جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 142 17:14 1401/11/06
دسته‌بندی: صنعت و معدن

رئیس هیئت مدیره شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر گفت: در زمینه محدودیت انرژی، مردم و جامعه کمترین ضرر و آسیب را می بینند اما صنایع با مشکلات و چالش هایی برای تولید روبرو می شوند و بیشترین ضرر را می بینند.

حمیدرضا فولادگر رئیس هیئت مدیره شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در اولین کنگره بین‌المللی تحول، تعالی و توسعه فولاد و معدن اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که صنایع با آن روبرو هستند موضوع محدودیت‌های انرژی نظیر آب، برق و گاز است که باید راه حلی برای این مشکلات پیدا کنیم.

وی افزود: در زمینه محدودیت انرژی، مردم و جامعه کمترین ضرر و آسیب را می بینند اما صنایع با مشکلات و چالش هایی برای تولید روبرو می شوند و بیشترین آسیب را می بینند.

 

فولادگر گفت: مشکل زیرساختی دیگر در صنایع موضوع حمل‌ونقل است و در این زمینه با تفکر دولتی نمی‌توانیم موفق شویم. خلأ قانون‌گذاری در این زمینه وجود ندارد ولی باید زمینه سرمایه‌گذاری در صنایع فراهم شود. البته صنعت کشور برای سرمایه‌گذاری درزمینه حمل‌ونقل ریلی آمادگی دارد.

 

رئیس هیئت مدیره گل‌گهر افزود: تأمین پایدار سنگ آهن و ورود تکنولوژی‌های جدید نیز از اقدامات دیگری است که باید در صنعت فولاد کشور انجام شود؛ چرا که این دو چالش نیز از جمله چالش‌های اساسی شرکت‌های فولادساز است.

 

حمیدرضا فولادگر خاطر نشان کرد: در برنامه هفتم توسعه که هم‌اکنون در حال تدوین است باید اقدامات لازم برای تجمیع پیشنهادات صنایع لحاظ شود. ساماندهی مجوزها، توازن در زنجیره، مدیریت هوشمند کالای واسطه‌ای، مدیریت هوشمند انرژی، ساماندهی معافیت‌های مالیاتی، متناسب‌سازی حقوق دولتی و استفاده آن برای توسعه معادن باید بررسی شده در آن‌ها دقت بیشتری شود تا شرایط تولید برای صنایع به‌ویژه صنعت فولاد کشور هموار شود.

 

شایان ذکر است؛ اولین کنگره بین المللی تحول، تعالی و توسعه زنجیره ارزش فولاد با رویکرد تولید ارزش‌آفرین با بکارگیری فناوری‌های نوین نسل چهارم صنعت امروز عصر در مرکز همایش‌های بین المللی صدا و سیما برگزار شد. این کنگره در قالب دو پنل با موضوعات فلسفه توسعه، نقش راه جهش اقتصاد، صنعت فولاد و معدن و چگونگی ورود به فناوری های نوین نسل چهارم صنعت برگزار می شود.

 

منبع: روابط عمومی شرکت معدنی و صنعتی گل گهر

برچسب: صنعت و معدن ، گلگهر ، معدنی و صنعتی



https://jahaneghtesad.com/direct/142


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |