شنبه 06 مرداد، 1403

کدخبر: 12305 05:10 1402/11/12

نخستین تصفیه‌خانه "نانو اوزون " در اصفهان به بهره‌برداری رسید ، احداث ۳ تصفیه‌خانه تا پایان سال۱۴۰۳ در اصفهان

دسته‌بندی: زیربنایی ، استان‌ها

نخستین تصفیه‌خانه "نانو اوزون " در اصفهان به بهره‌برداری رسید ، احداث ۳ تصفیه‌خانه تا پایان سال۱۴۰۳ در اصفهان

دسته‌بندی: زیربنایی ، استان‌ها

شهردار اصفهان گفت: تصفیه‌خانه نانواوزون، سومین تصفیه‌خانه‌ای است که در اصفهان فعال می‌شود و فعال شدن سه تصفیه‌خانه دیگر تا پایان سال آینده در دستور کار قرار دارد .

علی قاسم‌زاده در آیین بهره‌برداری از نخستین تصفیه‌خانه شهری نانواوزون کشور در اصفهان بیان داشت: مذاکره با شرکت‌های دانش‌بنیان و سفر برای مشاهده فناوری‌های استفاده شده در سایر نقاط کشور و استفاده از بهترین فناوری‌ها برای سه تصفیه‌خانه بعدی در دستور کار شهرداری اصفهان قرار دارد.

وی اضافه کرد: فناوری نانواوزون نگرانی مردم را درباره استفاده پساب برای آبیاری فضای سبز برطرف کرده است و به راحتی می‌توانیم با تأیید محیط زیست از خروجی تصفیه‌خانه نانواوزون برای آبیاری فضای سبز شهری استفاده کنیم.

 

استفاده از روش‌های جدید تصفیه، راهکاری برای مقابله با کم آبی و پدیده فرونشست

مدیر بهینه‌سازی تعمیرات و نگهداری تاسیسات شهرداری اصفهان نیز در ادامه گفت:نیاز آبی سالیانه فضای سبز اصفهان ۶۰ میلیون‌ مترمکعب است که تامین آن با مشکلات زیادی همراه است.

سید مهدی حسینی اظهار داشت: کم‌آبی، فرونشست و آلودگی هوا از مهم‌ترین معضلات شهر اصفهان است که استفاده از روش‌های جدید همچون تصفیه‌خانه نانواوزون برای نگهداری از فضای سبز را ضروری می‌سازد. 

وی افزود: تصفیه‌خانه نانواوزون در فضایی به مساحت ۱۸۰ مترمربع احداث شده و تنها با 3 نفر نیروی انسانی اداره می‌شود.

حسینی اظهار داشت:همچنین کاهش لجن و عدم استفاده از کُلُر برای تصفیه پساب از مزایای آن است.اضر ۵۰ لیتر بر ثانیه است و تا تابستان سال آینده به ۲۰۰ لیتر بر ثانیه خواهد رسید.

مدیر بهینه‌سازی تعمیرات و نگهداری تاسیسات شهرداری اصفهان گفت:از مهمترین مزایای استفاده از این روش بکارگیری فناوری نانو اوزون در مقیاس کامال صنعتی برای نخستین بار،ارتقاء کیفیت پساب خروجی به سطح استاندارد بدون تزریق کُلر ،طراحی و ساخت سیستم یکپارچه نانو اُزون بصورت مدوالر و قابل توسعه و اجرای سیستم پایش و کنترل تصفیه‌خانه بصورت یکپارچه است.

تصفیه‌خانه نانو اوزون یکی از پیشرفته‌ترین تصفیه‌خانه‌های تکمیلی است که پساب را از ورودی گرفته و در خروجی، آب استاندارد و مورد تأیید محیط ‌زیست را برای استفاده در فضای عمومی و فضای سبز تحویل می‌دهد.

تصفیه‌خانه نانو اوزون نخستین و تنها تصفیه‌خانه از این نوع در کشور است که با همکاری شهرداری و شرکت‌های دانش‌بنیان اصفهان ساخته شده است.

 

برچسب: شهرداری اصفهان ، تصفیه‌خانه نانو اوزون ، فناوری نانواوزون



https://jahaneghtesad.com/direct/12305


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |