جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 3514 18:57 1402/03/16

برگزاری این نمایشگاه برای فعالان فرصتی بشمار می رود تا بتوانند از نوآوری های این صنعت رونمایی کنند. این نمایشگاه فرصتی طلایی برای عموم فعالان اقتصادی جهت افزایش دانش مالی و سرمایه گذاری است. با راه اندازی مرکز افکار سنجی، سواد مالی سطوح مختلف از جمله دانش آموزی، دانشجویی، مدیران بنگاه‌ها و ... سنجش شده و نتایج اعلام خواهد شد. بر همین اساس مذاکراتی برای اعمال دروس بورس و سرمایه‌گذاری در کتب درسی با آموزش و پروش انجام شده است.

در صنعت مالی بخش خصوصی جایگاه ویژه‌ای داشته و عمده خدمات بازار سرمایه به عموم توسط این بخش ارائه می‌شود. مقایسه وضعیت بازار سرمایه و به طور مثال در صنعت کارگزاری ۱۰ سال گذشته نشان می دهد در گذشته ۱۰ کارگزار برتر بانکی یا عمومی بودند اما اکنون رد پای کمرنگی از کارگزاری های بانکی دیده می شود و شرکت های کاملا خصوصی بزرگ، خدمات بسیار متنوع با بهره وری بالا به فعالان ارائه می دهند.

 طی چند سال گذشته اکثر نوآوری‌های بازار سرمایه توسط بخش خصوصی بوده و سازمان بورس از ارتقای نقش بخش خصوصی حمایت می کند. بر همین اساس مجوز تأسیس نهادهای مالی به بخش خصوصی موید این موضوع است و ادامه خواهد داشت.

مشارکت مردم در اقتصاد، تنها راه تحقق تولید است. طی سال جاری یکی از کارویژه‌ها، پذیرش بخش خصوصی واقعی در بازار سرمایه است که به رشد این بازار کمک می‌کند. افزایش حجم انتشار اوراق بدهی برای شرکت‌های بورسی و غیر بورسی، پذیرش و عرضه اولیه سهام شرکت‌های بخش خصوصی، انتشار اوراق بدهی، تامین مالی شرکت ها در دستور کار است.

برچسب: بورس ، جهان اقتصاد ، سازمان بورس ، اوراق بهادار ، بیمه ، بانک ، نمایشگاه ، رشد تولید ، مجید عشقی ، اخبار روز



https://jahaneghtesad.com/direct/3514


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |