پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 1067 15:58 1401/12/22
با سرمایه‌ ۱۱۵ میلیون یورو

نخستین سرمایه‌گذاری خارجی در پالایشگاه اصفهان کلید خورد

با سرمایه‌ ۱۱۵ میلیون یورو

نخستین سرمایه‌گذاری خارجی در پالایشگاه اصفهان کلید خورد

محسن قدیری، در جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده هلدینگ پتروپالایش اصفهان افزود: نخستین سرمایه‌گذاری خارجی در پالایشگاه اصفهان برای پروژه محیط زیستی گُوگردزُدایی از ته‌مانده‌های بُرج تقطیر(RHU) کلید خورد.

وی اظهار داشت: حدود ۱۱۵ میلیون یورو توسط یک شرکت آلمانی در این پروژه سرمایه‌گذاری می‌شود که نخستین قرارداد آن نیز به امضا رسیده است.

وی با بیان‌اینکه پروژه گُوگردزدایی از ته‌مانده‌های بُرج تقطیر(RHU) هشت بسته عملیاتی داشت که بهم گره خورده بود، خاطرنشان کرد: در سال جاری گره‌های این پروژه برطرف شد.

قدیری تاکید کرد: تلاش می‌شود در پروژه‌های پالایشگاه اصفهان از سرمایه‌گذاری خارجی استفاده شود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت جلوگیری از خام‌فروشی اظهار داشت: حرکت به سمت پتروپالایش و تغییر و تحول اساسی در این صنعت، در اولویت قرار دارد.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، هدف این شرکت تا سال ۱۴۰۵ را تبدیل شدن آن به قطب تولید پروپیلن در کشور تا میزان ۶۰۰ هزار تُن اعلام و اضافه کرد: گُوگرد عنصری زیانده است که باید به ارزش افزوده تبدیل شود که پروژه‌هایی در این زمینه در پارک گوگرد شرکت انجام خواهد شد.

قدیری با بیان‌اینکه اَبرپروژه این شرکت(تصفیه گازوییل) شهریور امسال و ۲ سال زودتر از زمان موعد راه‌اندازی شد، خاطرنشان کرد: راه اندازی زودتر این پروژه باعث کاهش ۱.۵ هزار میلیارد تومانی در هزینه‌ها شد.

وی با اشاره به رشد ۳۵۷ درصدی سود خالص این شرکت در ۶ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال گفت: امسال ۶ شرکت زیرمجموعه خود را ثبت کردیم که مبنای توسعه ماست.

قدیری همچنین دستیابی به سود ۱.۵ میلیارد دلاری تا سال ۱۴۰۵ را یکی از اهداف هلدینگ پتروپالایش اصفهان توصیف کرد.

سخنگوی هلدینگ پتروپالایش اصفهان نیز در این جلسه گفت: پالایشگاه اصفهان تامین‌کننده ۲۵ درصد از انواع فراورده‌های نفتی کشور است و خوراک ۱۷ استان از جمله اصفهان، تهران، خراسان رضوی، هرمزگان و قم را تامین می کند.

احمدرضا عظیمی افزود: این هلدینگ با ۶ شرکت زیر مجموعه، توسعه مُتوازن و پایدار و اشتغالزایی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی با بیان اینکه پتروپالایش اصفهان ۴۰۰ پروژه را در دستور کار خود دارد، تصریح کرد: این پروژه‌ها در جهت حفظ محیط زیست و ایجاد زنجیره ارزش افزوده در صنعت نفت است.

در این جلسه افزایش سرمایه شرکت پتروپالایش نفت اصفهان از ۱۹۰ هزار میلیارد ریال به ۲۲۷ هزار میلیارد ریال تصویب شد.

روزانه ۱۲ میلیون لیتر بنزین یورو ۵ و حدود ۲۰ میلیون لیتر گازوییل یورو ۵ در پالایشگاه اصفهان تولید می‌شود.

ایـن شرکت با حدود ۳۵ نوع فراورده نفتی اصلی و ویژه در منطقه‌ای به مساحت ۳۴۰ هکتار در شمال غربی اصفهان واقع و ظرفیت آن حدود ۳۸۰ هزار بشکه در روز است.

 

برچسب: جهان اقتصاد ، یورو ، سرمایه گذاری ، اخبار روز ، محسن قدیری ، هلدینگ پتروپالایش اصفهان



https://jahaneghtesad.com/direct/1067


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |