جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 3534 23:52 1402/03/16

توسعه فرهنگ بیمه با «سینا پلاس»

دسته‌بندی: بیمه

توسعه فرهنگ بیمه با «سینا پلاس»

دسته‌بندی: بیمه

طرح «سینا پلاس» شرکت بیمه سینا در راستای ترویج فرهنگ خرید بیمه‌نامه آتش‌سوزی منازل مسکونی با موفقیت اجرا شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه سینا؛ «سینا پلاس» عنوان طرحی است که بیمه سینا با هدف ترویج فرهنگ بیمه، به ویژه بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی و در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی خود، از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار داد و با این اقدام، نه تنها منازل مسکونی تعداد قابل توجهی از مردم تحت پوشش قرار گرفت، بلکه مزایای منحصر به فرد بیمه‌نامه آتش‌سوزی نیز برای آنها تشریح شد.

بهمن علی‌بخشی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه سینا در این خصوص با فرهاد عبداللهی مدیر بیمه‌های آتش‌سوزی این شرکت گفتگو کرده است که ماحصل آن را می‌خوانید.

اگر بخواهیم گریزی داشته باشیم به استقبال عموم مردم از بیمه‌های آتش‌سوزی، مشخص می‌شود که از این نوع بیمه‌نامه آنچنان که باید و شاید استقبال نمی‌شود، علت چیست؟

با توجه به آمار‌هایی که در کشور وجود دارد، حوادث ناگواری که به دلیل آتش سوزی رخ می‌دهد، روزانه بیش از ۵۰ حادثه است و با توجه به این موضوع، اهمیت بیمه آتش‌سوزی روز به روز افزایش پیدا می‌کند. حوادث آتش‌سوزی علاوه بر اینکه خسارت‌های جانی دردناکی را می‌تواند داشته باشد، خسارت‌های مالی فراوانی را هم به همراه دارد. البته که این بیمه‌نامه، خسارت‌های مالی را تا حدود زیادی جبران خواهد کرد. در حقیقت شرکت بیمه در بیمه‌نامه آتش‌سوزی، زیان‌های مالی یا مادی که بر اثر وقوع آتش‌سوزی به اموال و دارائی‌های منقول یا غیر منقول بیمه‌گزار وارد شده است را تا سقف تعهدات خود جبران می‌کند.

مزایای استفاده از بیمه آتش‌سوزی چیست؟

استفاده از بیمه‌نامه آتش‌سوزی بیمه سینا، همانند سایر بیمه نامه‌ها، می‌تواند در زمان بروز حادثه به عنوان یک پشتوانه عمل کند و خسارت‌های وارد شده به اموال مردم را جبران کند. از این رو برخی از مزیت‌های این بیمه‌نامه شامل: جبران خسارت‌های کلی و جزئی که بر اثر خطرهای تحت پوشش به ساختمان بیمه‌شده رخ می‌دهد؛ جبران خسارت‌هایی که برای عدم گسترش و توسعه خسارت‌ها صورت می‌گیرد و بازدید رایگان از مکان‌های بیمه‌شده با ارائه کارشناسی تخصصی برای کاهش و پیشگیری حوادث انجام می‌شود.

یکی از راه‌های ارتقای فرهنگ بیمه، معرفی بیمه آن هم به شکل صحیح در جامعه است؛ ضمن توضیح راجع به طرح سینا پلاس، آیا این طرح توانست به اهداف مورد نظر دست پیدا کند؟

در این طرح که در قالب فروش آنلاین و با ارائه کد تخفیف پیاده‌سازی شد، بیمه‌نامه آتش‌سوزی منازل مسکونی با پوشش خطرات اصلی آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار و خطرات اضافی از جمله سیل، زلزله و ترکیدگی لوله ارائه شده است. بر اساس آمار دریافتی از مدیریت فناوری اطلاعات، مشخص شد که از ابتدای فروردین ماه 1402 و همزمان با آغاز طرح، تا پایان اردیبهشت ماه، بیش از 9000 فقره کارت خرید بیمه آتش‌سوزی در اختیار اقشار مختلف در سراسر کشور قرار گرفته است.

همچنین سقف تعهد بیمه‌نامه آتش‌سوزی در طرح «سینا پلاس» رقم 10 میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود که می‌توان گفت برای بیمه گزاران در مناطق یاد شده، عددی مطلوب است.

آیا این طرح مزیت‌های دیگری هم داشت؟

بله؛ از مهمترین مزایای این طرح می‌توان به امکان خرید بیمه نامه به صورت آنلاین در حداقل زمان ممکن توسط متقاضی اشاره کرد، به گونه ای که مشتری با ارائه اطلاعات حداقلی الزامی و بدون نیاز به پر کردن فرم‌های پیچیده مرسوم، امکان خرید بیمه نامه را پیدا کرد و این مسئله موجب تشویق به خرید بیمه‌نامه شد. همچنین تخصیص کد یکتا و پیامک کردن اطلاعات بیمه نامه بلافاصله پس از خرید، از دیگر امکانات این طرح بود.

آماری از استقبال این طرح در استان‌های مختلف دارید ؟

بله؛ بر اساس آخرین آمار، بیشترین بیمه‌نامه را مالکان منازل مسکونی در استان تهران خریداری کرده اند و پس از آن شهرهای اصفهان، کرج و مشهد در رتبه های بعدی قرار دارند.

برنامه‌ای برای اقدامات مشابه در زمینه بیمه‌های آتش‌سوزی دارید؟

بله، با عنایت به موفقیت آمیز بودن طرح مذکور و در راستای ترویج و توسعه فرهنگ بیمه به خصوص بیمه‌های آتش سوزی، پیشنهادهای مختلفی به مدیران ارشد ارائه شده است که امیدواریم با اجرایی شدن این پیشنهادات سهم کوچکی در توسعه فرهنگ بیمه در کشور ایفا کرده باشیم.

برچسب: جهان اقتصاد ، بیمه نامه ، بیمه آتش سوزی ، بیمه ، بیمه سینا ، اخبار روز ، سینا پلاس ، منازل مسکونی ، فرهنگ بیمه



https://jahaneghtesad.com/direct/3534


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |