جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 1288 22:33 1402/01/07

نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ مگاواتی هلدینگ پتروپالایش اصفهان کلنگ زنی می‌شود

دسته‌بندی: استان‌ها ، نفت و گاز

نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ مگاواتی هلدینگ پتروپالایش اصفهان کلنگ زنی می‌شود

دسته‌بندی: استان‌ها ، نفت و گاز

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان از کلنگ زنی نیروگاه خورشیدی این مجموعه تا خرداد ماه امسال خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، دکتر محسن قدیری در دیدار نوروزی با کارکنان بخش‌های مختلف هلدینگ پتروپالایش اصفهان اظهار داشت: امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام ” مهار تورم و رشد تولید” نامگذاری شده است و ما نیز در مجموعه خود تحقق این شعار را در دستور کار داریم.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ پروژه‌های بزرگی همچون ZLD، CCRO، HERO و ساخت سه کولینگ هیبریدی در دستور کار است، افزود: با اجرای این طرح‌ها حدود ۴۰۰ متر مکعب مصرف آب در هلدینگ پتروپالایش اصفهان کاهش می یابد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه بهره برداری از تصفیه خانه پساب شاهین شهر و همچنین انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان از دیگر برنامه‌های در دستور کار هلدینگ پتروپالایش اصفهان برای تامین آب مورد نیاز است، ابراز داشت: باید توجه داشت در تماسی که با استاندار داشتیم، مسئولان منتظر کلنگ زنی نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ مگاواتی پالایشگاه اصفهان هستند که تا خرداد ماه این امر محقق خواهد شد.

وی در خصوص روند بهره برداری از نیروگاه خورشیدی هلدینگ پتروپالایش اصفهان نیز افزود: در این زمینه باید توجه داشت که شرکت مشعل پویا در ابتدا نیروگاه ۵۰ مگاواتی را راه اندازی می کند، به تکنولوژی ساخت سلول های خورشیدی دست یافته و پس از آن به مرور این نیروگاه تکمیل می شود.

دکتر قدیری زمان بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ مگاواتی هلدینگ پتروپالایش اصفهان را پایان سال ۱۴۰۳ اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است شرکت مشعل پویا طی ۱۲ سال این نیروگاه را تا تولید یک هزار مگاوات برق توسعه دهد که این میزان برق معادل نیروگاه بوشهر خواهد بود.

وی با اشاره به امضای قرارداد باز با نیروگاه برق شهید محمد منتظری نیز ابراز داشت: بر اساس این قرارداد این نیروگاه برق مورد نیاز ما را تا زمان بهره برداری از نیروگاه خورشیدی تامین خواهد کرد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان با بیان اینکه با راه اندازی ۲ نیروگاه خورشیدی یک هزار مگاواتی توسط هلدینگ پتروپالایش اصفهان و فولاد مبارکه عقب افتادگی کشور در بحث انرژی های تجدید پذیر جبران خواهد شد، افزود: این اقدام در راستای استراتژی عمومی دنبال می‌شود و باید توجه داشت که این استراتژی امروز به اصلی ترین سیاست شرکت های بزرگ دنیا تبدیل شده است.

 

برچسب: جهان اقتصاد ، اخبار روز ، هلدینگ پتروپالایش اصفهان ، مهار تورم و رشد تولید ، دیدار نوروزی ، دکتر محسن قدیری



https://jahaneghtesad.com/direct/1288


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |