جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 189 15:40 1401/11/08
کمترین و بیشترین نرخ بیکاری مربوط به کدام استان است

بیشترین نرخ بیکاری در کدام استان ثبت شد؟

دسته‌بندی: استان‌ها ، بیزنس
کمترین و بیشترین نرخ بیکاری مربوط به کدام استان است

بیشترین نرخ بیکاری در کدام استان ثبت شد؟

دسته‌بندی: استان‌ها ، بیزنس

در پاییز ۱۴۰۱ کمترین نرخ بیکاری برای استان خراسان رضوی با ۴.۹ درصد و بیشترین میزان نرخ بیکاری برای کردستان با ۱۳.۸ درصد ثبت شده است.

بررسی نرخ بیکاری افراد ۱۵ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که ۸.۲ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار) در پاییز امسال، بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (پاییز ۱۴۰۰)، ۰.۷ درصد کاهش یافته است. 

در پاییز ۱۴۰۱، به میزان ۴۱.۰ درصد جمعیت ۱۵ساله و بیش‌تر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (پاییز ۱۴۰۰.۰. ۱درصد افزایش یافته است. 

جمعیت شاغلین ۱۵ساله و بیشتر در این فصل ۲۴میلیون و ۷۰هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۵۳۵هزار نفر افزایش داشته است. همچنین جمعیت غیرفعال از نظر اقتصادی (اعم از افراد محصل، خانه‌دار، دارای درآمد بدون کار مانند بازنشستگان و…) ۳۷میلیون و ۶۷۹هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۶۲هزار نفر افزایش داشته است. بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در پاییز ۱۴۰۱، بخش خدمات با ۵۱.۱درصد بیش‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با ۳۴.۶ درصد و کشاورزی با ۱۴.۳ درصد قرار دارند. 

 

استان‌های تهران خراسان رضوی ۴.۹درصد، مازندران ۵.۸درصد، ایلام۶.۴درصدکمترین میزان بیکاری و استان‌های کردستان با ۱۳.۸ درصد و لرستان۱۳.۳درصد و کرمانشاه ۱۲.۹درصد بیشترین میزان بیکاری را در نیروی کار پاییز۱۴۰۱ دارد.

برچسب: نرخ بیکاری ، اخبار روز ، بیشترین نرخ بیکاری ، نرخ بیکاری کردستان ، نرخ بیکاری پاییز



https://jahaneghtesad.com/direct/189


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |