شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 954 01:42 1401/12/15
وزیر اقتصاد خبر داد؛

پرداخت ۱.۵ میلیون فقره وام خرد بدون ضامن به مردم

وزیر اقتصاد خبر داد؛

پرداخت ۱.۵ میلیون فقره وام خرد بدون ضامن به مردم

مطالبات بانک‌های قرض‌الحسنه کمتر از معیار‌ جهانیست که نشان می‌دهد این بانک‌‌ها می‌توانند الگویی برای سایر بانک‌ها باشند.

سید احسان خاندوزی؛ وزیر اقتصاد در نخستین همایش ملی قرض‌الحسنه از پرداخت ۱.۵ میلیون فقره وام خرد بدون ضامن به مردم خبر داد.

خاندوزی با بیان اینکه اقتصاد کشور باید مردمی‌تر و اجتماعی‌تر شود، از پذیرش ۷۰ درصد اظهارنامه‌های مالیاتی صاحبان کسب و کار در سال جاری خبر داد و اظهار کرد: این امر ناشی از اعتماد به مردم است، همچنین برای تشویق نهاد‌ها و انجمن‌ها به انجام کار‌های خیر و عام‌المنفعه مانند ساخت مدرسه و بیمارستان سهم پذیرش این هزینه‌ها به عنوان هزینه مالیاتی را به دو برابر افزایش دادیم.

وی افزود: سرمایه بانک قرض‌الحسنه به دو برابر افزایش یافته است و در حال حاضر ۲۳ میلیون ایرانی در دو بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و رسالت عضو هستند و ۴.۵ میلیون فقره وام قرض‌الحسنه طی این مدت توسط این دو بانک پرداخت شده است.

وزیر اقتصاد در ادامه اظهار کرد: مانده مطالبات غیرجاری و معوق در بانک‌های قرض‌الحسنه کمتر از نیم درصد و کمتر از معیار‌های جهانی است که این امر نشان می‌دهد کارکرد بانک‌های قرض‌الحسنه در راستای اعتماد به مردم موفق بوده و می‌تواند الگویی برای سایر بانک‌های تجاری هم قرار گیرد.

خاندوزی افزود: تاکنون اوضاع اینگونه بوده، کسانی که به منابع قدرت نزدیک بوده‌اند توانسته‌اند منابع مالی بیشتری جذب کنند در حالی که در سفر‌های استانی، پروژه‌های مهم و حیاتی شاهد هستیم که با اختصاص منابع اندک به راحتی می‌توانند تحول ایجاد کنند.

وزیر اقتصاد در پایان صحبت‌های خود گفت: بحث اجتماعی کردن اقتصاد سال‌ها دچار عقب‌افتادگی بوده و ما باید در زمینه شمولیت بانکی و شفافیت نظام بانکی به طور مؤثر حرکت کنیم تا خدمات شبکه بانکی به‌بهترین شکل در اختیار مردم قرار گیرد.

 

منبع: ایبنا

برچسب: جهان اقتصاد ، قرض الحسنه ، وزیر اقتصاد ، سید احسان خاندوزی ، اخبار روز ، بانک های تجاری ، شفافیت نظام بانکی



https://jahaneghtesad.com/direct/954


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |