یکشنبه 09 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12944 10:15 1402/12/02

درخشش شرکت‌های فولادی و معدنی در بیستمین و یکمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی

درخشش شرکت‌های فولادی و معدنی در بیستمین و یکمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی

بیستمین و یکمین همایش تعالی سازمانی صبح دیروز (۱ اسفندماه) با حضور سازمان‌ها و شرکت‌های سرآمد در مرکز همایش‌های سازمان مدیریت صنعتی کشور برگزار و از برندهای متعالی تجلیل شد.

این جایزه مبتنی بر ارزیابی رویکردها و نظام مدیریتی سازمان‌ها و شرکت‌ها و نتایج موفقیت‌های آنها توسط گروهی از ارزیابان خبره و بر اساس الگوی تعالی سازمانی کشور است.

 

میرسامان پیشوایی رئیس ملی سازمان بهره‌وری ایران در بیستمین و یکمین همایش تعالی سازمانی اظهار داشت: متاسفانه طی دهه‌های گذشته شاهد یک رشد اقتصادی پایدار در کشور نبودیم. در بیشتر برنامه‌های توسعه کشور عددی که برای رشد اقتصادی در نظر گرفته شده، محقق نشده است.

 

به گفته‌ی پیشوایی رشد اقتصادی پایدار زمانی محقق می‌شود که رشد بهره‌وری اتفاق بیفتد.

 

وی تدبیر، نوآوری و نفوذ فناوری را دوبال برای رشد بهره‌وری دانست.

 

رئیس سازمان بهره‌وری کشور عنوان کرد: رشد بهره‌وری ۵۰ سال کشور حدود ۱ درصد است. طی ۲ سال گذشته رشد بهره‌وری کشور ۳.۷ درصد بوده است بر این اساس بیش از ۷۵ درصد رشد اقتصادی کشور از محل بهره‌وری بوده است. بالاترین عدد بهره‌وری مربوط به حوزه نفت و گاز و پایین‌ترین عدد مربوط به حوزه کشاورزی است.

 

پیشوایی خاطر نشان کرد: حدود ۱۰ هزار شرکت دانش‌بنیان در کشور وجود دارد که حدود ۱ درصد از این شرکت‌ها بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان و ۶۰ درصد از این شرکت‌ها کمتر از ۵ میلیارد تومان فروش داشته‌اند.

 

در ادامه حمیدرضا بابایی مدیر مرکز تعالی سازمان درباره تاریخچه این جایزه عنوان کرد: پیشینه مدل تعالی سازمانی در ایران به سال ۱۳۸۲ بازمی‌گردد و امسال ۲۱ دوره از برگزاری این جایزه می‌گذرد.

 

بابایی ایجاد فضای رقابتی، خودارزیابی سازمان‌ها، تبادل تجربیات موفق را از جمله اهداف این جایزه دانست و افزود: ۱۰ مفهوم برای طراحی جایزه تعالی سازمانی تعریف شده است.

 

مدیر مرکز تعالی سازمانی گفت: تندیس زرین، سیمین و بلورین ۳ سطح تندیس‌های جایزه ملی تعالی است. کمیته علمی این جایزه از ۱۸ عضو فعال و کمیته داوری از ۷ نفر تشکیل شده است.

 

بابایی درباره میزان مشارکت سازمان‌ها در جایزه ملی تعالی عنوان کرد: میزان مشارکت سازمان‌های بزرگ ۷۰ درصد، سازمان‌های متوسط ۲۲ درصد و سازمان‌های کوچک ۸ درصد بوده است.

 

تندیس زرین

 

شرکت فولاد مبارکه اصفهان بار دیگر با موفقیت در استقرار مدل تعالی سازمانی توانست برای نخستین بار در کشور از سطح ۷۰۰ امتیاز تعالی سازمانی عبور کند و برای پنجمین بار تندیس زرین تعالی سازمانی را ازآن خود کند. تاکنون هیچ شرکتی در طول ادوار گذشته موفق به دریافت این امتیاز نشده است. همچنین این شرکت طی سال‌های ۱۳۹۳، ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰، تندیس زرین این رویداد را ازآن خود کرد.

 

تندیس سیمین

 

شرکت مادر تخصصی (هلدینگ) توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) موفق شد در بیستمین و یکمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی تندیس سیمین تعالی سازمانی را دریافت کند. 

 

تندیس بلورین

 

شرکت‌های فولاد هرمزگان، شرکت فولاد سیرجان ایرانیان و شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر در سطح سازمان‌های بزرگ و شرکت فرآوران زغال سنگ پابدانا در سطح سازمان‌های متوسط موفق شدند تندیس بلورین جایزه ملی تعالی سازمانی را در سال جاری به خود اختصاص دهند.

 

در بخش تقدیرنامه ۴ ستاره از شرکت‌های پیشگامان فولاد جنوب، شرکت ورق خودرو چهار محال و بختیاری، شرکت معدنی و صنعتی فولاد سنگ مبارکه، شرکت فولاد اکسین خوزستان و شرکت فولاد سنگان؛ در بخش تقدیرنامه ۳ ستاره از شرکت فولاد سنگان، آهن و فولاد ارفع، فولاد زرند ایرانیان و شرکت سنگ‌آهن گهرزمین؛ در بخش تقدیرنامه دو ستاره از شرکت‌های جهان فولاد سیرجان، شرکت ساختمانی گسترش و نوسازی صنایع ایرانیان (مانا)، شرکت فولاد متیل، شرکت تامین مواد معدنی فولاد مبارکه، شرکت چند وجهی فولاد لجستیک و شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد و در بخش تقدیرنامه یک ستاره از شرکت توکا ریل و توسعه معادن فولاد خوزستان تقدیر شد.

 

همچنین گواهی تعهد به تعالی به شرکت توسعه عمران و مدیریت منطقه گل‌گهر و شرکت صنعتی و معدنی اپال پارسیان سنگان تعلق گرفت. 

درخشش شرکت‌های فولادی و معدنی در بیستمین و یکمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی

برچسب: جایزه ملی تعالی سازمانی ، همایش تعالی سازمانی



https://jahaneghtesad.com/direct/12944


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |