های اجتماعی برای احساسات گسترده تر نگاه کنید.

برچسب: فناوری ، بازار فارکس



https://jahaneghtesad.com/direct/13119


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |