یکشنبه 18 شهریور، 1403

کدخبر: 17650 11:20 1403/04/24
در آئین افتتاح بخش تصویر برداری بیمارستان غرضی اصفهان مطرح شد:

بیمارستان های شریعتی، غرضی و فاطمه الزهرا(س) دارای بالاترین شاخص های ارائه خدمات بیمارستان های کشور هستند.

دسته‌بندی: استان‌ها
در آئین افتتاح بخش تصویر برداری بیمارستان غرضی اصفهان مطرح شد:

بیمارستان های شریعتی، غرضی و فاطمه الزهرا(س) دارای بالاترین شاخص های ارائه خدمات بیمارستان های کشور هستند.

دسته‌بندی: استان‌ها

به نقل از اداره روابط عمومی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان؛ مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی از اصلاح نظام پرداخت پزشکان این سازمان پس از دو سال خبر داد و گفت: در حال حاضر میزان پرداختی به پزشکان سازمان تامین اجتماعی بهتر از قبل شده است و به موقع نیز پرداخت می شود.

دکتر مهدی ناقوسی در حاشیه افتتاح بخش رادیولوژی و انبار دارویی بیمارستان فوق تخصصی غرضی در جمع اعضای کمیته بیمه و درمان خانه کارگر اصفهان افزود: اصلاح سقف پرداخت به پزشکان سازمان تامین اجتماعی نیز در حال پیگیری است.

وی گفت: بر اساس مصوبه هیات مدیره و هیات امنای سازمان تامین اجتماعی، بیش از 1500 پزشک تبدیل وضعیت و جذب سازمان تامین اجتماعی شدند.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان این که آزمون استخدامی پرستار برای مراکز درمانی تامین اجتماعی به دلایل مختلف با یک سال تاخیر در فروردین امسال برگزار شد گفت: جذب پرستاران جدید می تواند بخشی از کمبود پرستار را در مراکز درمانی تامین اجتماعی جبران کند ولی به هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد داده ایم امسال نیز آزمون جذب پرستاری برگزار شود.

دکتر ناقوسی افزود: برای جبران کمبود پرستار در بیمارستان های تامین اجتماعی، هیات مدیره و هیات امنای سازمان تامین اجتماعی مصوب کرده است پرستاران بازنشسته می توانند به مدت 64 ساعت در مراکز درمانی تامین اجتماعی مشغول به کار شوند و برای آنان مزایای خوبی در نظر گرفته شده است.

وی گفت: اجرای قانون الزام درمان مستقیم درخواست سازمان تامین اجتماعی بوده اما اجرای این قانون مشروط به پرداخت اعتبارات است.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی در ادامه، علت تعطیل بودن داروخانه های شبانه روزی تامین اجتماعی از ساعت 23 تا 7:30 را کمبود مسئول فنی داروخانه بیان کرد و افزود: تا زمانی که این مشکل حل شود باید با یک داروخانه شبانه روزی مجاور بیمارستان طرف قرارداد شویم تا شب ها داروها را با فرانشیز رایگان به بیمه شدگان ارائه دهد.

دکتر ناقوسی گفت: چون ظرفیت های سازمان تامین اجتماعی در حوزه درمان مستقیم متناسب با تقاضا نیست باید نظام ارجاع اجرا و آن را تقویت کرد.

وی تاکید کرد: دریافت زیرمیزی توسط پزشکان تامین اجتماعی خط قرمز سازمان تامین اجتماعی است و با پزشکانی که زیرمیزی دریافت کنند با شدت با آنان برخورد می شود.

 

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: درخواست دومین دستگاه MRI  تامین اجتماعی استان اصفهان در کمیته های مربوطه سازمان در حال بررسی است و این موضوع را پیگیری خواهیم کرد تا دومین دستگاه MRI  تامین اجتماعی استان تخصیص داده شود.

ناقوسی افزود: به زودی بیمارستان های شریعتی و غرضی اصفهان به یک دستگاه سی تی اسکن دیگر تجهیز خواهند شد.

وی در ادامه با بیان این که بیمارستان های دکتر علی شریعتی، غرضی و فاطمه الزهرا(س) نجف آباد تامین اجتماعی از لحاظ شاخص های ارائه خدمات جزء بهترین بیمارستان های کشور است گفت: کسب رتبه عالی اعتبار بخشی بیمارستان فاطمه الزهرا(س) در بین بیمارستان‌های کشور افتخار بزرگی برای سازمان تامین اجتماعی است.

دکتر ناقوسی از همه افرادی که در‌ کسب رتبه عالی اعتبار بخشی بیمارستان‌ فاطمه الزهرا(س) نجف آباد دخیل بوده اند، قدردانی کرد.

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان این که عرضه و تقاضا در حوزه درمان مستقیم استان اصفهان به دلیل تعداد بیمه شدگان زیاد و کمبود تخت های بستری یکسان نیست گفت: طی چند سال گذشته تلاش شده است تا حوزه درمان مستقیم استان اصفهان به نقطه مطلوب برسد که در این رابطه به طور جد پیگیر ساخت بیمارستان 500 تخت خوابی تامین اجتماعی اصفهان هستیم و تلاش می کنیم این بیمارستان با استانداردهای روز در مدت 5 سال آینده ساخته شود.

8.5 همت برای درمان بیمه شدگان

همچنین مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان گفت: ضریب اشغال تخت های بیمارستانی تامین اجتماعی استان اصفهان در سال 1400، 75 درصد بود.

دکتر رجالی گفت: سازمان تامین اجتماعی سال گذشته در حوزه درمان در استان اصفهان  8.5 هزار میلیارد تومان هزینه کرد که نسبت به سال 1400 حدود 125 درصد رشد یافته است.

وی افزود: استان اصفهان به دلیل صنعتی بودن بیشترین بیمه شده تامین اجتماعی را در کشور دارد به نحوی که در حال حاضر 67 درصد جمعیت این استان زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی است.

دکتر محمد رجالی با اشاره به این که تا پایان سال 1400 سالانه حدود 8 میلیون مریض به صورت سرپایی در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان اصفهان ویزیت شدند افزود: این تعداد ویزیت در پایان سال 1402 به 10 میلیون و 500 نفر رسید و شمار بستری ها از 70 هزار نفر در سال 1400 به 82 هزار بستری در سال افزایش یافته است.

وی، مجموع تخت های بستری تامین اجتماعی استان را 690 تخت اعلام کرد و گفت: تا پایان سال 1400، به طور میانگین سالانه40 هزار عمل جراحی در 3 بیمارستان تامین اجتماعی استان اصفهان انجام می شد ولی در حال حاضر تعداد اعمال جراحی در بیمارستان های تامین اجتماعی استان سالانه به 52 هزار عمل افزایش یافته است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان افزود: تامین اجتماعی در استان اصفهان در حال حاضر در حوزه درمان غیر مستقیم با 4000 مرکز طرف قرارداد است.

ماهانه 4500 میلیارد تومان مستمری پرداخت می شود

همچنین مدیرکل تامین اجتماعی استان اصفهان با بیان این که مجموع وصولی های سال 1402 این اداره کل از محل حق بیمه ها حدود 36 هزار میلیارد تومان بود گفت: سال گذشته این اداره کل فقط 39 هزار میلیارد تومان مستمری به بازنشستگان پرداخت کرد.

مرتضی حاجی کاظمی با اشاره به این که هزینه های بخش درمان تامین اجتماعی استان اصفهان در سال گذشته حدود 8 هزار میلیارد تومان بود افزود: این اداره کل در سال 1402 حدود هزار میلیارد تومان بیمه بیکاری پرداخت کرد و کمک های کوتاه مدت این اداره کل به بیمه شدگان نزدیک به 600 میلیارد تومان بود که اعتبارات آنها از دیگر محل ها تامین شده است.

وی گفت: اداره کل تامین اجتماعی استان اصفهان طی 3 ماه گذشته به طور متوسط ماهانه 4500 میلیارد تومان مستمری به بازنشستگان خود پرداخت کرده است.

لزوم به کار گیری پزشکان بازنشسته

معاون خدمات درمانی مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان نیز با بیان این که 10 درصد تخت های بیمارستانی تامین اجتماعی کشور در استان اصفهان است گفت: ضریب اشغال تخت های 3 بیمارستان تامین اجتماعی اصفهان در سال 1402 ،  90 درصد بود که این ضریب اشغال در کشور منحصر به فرد است.

دکتر محمد مصلحی با اشاره به این که مدیریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان برای ارائه خدمات مطلوب به بیمه شدگان تلاش های زیادی کرده است گفت: در سال 1402 نسبت به سال1400 ، 12هزار عمل جراحی بیشتری در 3 بیمارستان تامین اجتماعی استان (دکتر علی شریعتی، غرضی و فاطمه الزهرا(س) نجف آباد) انجام شد و شمار ویزیت های سرپایی بیماران در این مدت،  2 میلیون بیشتر از سال 1400 بود.

وی گفت: برای کنترل خوب بیماری های مزمن در اصفهان، درمانگاه «شعبانی» به آزمایشگاه مجهزی تجهیز شده است و قصد داریم این درمانگاه را ارتقاء دهیم.

معاون خدمات درمانی مدریت درمان تامین اجتماعی استان اصفهان افزود: در حال حاضر به غیر از رشته های رادیولوژی و دندانپزشکی کمبود پزشک در مراکز درمانی و درمانگاه های تانین اجتماعی استان اصفهان نداریم و با بکارگیری رادیولوژیست ها و دندانپزشکان بازنشسته این کمبود نیز برطرف خواهد شد.

پزشکان و پرستاران سرمایه های ملی هستند

همچنین دبیر اجرای منطقه مرکزی خانه کارگر کشور با بیان این که استان اصفهان بیشترین بیمه شده تامین اجتماعی را در کشور داشته است گفت: این استان درگذشته بیشترین حق بیمه را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده است و امروز عدم تعادل بین منابع و مصارف تامین اجتماعی استان نباید موجب کاستی در حوزه درمان تامین اجتماعی اصفهان شود.

اصغر برشان با اشاره به این که حوزه درمان تامین اجتماعی استان اصفهان فراز و نشیب های زیادی داشته است افزود: برای نمونه؛ ساخت بیمارستان 500 تختخوابی تامین اجتماعی در استان اصفهان پس از حدود 2 دهه وقفه آغاز شده است و باید تلاش شود تا این بیمارستان طی مدت 5 سال ساخته شود و این کار امکانپذیر است.

سیدحسن هاشمی رییس کانون شهرستان های نیز گفت: محدودیت در پرداختی ها به پزشکان و پرستاران در مراکز درمانی تامین اجتماعی استان اصفهان موجب ریزش پزشکان با تجربه و کارآمد شده است و سبب می شود تا جذب بخش خصوصی شوند.

وی با بیان این که پزشکان و پرستاران سرمایه های ملی در حوزه درمان هستند افزود: اگر به این سرمایه ها توجه نشود بیماران دچار آسیب می شوند.

وی با اشاره به این که بیمارستان های تامین اجتماعی استان اصفهان کمبود تجهیزات پزشکی دارند گفت: بیمارستان غرضی اصفهان در حالی عنوان بیمارستان فوق تخصصی دارد که این بیمارستان فاقد دستگاه MRI  بوده و دستگاه سی تی اسکن ان خراب است و این بیمارستان فوق تخصصی باید به 2 یا 3 دستگاه MRI مجهز شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان هم با بیان این که آمار و ارقامی که در جلسه ها ارائه می شود با واقعیت های جامعه متفاوت است گفت: ما هیچ گاه منکر خدمات دست اندرکاران حوزه درمان تامین اجتماعی نبوده ایم چون آنان با همه بضاعت، سختی و مشکلاتی که دارند به بیمه شدگان خدمات ارائه می دهند.

حمیدرضا امینی افزود: بیمه شدگان تامین اجتماعی از عملکرد ما رضایت ندارند چرا که در حال حاضر حدود 67 درصد جمعیت اصفهان زیرپوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند در حالی که 3 بیمارستان تامین اجتماعی استان اصفهان با مجموع 750 تخت بستری جوابگوی این تعداد بیمه شده نیست.

وی گفت: متاسفانه قانون الزام درمان مستقیم اجرا نمی شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان افزود: به دلیل کمبود مراکز درمانی تامین اجتماعی در استان اصفهان، میزان خدمات ارائه شده با میزان نیاز به خدمات درمانی در اصفهان همخوانی ندارد و برای آن باید چاره اندیشی شود.  

امینی، کمبود کادر درمانی را از نیازهای جدی مراکز درمانی تامین اجتماعی استان اصفهان بیان کرد و گفت: سال 1402 حدود 110 نفر کادر درمانی مراکز درمانی تامین اجتماعی اصفهان بازنشست شدند که نیروی جدید جایگزین نشده است و این مساله فشار زیادی به کادر درمان وارد می کند.

همچنین خانم سلیمانی عضو هیئت مدیره خانه کارگر اصفهان گفت: زحمات دکتر محمد رجالی مدیر درمان تامین اجتماعی استان اصفهان را نادیده نمی گیریم و صحبت های ما دلیل بر کم کاری های مدیریت درمان نیست ولی به دلیل نبود عرضه و تقاضا در بیمارستان های تامین اجتماعی اصفهان مشکلاتی وجود دارد که امیدواریم این مشکلات و کمبودها همچون کمبود پزشک متخصص بر طرف شود.

وی افزود: متاسفانه تعداد پزشکان متخصص بیمارستان های تامین اجتماعی استان اصفهان رو به کاهش هستند و باید مساله کمبود پزشک عارضه یابی شود.

عضو هیئت مدیره خانه کارگر اصفهان افزود: سالهاست درخواست پزشک زن جراح عمومی زنان برای بیمارستان های ملکی تامین اجتماعی اصفهان را داده ایم ولی متاسفانه بیمارستان های ملکی تامین اجتماعی اصفهان فاقد پزشک زن جراح عمومی زنان است.

خانم سلیمانی گفت: بر اساس قانون الزام درمان مستقیم اگر خدمات درمانی در مراکز ملکی تامین اجتماعی ارائه نمی شود حتی می توان مریض را برای درمان به خارج از کشور اعزام کرد بدون این که مریض هزینه ای پرداخت کند ولی در حال حاضر برای ارائه خدمات پاراکیلینکی نوبت های چند ماهه داده می شود و یک دستگاه MRI در بیمارستان شریعتی اصفهان جوابگوی بیمه شدگان تامین اجتماعی استان نیست.

 

برچسب: اصفهان ، تامین اجتماعی استان اصفهان ، افتتاح بخش تصویر برداری بیمارستان غرضی اصفهان



https://jahaneghtesad.com/direct/17650


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |