شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 6480 19:31 1402/05/23

نبود زیرساخت‌های آب و برق در خراسان جنوبی مشکل ساز شد!

دسته‌بندی: استان‌ها ، معادن ، انرژی ، آب و برق

نبود زیرساخت‌های آب و برق در خراسان جنوبی مشکل ساز شد!

دسته‌بندی: استان‌ها ، معادن ، انرژی ، آب و برق

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی گفت: نبود زیرساخت‌های آب و برق از مشکلات و موانع جدی در بخش فعالیت‌های معدنی است.

علیرضا جلالیان صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: انجام تست‌های اولیه فاز نخست پروژه انتقال آب مجموعه معادن هیرد به عنوان یکی از پروژه‌های زیرساختی در حوزه معدن و صنایع معدنی خراسان جنوبی است.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی افزود: با پایان یافتن عملیات اجرایی و آبگیری مخازن، فاز نخست خط انتقال آب مجموعه معادن هیرد به طول 32 کیلومتر به بهره‌برداری رسید.

وی هزینه کرد این پروژه را بالغ بر 900 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: این پروژه یکی از مهمترین پروژه‌های زیرساختی این مجتمع بود که با اجرای آن در فاز نخست آب مورد نیاز صنایع فراوری طلا در منطقه هیرد تأمین شد.

مدیر مجتمع معدنی خراسان جنوبی با بیان اینکه نبود زیرساخت‌ها از جمله آب و برق یکی از مشکلات و موانع جدی در بخش فعالیت‌های معدنی استان است گفت: با اجرای این پروژه آب مورد نیاز مجموعه معادن هیرد و همچنین پروژه‌های اکتشافی این منطقه تأمین و بخش مهمی از مشکلات این حوزه برطرف می‌شود.

جلالیان، توسعه فعالیت‌های معدنی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از جمله خراسان جنوبی را یکی از اهداف شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران عنوان کرد و گفت: در این راستا تلاش می‌شود با ایجاد پروژه‌های زیرساختی و توسعه فعالیت‌های اکتشافی و به تبع آن کاهش ریسک سرمایه گذاری، میزان رغبت در سرمایه گذاران بخش خصوصی برای حضور در حوزه فعالیت‌های معدنی استان افزایش یابد.

به گفته وی پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پایان آذرماه سال جاری به بهر‌ه برداری کامل برسد. 

به گزارش تسنیم، معدن طلای هیرد شامل 4 ناحیه (تارگت) در 150 کیلومتری جنوب غرب مرکز استان واقع شده که در حال حاضر بهره‌برداری از یکی از تارگت‌های این معدن با ذخیره قطعی 5 میلیون تن کانسنگ طلا با مشارکت بخش خصوصی در حال انجام و فعالیت‌های اکتشافی در سایر بخش‌های محدوده طلای هیرد نیز در دست اقدام است.

 

 منبع: دنیای معدن

برچسب: معدن ، جهان اقتصاد ، طلا ، انتقال آب ، سرمایه گذاری ، معادن ، صنایع ، زیرساخت ، اخبار روز ، خراسان جنوبی ، علیرضا جلالیان ، فراوری



https://jahaneghtesad.com/direct/6480


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |