شنبه 08 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12086 12:30 1402/11/07

سومین کنفرانس بین المللی فولادسازی و ریخته گری مداوم در بندر عباس بکار خود پایان داد

سومین کنفرانس بین المللی فولادسازی و ریخته گری مداوم در بندر عباس بکار خود پایان داد

سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم که از روز گذشته با حضور فعالان عرصه صنعت فولاد کشور آغاز بکار کرده بود، عصر امروز بکار خود پایان داد.

این کنفرانس روزهای سوم و چهارم بهمن ماه سال جاری برای هم افزایی بیشتر شرکتهای تولید کننده محصولات فولادی و ارائه راهکارهای مناسب برای تولید فولاد سبز در کشور و استفاده از تکنولوژی‌های جدید در این عرصه  برگزار شد. 

 

در این همایش مقالات و کارگاه‌های مختلف تخصصی و علمی در صنعت فولاد کشور از جمله مروری بر تکنولوژی‌های نوین فولادسازی کاربرد سیستم‌ها و روش‌های تولید سوپر آلیاژ‌ها و مفاهیم انقلاب صنعتی چهارم در صنعت فولاد و راهکارهای بازیابی حرارت در فرایندهای این صنعت توسط متخصصان این صنعت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

همچنین راهکارهای کنترل متالورژیکی، بررسی عوامل موثر بر ایجاد ناخالصی‌ها در تولید توتال ها، راهکارهای ارتقای کیفیت فولادهای فوق کربن و بررسی علل تخریب و خورندگی سایشی نسوز در پاتیل‌ها و اثبات پارامترهای ریخته‌گری توسط اساتید و متخصصان صنعت فولاد در این کنفرانس مورد بررسی قرار گرفت.

 

بررسی فرایندهای کوره قوس الکتریکی و فرایندهای متالوژی ثانویه توسط متخصصان و مدیران صنعت فولاد کشور از مهمترین محورهای این کنفرانس در بندرعباس بود.

 

انجماد محصولات ریخته‌گری مداوم و بازیافت حرارت، افزایش بهره‌وری و بررسی بهینه‌سازی فرایندهای فولادسازی و ریخته‌گری مداوم از دیگر محورهای سومین کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم به میزبانی شرکت فولاد هرمزگان بود.

 

بررسی شبیه سازی و کنترل فرایندها، بررسی انقلاب صنعتی چهارم در صنعت فولاد، استفاده از تکنولوژی‌های نوظهور در فولادسازی و ریخته‌گری مداوم و راهکارهای حفظ محیط زیست و پایداری آن از دیگر محورهای این کنفرانس اعلام شده بود.

 

سومین کنفرانس بین المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم به میزبانی شرکت فولاد هرمزگان با حضور کارشناسان، متخصصان و مدیران صنعت فولاد کشور روزهای سوم و چهارم بهمن ماه سال جاری در بندرعباس برگزار شد.

 

در پایان این کنفرانس از ارائه کنندگان مقالات علمی و برگزار کنندگان کارگاه های آموزشی برتر و دکتر فتحی دبیر علمی این کنفرانس با اهدای لوح سپاس تقدیر و از پوستر چهارمین کنفرانس بین المللی فولاد سازی و ریخته گری مداوم در سال ۱۴۰۴ رونمایی و لوح کنفرانس سوم به عنوان یک سند ماندگار به ثبت رسید.

برچسب: صنعت فولاد ، تولید فولاد سبز ، کنفرانس بین‌المللی فولادسازی و ریخته‌گری مداوم ، تکنولوژی‌های نوین فولادسازی



https://jahaneghtesad.com/direct/12086


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |