دوشنبه 17 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 11206 20:00 1402/10/11
مدیرعامل شرکت “توسعه معادن فولاد خوزستان” اعلام کرد:

تحقق سرمایه ثبتی هزار میلیارد تومانی

مدیرعامل شرکت “توسعه معادن فولاد خوزستان” اعلام کرد:

تحقق سرمایه ثبتی هزار میلیارد تومانی

مدیرعامل شرکت “توسعه معادن فولاد خوزستان” عنوان کرد: امروز با گذشت دو سال از زمان احداث شرکت، سرمایه ثبتی شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان به واسطه تملک و بهره‌برداری از معادن، بالغ‌بر هزار میلیارد تومان یا همان یک همت است که بسیار اتفاق مهمی است و از تملک های انجام شده نشات گرفته است.

سید وحید سیدعلی در نشست خبری این شرکت با اشاره به عدم‌برنامه کلان کشور در حوزه آمایش سرزمین گفت: دستیابی به اهداف توسعه‌ای به‌ویژه در شرکت فولاد خوزستان که از مهم‌ترین تولیدکنندگان محصولات نیمه‌ نهایی فولاد کشور است، نیازمند تامین پایدار مواداولیه است.

 

وی در ادامه افزود: دستیابی به اهداف توسعه‌ای نیازمند تامین پایدار مواداولیه و خوراک است و زمانیکه از سوی متولیان امر تامین نمی شود باید فکری به حال آن کرد و بالادست زنجیره را در نظر گرفت.

 

وی افزود: کار معدن مولفه های بسیار پیچیده ای دارد بالاخص در بحث تملک یا مشارکت که در کشور تا قبل از شرکت توسعه معادن سند و الگوریتمی در خصوص نحوه تملک معادن و پتانسیل های معدنی وجود نداشت .

 

مدیرعامل توسعه معادن فولاد خوزستان افزود: بر این اساس این مجموعه با گردآوری خبرگان معدن در کشور توانسته است ابعاد فنی و اقتصادی تملک معادن را با انجام عملیات راستی‌آزمایی در کمربند آهنی کشور با ایجاد پایگاه‌های مطالعاتی، ۱۸ معدن ارزنده در کشور را مورد بررسی قرار بدهد که از این میان دو معدن سنگ‌آهن در دست تملک و بهره‌برداری قرار گرفته است.

 

وی در ادامه افزود: همچنین یک معدن آهک-دولومیت در استان خوزستان نیز در دست بهره‌برداری این شرکت قرار دارد.

 

سیدعلی بیان کرد: یکی از مشکلات معدنکاران امروزه اخذ هم‌زمان مجوزهای سازمان محیط‌زیست و وزارت صمت برای بهره‌برداری از محدوده‌های معدنی است. معادن تحت تملک فولاد خوزستان، در پروژه زمزم۳ فولاد خوزستان مورد استفاده قرار می‌گیرد که در نوع خود در کشور بی‌سابقه است.

 

مدیرعامل شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان تاکید کرد : این شرکت تازه‌ تاسیس با دارا بودن دپارتمان‌های اکتشاف و استخراج، معدنکاری تخصصی را در دستور کار خود قرار داده است.

 

وی خاطر نشان کرد: گروه فولاد خوزستان در میان سایر فولادسازان دارای امتیاز واردات ماشین‌آلات، دریافت تسهیلات بانکی و استفاده از بازار سرمایه به واسطه پروانه‌های بهره‌برداری برخوردار است.

 

برچسب: فولاد خوزستان ، شرکت توسعه معادن فولاد خوزستان



https://jahaneghtesad.com/direct/11206


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |