پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 3721 01:14 1402/03/20

دست مشتریان بایننس از آمریکا کوتاه شد

دست مشتریان بایننس از آمریکا کوتاه شد

بایننس دسترسی مشتریانش در آمریکا برای واریز و برداشت دلاری را ممنوع کرد.

از ۱۳ ژوئن، مشتریان صرافی بایننس در آمریکا دیگر نمی‌توانند از دلار آمریکا برای خرید ارزهای دیجیتال در این پلتفرم استفاده کنند. این اتفاق ظرفیت این صرافی برای ادامه فعالیت در ایالات متحده را مختل می‌کند.

به نوشته پایگاه سی‌ان‌بی‌سی، بایننس این تغییر را اواخر پنجشنبه‌شب در توییتر اعلام کرد و پرونده غیرموجه کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (اس‌ای‌سی) علیه این صرافی را مقصر آن دانست. بایننس اعلام کرد که از الآن، توانایی مشتریان برای واریز و برداشت دلار آمریکا را غیرفعال کرده است.

تراکنش‌های بانکی بایننس محور تحقیقات شدید اس‌ای‌سی است که علیه این صرافی و بنیان‌گذار آن، چانگ‌پنگ ژائو به اتهام نقض قوانین اوراق بهادار ایالات متحده شکایت کرده است.

نفوذ و مالکیت ژائو بر شاخه آمریکا و بین‌المللی بایننس که شبکه‌ای بین‌المللی از شرکت‌های هلدینگ فراساحلی بوده و به ادعای اس‌ای‌سی میلیاردها دلار دارایی را بین خود جابه‌جا کرده است، باعث شد که این سازمان فدرال یک درخواست اضطراری برای دستور منع موقت صادر کند. حتی بدون اقدام بایننس برای منع مشتریان از برداشت و واریز دلاری، دستور اس‌ای‌سی باعث می‌شود که دلارهای موجود در بایننس آمریکا بلوکه شوند.

مشتریان پول خود را از دست نخواهند داد، آنهایی که تا تاریخ تعطیلی پول خود را برداشت نکرده‌اند، همچنان می‌توانند آن را به یک استیبل‌کوین مانند تتر تبدیل کنند، سپس آن را برداشت کرده و در جای دیگری به دلار تبدیل کنند.

شرکای بانکی بایننس به این نتیجه رسیده‌اند که ریسک همکاری با این صرافی بیش از حد است. همچنین شواهد جدیدی که از سوی اس‌ای‌سی منتشر می‌شود نیز بر وخامت وضعیت بایننس افزوده است.

بر اساس اسنادی که به دست کمیسیون بورس و اوراق بهادار رسیده است، شرکای بانکی شاخه آمریکایی بایننس میلیاردها دلار تراکنش را برای این صرافی پردازش کرده‌اند. قبلاً نیز چندین شریک بانکی خدمات به بایننس را متوقف کرده بودند.

برچسب: بورس ، جهان اقتصاد ، دلار ، آمریکا ، بانک ، صرافی ، اخبار روز ، واریز ، تتر ، بایننس



https://jahaneghtesad.com/direct/3721


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |